Shimano Deore bovdenes 2003 tárcsafék

52 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
  • Modellév:
    2003
  • Listaár: 20.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



31-45 (52 vélemény)
Rendezés

lkam avatar
6 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 1 évig, versenyzőként használtam
Előny
A hozzászólás menüben.
Hátrány
Még nem találtam
Tapasztalat
Tapasztalat: NE BIZZ ABBAN HOGY A SZERVÍZBEN JÓL ÁLLÍTJÁK BE. Ha valaki elolvassa az útmutatót, akkor profi fékerőt tud prezentálni. NEKEM NYIKORGOTT, MERT ROSSZUL VOLT BEÁLLÍTVA, MINDIG EGY KIS UTÁN ÁLLÍTÁSSAL ORVOSOLNI LEHET A PROBLÉMÁT. Meg vagyok vele elégedve, jó a fékerő esőben is
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Don avatar
Don
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
A V-fékekhez képest könnyebb állíthatóság. Mindkét fékpofát egymástól függetlenül állíthatjuk (nem árt, ha alulról lámpával megvilágítjuk a tökéletes távolság elérésének érdekében).
Hátrány
Egy kis szakértelemmel minen orvosolható. Talán csak a tömegén nem lehet könnyíteni...
Tapasztalat
A kemény rugó lágyítása érdekében fúrni, fúratni kell egy új furatot a rugónak. Nekem a szervízben ingyen megcsinálták, nagyon finom lett. Talán még a bovdenesek között "mindent vivő" Avid-nál is finomabb. A tárcsát is érdemes cserélni, én egy 185-ös Grimeca-t választottam (ez volt a boltban). A fékkar LX "Hard"-ra állítva. Nem szeretnék senkit megbántani, de aki ezzel a fékkel nem tud megállni, az vagy műszaki anti-tálentum, vagy nagyon türelmetlen. Volt módomban összehasonlítani a fékerőt a fent említett Aviddal és egy két olajossal is, és hát talán egyeseket megdöbbentve - bár nem műszeres volt a vizsgálat - az én kis tuningolt Deore fékem bizony igen-igen rápirított a nagyokra! (Súlyom: kb.85kg) Nagyon jól adagolható, brutális lassítás, hirtelen mozdulatnál könnyen KTT-s lehet belőled. No persze el kell hogy ismerjem, ehhez a végeredményhez kellett a tuning, de ha módotokban áll a korábban említett műveleteket elvégezni, elvégeztetni, a konkurenseknél jóval olcsóbban kaphattok egy valóban nagyszerű és mutatós tárcsaféket.
Erre ajánlom
Tárcsamérettől, fékkartól és fékbetét minőségtől függően bármire!
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

dh man avatar
dh man
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, csak kipróbáltam, DH/Freeride arcként
Előny
nnnnniiiiiinnnnnncccccssssss
Hátrány
na az van bőven mindent tud csak lassítani nem tisztelem azokat az embereket akik ezzel meg tudnak állni
Tapasztalat
vegyél v féket
Erre ajánlom
vitrinbe esetleg fűtött garázsba
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

jabbar avatar
jabbar
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 3 hónapig, varacskosdisznóként használtam
Előny
lehet hivatkozni rá, hogy tárcsaféked van. igénytelen. olcsó.
Hátrány
szarul fog, hamar melegszik, gyakran kell utánállítani.
Tapasztalat
ennyit pénzért (alapáron 16-18e + normális bowdenezés + normális fékkar, hogy fogjon is, 20e fölött összesen) csak ha mindenképpen bowdeneset akarsz és olcsót. egyébként már ott van a deore 525 25e körül
Erre ajánlom
nem súlycentrikus, és nem teljesítménycentrikus arcoknak. szóval... :) egyébként sztem hátulra - szintén nem dh világkupára - el lehet vele lenni, én is ezt teszem, de elölről kiírtottam
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

