- Gumik: a gyári Schwalbe Delta Cruiser van rajta, nem nagyon akarnak elkopni. Mondjuk egy kicsit repedezett már majdnem újkora óta, de ez nem egyedi eset, és baja nem lesz tőle. Defektet még egyszer se kaptam vele. Update: kopottabb állapotában azért összejött 2-3db defekt, kb 7000km-t bírt. Úgyhogy Schwalbe Marathon váltotta a gyári gumikat, eddig defektementes. Eggyel szélesebb, 700x38C ment fel, ez még elfér, de ennél szélesebbet már nem mernék bevállalni.
- Első lámpa: jobb mint amire számítottam, nem csak arra jó hogy lássanak, én is látok vele. Viszont az jó lenne, ha álló helyzetben is világítana még 1-2 percig, nem tudom létezik e ilyen első lámpánál.
- Van hozzá pumpa, ami bármikor jól jöhet.
- Nehéz, mint a trekkingek általában.
- A hátsó lámpa nem világít. Maga az izzó működik, valahol a hátsó sárvédő környékén tűnik el az áram. Egyébként elégedett voltam vele, amíg működött, mert elég erősen világít, és megállás után még legalább 5 percig ég. Update2: vezetékkel újra világít. Kicsit csúnya, de legalább működik.
- A csomagtartó elrepedt/eltört az egyik hegesztésnél. Gyakran használom, de még sose értem el a max terhelhetőségét, ami 25kg. De így is használható.
Update
- Kitámasztó: idővel elkezd zörögni, ami elég idegesítő. Szétszedtem, egy műanyag betét volt benne elkopva, amin a kitámasztó súrlódik. A betétet alulról megemeltem két csavaralátéttel, hogy közelebb kerüljön a kitámasztóhoz, így jó.
- Sárvédő: a pálcák csatlakoztatása a sárvédőhöz nem a legjobb, el is törtek sorban. Meg lett csinálva, most jobb mint újkorában.
- Nyereg: viszonylag rövid távon szoktam használni a biciklit, ennyi idő alatt nem kényelmetlen. A rugós nyeregszár nem rossz, de elég nagy úthiba kell hozzá hogy megmozduljon. Update: a rugós nyeregszárról olvastam olyanokat, hogy nem túl tartós, de nekem eddig teljesen hibátlan. A nyereg is hibátlan állapotban van.
- Első teleszkóp: a semminél jobb, lockolható is, de nem egy komoly darab. De legalább hibátlanul működik.
Update
Összességében elégedett vagyok a biciklivel, néhány bosszantó apróságot leszámítva nem volt nagy baja a kopó alkatrészeken kívül. 40-60km-es távokat szoktam menni, viszonylag kényelmesnek mondható.
Amiket eddig cseréltem, azok többnyire kopó alkatrészek: fékpofa (1-2x), gumi, gumibelső, lánc (2x), lánckeréksor (2x), néhány küllő, markolat, pedál (2x), kormánycsapágy.