Összességében jó a felszereltség, nyilván a saját kategóriájában tekintve:
- a hidroforming váz nagyon masszív, ugyanakkor nem nehéz. Azt nem tudom megítélni mennyire kényelmes más vázakhoz képest, mert nem sok összehasonlítási alapom van, de nekem pont jó az 52-es váz (176 cm, 81 cm belső lábhossz)
- a teleszkóp lockolható, bár én hagyom hadd dolgozzon ezeken a kiváló magyar utakon. Erre , meg könnyű terepre pont elég
- 9x3-as váltórendszer acera első és alivio hátsó váltóval pontos és nekem elég gyors is. A fékváltókarok kifejezetten jól néznek ki szerintem.
- octalinkes acera hajtómű
- nagyon jó a kormány és a markolat, a kormányszár állítható, ami előny, mert be lehet lőni a megfelelő pozíciót (ugyanakkor ha ez megvan le is lehet cserélni fixre, de ez nem egy nagy költség)
- a Schwalbe gumik jó kompromisszumot jelentenek az aszfalt/könnyű terep vonatkozásában
- a fékek ebben az évben csak v-fékek voltak még, de nekem tökéletesen megfelelnek
- kitámasztó
Ezek inkább apróságok eddig:
- az állítható stucni nyöszörög, szóval némi tesztelés után érdemes lecserélni megfelelőre
- a 31,8-as kormányra nehezebb rárakni a kiegészítőket (lámpa, csengő, km-óra)
- a teleszkópot nem teszteltem komolyabb igénybevétellel, és szerintem nem is arra tervezték
- a nyereg selle royal viper, erről írtak már itt hideget-meleget, szerintem nem annyira rossz, de nekem keskeny volt, így cseréltem Montegrappa Argóra
- ez a natúr fehér festés kicsit túl egyszerű szerintem
- listaáron szerintem kissé drága, de szezon végi akcióban nagyon jó (vagy használtan mint én)
- a 2015-ös model már közel sem ilyen komoly, (váz, hajtómű, váltórendszer mind gagyibb), gondolom eggyel lejjebb jönnek árban
Shimano sises, hi-ten vázas, merev villás mtb volt az előző bringám 15+ évig. Mondjuk közel 0 karbantartással is teljesen jó volt évi kb 500 km-re. Nyár végefelé döntöttem, hogy egy komolyabbra váltok, első körben minimumként teleszkópos, alu vázas és 28as kerekes cross/trekkingben gondolkodtam mert kb 90% aszfalton használom, és komolyabb terepre nem szoktam menni. Először egy 200 pro crs-t néztem ki, majdnem vettem egyet 65e-ért újszerű állapotban. Ez nem jött össze, elkezdtem utánajárni a dolognak, és úgy döntöttem inkább emelek a költségvetésen, és komolyabbat veszek. Ekkor már a szempontok közt volt hogy 8x3 as acera/aliviós legyen, octalinkes hatóművel. Már kezdtem hajlani a Kenzel 200 cross felé, amikor megtaláltam ezt a keveset használt 2013 as 300 pro crs-t épp it a testbike-on hirdetve, és némi gondolkodás és rövid próba után megvettem. Őszintén szólva a 200-as kék színben sokkal jobban néz ki szerintem, de ezzel is sikerült megbarátkozni. A felszereltségben szerintem nincs olyan rész ami durván kilógna, megfelelő minőségű rajta minden. Jó nem egy extra minőség (nem deore vagy afölött) de ebben az árkategóriában az nem is jellemző. Ha valamiből máshol jobb van, akkor másvalamin tutira spórolnak. Ez a felszereltség szerintem elég jól kiegyensúlyozott.
Cserélve:
-nyereg Montegrappa Argóra
-cserélem a stucnit gepida fixre (új asgardról bontott, még nem tettem föl)
-pedál fél-spdre (shimano m 324) na ezt mindenkinek ajánlom, mert egy baromi jó dolog
Városban és rövidebb túrákra használom. Ezekre nyilván sokkal alkalmasabb mint az eddigi mtb. Földútnál komolyabb terepen nem tervezem használni. Eddig maximálisan elégedett vagyok a bringával, télen nemigen fogom használni, szóval a tartósságról legkorábban jövőre tudok írni.
Ez ilyen többfunkciós bringa, jó városba, országútra, túrázni, könnyebb terepre.