EgyArc avatar
EgyArc
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Előny
Nem tudom... Jó fékkarral lehet, hogy ki lehet belőle hozni a kraftot.
Hátrány
Nem vagyok az a tag, aki tetű módon mindent lehúz, de ez nem tárcsafék. Még csak nem is fék. Köbö azt nyújtja, mint a kétezer forintos ProMax V-fék. Nekem van egy hidraulikus Deore-m, az sem perfekt, de azért már fék. Ez csak egy rossz álom.
Tapasztalat
Igaz, hogy csak kipróbáltam, így nincs hosszútávú tapasztalatom, ráadásul vagyok 90kg, de azért sokkal többet vártam tőle. Az, hogy egy 1.8-as gumival fedett hátsó kereket nem tudok blokkolni vele, szerintem magáért beszél.
Erre ajánlom
Fogalmam sincs. Dunába dobálni. XC-re nehéz, másra meg alkalmatlan.
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

tbzkk avatar
tbzkk
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
jól néz ki, nem kopik a felni, olcsó; szóval semmi lényeges nincs.
Hátrány
nehéz, sikít, főleg ha vizes.
Tapasztalat
jobb egy jobb v-fék.
Erre ajánlom
túrázóknak, amatőr CC versenyzőknek. a műmájereknek, anyukámnak, a tanítónéninek, a doktorbácsinak...
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

nazabiker avatar
nazabiker
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
Olcsó, gyakorlatilag bármilyen V-fékkarral használható.
Hátrány
A rövidkaros elöl nagyon gyenge.
Tapasztalat
Én is bedőltem a tárcsa-kultusznak, és ehhez elég olcsón hozzájutottam. Fel is szereltem előre, és vártam, hogy bekopás után jól fogjon, de nem (pedig az LX fékkart a legerősebb húzásra állítottam): terepen lefelé használhatatlan, különösen, amikor felmelegszik a tárcsa. Lehet, hogy később felteszm hátra, de lehet, hogy inkább eladom.
Erre ajánlom
Nagyon könnyű emberkéknek, akik sík terepen bringáznak.
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

w9gfo avatar
w9gfo
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
olcsó, robosztus szerkezet (strapabíró), megbízható, könnyű és gyors beállítás
Hátrány
Nálam elég hosszú volt a bekopási idő mire rendesen működött. 160- as tárcsával nem jobb a fékhatás mint egy átlagos kanti fék(!) és a v-fékek zöme is jobb fékerővel bír. Túlságosan erős a rugó előfeszítése - begörcsöl az ember ujja egy hosszabb dh után. Ebből kifolyólag mindenképpen két ujjas használat indokolt. Ez a legnagyobb hibája - bár kapunk egy hibátlanul működő tárcsaféket, ami jól mutat a bike-on nem lesz jobb a fékerő, mint azzal a v-fékkel volt amit lecseréltünk erre.
Tapasztalat
A semminél sokkal jobb és meg lehet vele állni. 200-as tárcsával megküldve már lehet gonoszkodni a kipróbálókkal, hogy markolják csak meg nyugodtan, de a túl kemény rugón ez sem segít. Ha tárcsafék az álmunk, de kevés a kajapénz és a szomszéd is vett már mindenképpen a legjobb választás - de ebből nem lesz szerelem.:)
Erre ajánlom
Hobbi célok, túrázás, utcán csajozás, fagyi, bike tömegnövelés.
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

MR.Downhill avatar
MR.Downhill
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Nincs karbantartás, könnyúű beállítani. Olcsó.
Hátrány
160-as tárcsával nagyon hamar felmelegszik és megsül a pofa!! nehéz
Tapasztalat
Jó ki fék! Én 200-as tácsával nagyon jó!
Erre ajánlom
200-as tárcsával DH/Fr 160-as tárcsával terepezés, boltba járás
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

