>>Update 2018.11.13: Eddig 23200 km-t tettem meg vele, és még fenn van a bringán, tárcsákat 20000-nél cseréltem.
>> Tektro Draco Pro 160mm tárcsákkal. Bejáratáskor őrült nagy fékerő, ami picit csökkent a tárcsa mikrobarázdáltságának az eltűnésekor, de most is bőven jó.
>> A fékerő nagyon jól adagolható, nem "nyúlik", erősen fog, késleltetés nélkül.
>> Olajfolyást nem tapasztaltam, levegősödést sem.
>> Fékezéskor nem melegszik jobban mint az árkatóriájába tartozó fékek. Lejtőn természetesen sokkal melegebb de ez nincs hatással a fékerőre.
>> A gyári tárcsák erősek, jó anyagból vannak.
>> Mind a 4 db fékpofa egyenletesen, egyformán volt kopott amikor cseréltem őket.
>> Nagyon jól pozicionált a fékkar, elképesztően jó a fogása, letisztult szép kivitelezés.
>> 1500 km után a hátsó munkahengert ki kellett tisztítani, megjáratni és légteleníteni, mert az egyik dugattyú nem mozdult fékezéskor. Ez a pont megszívtam kategória.Azóta rendben van.
>> A műgyanta alapú, fémes fékpofákat (gyári Tektro: A10.11) viszonylag hamar: 3100 km után cserélni kellett. Kb 0.6mm súrlódó felület volt még a fékpofán, de a féktárcsa épségét nem mertem kockáztatni tovább. A gyári illetve a BBB fékbetéteket is maximum 3000 km kellett cserélnem, szinte óramű pontossággal :-).
>> Ez egy alapmodell nincs mit szépíteni rajta, ennyiért ennyit tud. Sajnos nagyon nagy a karbantartás igénye, fokozottan oda kell figyelni rá.
>> Szerintem nem azonos a nyomás eloszlás a kér munkahenger között a féktuskókban. Ha egymás után többször is behúzod a féket üresen, betétek nélkül (ezzel nagyon vigyázni kell ki ne lőjje a dugókat!) és kipumpálod a dugókat kb 3mm-re, a nyomó cső oldali dugattyú kb 1-1.5 mm-el jobban kijön mint a másik. Ezen sokat gondolkoztam, mert ennek ellenére a fékpofák kopása egyenletes volt. Talán azért, mert összerakott féknél, kb. 0.5 mm fékbetét hézagnál ekkora különbség nem tud létrejönni, maximum 0.1 másodperccel előbb fog a nyomócső oldali fékpofa. Egy e-mailt talán megédemelne ez a kédés a Tektro ügyfélszolgálatának.
>> Ciripelő, időszakos surlódó hang erőteljes fékezés után. Én is úgy vettem észre, hogy a visszahűlési időszakban fordul elő. Szerintem a melegedés miatt picit lassabban állnak vissza a fékpofák alaphelyzetbe. A jelenség főleg új betétnél fordul elő, ahol még kicsit kisseb a hézag a pofák és a tárcsa között. (Nekem ezen segített az előfeszített (picit szétnyitott) fékpofa visszatoló rugó,- meg gondolom a szeptemberi hidegfront is - így jóval ritkábban fordul elő.)
>> Ciripelő, időszakosan surlódó hang nagy áttételi fokozatban. Valóban ilyenkor megfigyelhető, egy igen piciny vázmozgás szinte minden bringán, pár tized miliméter. Ilyenkor valóban hozzáérhet a tárcsához az amúgy is közel lévő főleg új betét. Okozhatja rossz központosítás, vagy gyenge visszanyomó rugó, vagy pontatlanul beállítottt kerékagy. Nálam központosítás, dugójáratás és a fékbetét visszaanyomó rugók előfeszítése megoldotta a problémát. A picit erősebb visszanyomó rugó az esetlegesen berezonáló fékbetétet is rendre kényszeríti, másrész pedig a dugattyút is pozicionálja, igaz az nem túl jelentősen, de itt minden tized miliméter számít.
