- Eddigi kétdugós fékjeimnél erősebb ez a Shimano tárcsafék. Ez a plusz erő abban nyilvánul meg, hogy sokkal kénelmesebben le lehet jönni vele a pályákon. Én nem szeretem ha egy féket tépni kell, hogy fogjon. Eddig jól teljesített, igazi egyujjas fék.
- A f.kar távolság állítható, a nyomáspont jó helyen(saint-en se állítgattam)
- Új külalak is jobb lett
- Fékkábel-dugattyú találkozásánál a kábel dőlésszöge már állítható
- Nem annyira puha érzés a fékezés, de jól adagolható
Engem nem zavar de: fékbetét kotyog előre hátra(akiket kérdeztem a saint, meg xt is), sasszeges a fékpofa. Gyárilag kicsit alul volt töltve a Shimano SLX, de légtelenítés mentes vágással megoldódott a probléma. Sőt... Jobb lett, mint az első, amit nem kellett vágni :) Még az ásványi olaj miatt hóban, fagypont alatt fékkar pumpálására felkeményedik(ilyen dot-os féknél nincs).
Elején azt hittem, hogy csalódás lesz a Shimano SLX, mert még nem kopott be. Azóta úgy gondolom, hogy "slx br-valami665", "bb7", "elixir 3" meg ezeknél is jobb. Nem sokkal, de eddig ez a best. Saint az más kategória. Az fényes pofával is verte, de nem is az a kategória. Rövid fékkar miatt közelebb került a markolathoz, szóval nem esésbiztosabb a rövid kar, de nekem tetszik. Rejtet olajtartájos verzió sokkal esztétikusabb(xtr), de nem egy csúnya darab. Inkább precíz a sasszeges dolgot leszámítva, de én bízok a japókban és ha őket nem zavarja, akkor engem sem. Nagyobb fékerő az xt tárcsával annyira jobb érzés mint előtte volt, hogy jóval kényelmesebb, meg biztonságosabbnak érzem lefelé. Éppen elég, nem kell tépni se.
trail, am, enduro, dh (itthon szerintem a fékezősebb pályákra is elég lehet)