VK avatar
VK
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 3 hónapig, varacskosdisznóként használtam
Előny
Nincs benne olaj, erős, jól adagolható.
Hátrány
nincs
Tapasztalat
Szerintem nagyon állat, fog mint disznó, bár ha a tárcsa vizes lesz akkor kell neki egy kis idő (2-3 msp) amég brutálul elkezd fogni, addig is lassít. Ha meg bemelegszik mondjuk lefele akkor érdemes vigyázni vele mert a fékerő hirtelen megnő a hőtől kicsit megkeményedő betét miatt. De nekem nagyon jól dolgozott eddig.
Erre ajánlom
Terepre aki nem akar sok pénzt kiadni egy tárcsafékre
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Szántó Gergely avatar
Szántó Gergely
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2001, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
nagyon olcsó, ha bekoptattod szerintem jól fog, bár csak 45 kg vagyok. Mivel mechanikus, nincsen vele gond!!! Én 1 év után néztem meg a pofákat addig nemtörődtem vele, Esőben jól, fog. Annyira biztosan mint alapon!!!!
Hátrány
A súlya, ha nehéz telód van akkor igencsak orrnehéz lehet a bicajod és az néha nagyon kellemetlen lehet!!! Néha gndol egyett és aznap csikorog. Másnap már nem!
Tapasztalat
Vedd meg!!!!
Erre ajánlom
Szerintem, nem dh fék!!! Utcára, túrázgatni nagyon jó. Ideállis azoknak akik jó fékhatást akarnak elérni túrázás közben nem túl sok pénzért!
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Pistee avatar
Pistee
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, 6 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
KIrály!200-as tárcsával merev teló lábon egy álom.Köbö úgy fog,mint a HMX-1 Bolt-On-os lábon.Nagyon egyszerű,karbantartásmentes.
Hátrány
Nyista
Tapasztalat
Állat,fog,mint disznó,erős,masszív.
Erre ajánlom
DH/FR
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

dr.Root avatar
dr.Root
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Előny
A Deore 515-LA nagyon jol fog(a fenti képen is az van). A regi 515 nem annyira. Felszerelni+beallitani: 12 perc(mértem)
Hátrány
Nehez, tuler a munkahenger a villaszarnal.
Tapasztalat
Az 515-LA féknek, hosszabbak az erőkarjai mint a regi Deore-nak. Ezert joval erosebb. Asszem mar csak ilyet kapni. En egyaltalan nem bantam meg. Nagyon jol fog esoben, sarban, hoban. Fontos a jó minőségű hosszanti szálas bowdenház! Ennek hiányában drasztikusan csökken a fékerő, és olyan nyúlós érzés lesz... Ja, és -10 C fok alatt naggyon visít. Ideális csengő helyett. :-))
Erre ajánlom
Nem súlymániásoknak szinte mindenre. Na jo DH nem.
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Winethoo avatar
Winethoo
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 3 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Olcsó,jól néz ki,erős,nemtúl érzékeny a melegedésre,sőt,szerintem kicsit melegen jobban fog.
Hátrány
Elég halványan muzsikál,bár ez betudható annak,hogy nálam szinte minde eggyütt van a rossz fékhatásért(csirke telóláb,sz@r bowdenház,majd' 15 kilós Freeride gép...
Tapasztalat
Ahhoz,hogy normálisan fogjon,legalább 3 újjal kell a fékkart fogni,egyébként nem olyan rossz,nagyon egyenletesen fog,a tárcsa nagyon jól hűl,én ki fogom próbállni 200-as tárcsával is.Városi állatkodásra még így is jó 160-assal szerintem.Teljesítménye rendeltetésszerű használat melett 4,freeridera 3.
Erre ajánlom
Street,túra
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Rocko avatar
Rocko
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Előny
Tárcsa, viszonylag jól belehet állítani
Hátrány
Sok idő mire bekopik, nem mindíg fog jól (csak ha jó kedve van), N_E_H_É_Z
Tapasztalat
Jó egy ideig, ha tehetitek vegytek olajosat. Nehéz mint disznó.
Erre ajánlom
Túra, kicsit lejtőzésre is jó
Szerinted hasznos?

31-45 (52 vélemény)
Rendezés
Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.