Nagyon mutatós, megbízható bringa az Alboin 300 Pro.
Jók a váltók, fékek. Én teljesen beállítva vettem, nem kellet még utánállítani semmin, pedig 1500 km körül járok vele. Némán teszik a dolgukat
Nagyon stabil, masszív a váz (már kinézetre is)
Tökéletes az egyenesfutása, de mellette fordulékony, a vázgeometria jól eltalált, hosszabb (140 km/nap) utakra is alkalmas.
A fékek nagyon jól adagolhatók, erejük is van bőven (tapasztaltam már vészfékezésnél), nem hiányolom a tárcsát, pedig nem az alföldön lakom.
Az agydinamó egy csúcs, a lámpákkal együtt. Az első (hátsó is) kb. 7 km/h-nál már max. fényerővel világítanak!
A csomagtartó hihetetlen masszív, de ez minden alkatrészre jellemző.
Mással ellentétben én nem hiányolom az első telót, mivel pont a merev villa miatt választottam ezt a típust és nem bántam meg. Nem szeretem mikor a teló nyeli el a kigyorsítási energiát. Terepen meg nem közlekedek annyit, hogy kelljen.
A megarange külön jó. Nincs az a kaptató, ahová ne lehetne feltekerni vele. A fokozatok kiosztása is jó sikerült. "Kónuszon" 60 km/h-nál még bele lehet tekerni lejtőn.
Magyar!
2013.08.21. folytatás
kb. 5000 km-nél járok a bingával, de eddig csak lánccsere volt (és küllő, lásd hátrányok), meg bovdenek utánhúzása váltókál, fékeknél. A fékpofák is eredetiek és még jól fognak.
A pedált hamar cseréltem egy fémre, bár bírta volna még.
A kormányszár elkezdett nemrég mozogni, meghúzni nem lehetett teljesen, de nagyon vékony alátétekkel orvosolva lett a probléma.
Az nyereg elég kényelmetlen hosszú távon, de ez nem valódi hátrány, mivel lehet, hogy másnak pont kényelmes lenne. A nyergek már csak ilyenek.
Mást nem tapasztaltam.
2013.08.21. folytatás:
A gyári küllők merev, törékeny ótvarok!! Négy csomagos túra alatt 6 db tört ki a hátsó kerékből, úgyhogy átfűzettem mindkét kereket Sapim küllőkkel, azóta semmi gond. Bosszantó, hogy ilyenen spórolnak egy túrakerékpárnál, ami csomagos túrákra is alkalmas elvileg, sőt gyakorlatilag is, mert amúgy erős gép.
ui:. a nyereg már nem kényelmetlen, vagy talán én szoktam hozzá.... :)
Most tavasz előtti átvizsgáláson van a Gepida trekking a szerelőnél, kap egy multikormányt, mert a több fogás ugyebár jobb mint a kevesebb, hosszú úton meg főleg. :) A 40-es gyári gumik helyére 28-ast teszek, mivel inkább aszfalton hajtom az Alboin 300 Pro-t, bár a nagy méretük ellenére jól gurultak a régi schwalbe tyrago abroncsok is.
Hosszú távon majd az idő eldönti, hogy mennyire bírja ez a kerékpár. Van egy melóba járós régi 20 éves csepel trekkingem, na az már bizonyított tartósságban. Remélem a Gepidát is legalább eddig hajthatom még.
2013.08.21. folytatás:
A 28-as gumik helyett 32-esek lettek végül, ezzel is jó sebességet lehet elérni aszfalton.
A multikormány nem jött be, a gyárit visszaraktam kicsit más állásban két szarvval, így tökéletes most.
Összességében még mindig nagyon tetszik ez a bringa, újra ezt venném meg! :)
Túrázni, kirándulni, cirkálni a városokban, szóval elég univerzális.