>> Kicsit utánnajártam az egyik dugattyú lassabban mozog vagy ragad problémának.Úgy néz ki ez Tektro Draco típushiba. (Egy barátomnak Tektro augria-ja van nála nem jelentkezik ez a probléma, sőt 5000km után kellett csak a gyári fékpofát cserélnie.) A lényeg, hogy a fékcső és vele az olaj a főfékhengerből a kerékagy felőli munkahengerbe megy, ez egy osztott féktuskó egy központi furattal üsszekötve ezen keresztül megy át a nyomás a másik munkahengerbe. Értelemszerűen az a dugattyú mozdul meg elöször, ahová a nyomóerő előbb érkezik meg (ahová bemegy a nyomócső), a másik picit később reagál, ebből kifolyólag a lomhább dugó hajlamosabb a beragadásra hosszú távon. A megoldás az összes külföldi fórum szerint - pl: fékbetét cseréjekor - alkoholos tisztítás majd fékolajjal való bejáratás, mozgatás. Nekem bejött! Fogtam 2db ötvenforintost és egy vékony 3mm-es tengelyt melyet az osztásnál lévő résbe tettem a 2db ötvenest meg a mozgékonyabb dugattyú és a tengely közé. Fimoman ráhúztam a fékre amig ki nem jött kb 3-4 mm-re a lomha dugó. Alkoholos fulpiszka :) töröl, 1 csepp ásványi hidraulika olaj a dugó köré, tengely ki, 2db ötvenes, vagy a régi fékpofák a dugók elé és vissza is lehet őket nyomni pl egy lapos csavarhúzó elfordításávasl ütközésig. Ezt eljátszottam kb 4x, majd ugyanez csak 1x a másik dugóval. A kifolyt olajat alkohollal letöröltem. Központosítás: addig játszottam a két új fékpofával meg egy kétszázassal :) a két dugattyú között, amíg a pénzérme a fék behúzásakor, pont az osztás közepére nem került. A gyári fékpofák beszerelésekor, jobban előfeszítettem (picit jobban kinyitottam) a fékpofákat szétnyitó rugót, így azok nagyobb erővel teszik alaphelyzetbe a pofákat fékezés után, remélem így elkerülhetővé válik a fékezés utáni surlódó, ciripelő hang. Összerakés sima ügy, féktuskó visszarak a rögzítő csavarokat nem húzzuk meg, fék ezerrel behúz, vele egy időben pedig a tuskó rögzítő csavarok meghúzásával minden O.K. Ha a központosítás jól sikerült, a fék beállítja önmagát, mindkét fékpofa kb 0.5 mm-re lesz a tárcsától központosan, és ha a tárcsa nem üt akkor nem fog cincogni :) Ezt a finom kis gyakotlatot mindkét féktuskóval el kellett játszani, hogy jók legyenek :)
>> Update 3350 km: azóta 250 km-t mentem, a fék csendben és jól végzi a dolgát.
Update 4100 km: (2013.12.16) A hideg ellenérre jól fog, A minuszokban kicsit keményebb a fék. A hátsó fék újra elvesztette a központosságát, a betétek kopásával megnőtt a hézag :) Egyik pofa előbb ér a tárcsához, picit el is húzza. No Comment, unom hogy folyton állítgatni kell. Ha végre tudok veni hozzá egy légtelenítő készletet, akkor a légtelenítést is megcsinálom. Használom mert ez van a bringán, mégegyszer ezt a típust és katergóriát nem választanám az biztos. Igaz azt sem tudom, hogy többi hogyan muzsikál, vagy cicereg vagy mi :-)
>> Update 6500 km (2014.08.21):
A szinte óramű pontossággal újabb 3000 km futás után fékbetét csere, tisztítás és pozicionálgatás. A cikkben felsorolt "apróbb" problémák továbbra is fenállnak, de továbbra is teszi a dolgát.
>> Update 16300 km (2017.05.31)
Még mindig ezt a féket használom, tárcsák már a végüket járják de még használhatóak ebben az idényben, ráférne egy olajcsere és légtelenítés. Jövőre valószínűleg a fékrendszert is cserélem a tárcsákkal együtt kb 20000 km-nél. (Jelenleg 23200 km van benne jelenleg, tárcsa cserélve lett és még műxik :-) )
Mindezek ellenére jó de ALAPKATEGÓRIÁS féknek tartom. Sokat megyek hegyen, megkapja a magáét és jól teljesít. Ameddig teszi a dolgát nem cserélem le.