Teljesen felszerelt az Alboin 300 Pro, a kerékprizmák hiányát még nem kifogásolta egy rendőr sem, pedig nálunk nagyon szőrősszívűek.
Nekem nagyon kényelemes, könnyű vele nagy tempót elérni és azt fenntartani.
Az agydinamó valóban igen hasznos találmány. Ár/érték arányban kiváló ez a Gepida trekking.
A hegesztések hihetetlenül szépek és precízek, hibátlan a váz.
Az ülés nekem nagyon kényelmes, de ez ugye fenékfüggő.
A garanciális ügyintézés villámgyors Gepidáéknál, nem kell oldalakat kitölteni és heteket várni. Ha nincs azonos alkatrész raktáron, akkor jobbat adnak. Így van most lényegesen jobb első lámpám, mint a katalógusban :-)
A csomagtartó trapézformájú felülete nekem nem jött be. A lánc túl sok esetben ér bele az első váltóba. Ok, hogy nem használjuk 3/1-ben, de az, hogy 3/4-ben (vagy 2/7-ben ) is beleér, az már zavaró, és nem beállítás kérdése.
Update: kb 900 km után nyúltak annyit a bowdenek (és meg is álltak a nyúlásban), hogy közelítőleg tökéletesen be lehet állítani a váltót.
A pedál műanyagságán nem lepődtem meg, aki komolyan használja, az úgyis vesz rá egy neki megfelelőt. A fék az én és cuccaim tömegéhez kevés. A nyeregcső rögzítő bilincs vagy túl laza, vagy meghúzhatatlan, mintha hiányozna az aranyközépút, és ez már az elejétől így volt. Update: néhány meghúzás (400 km használat után) után beállt egy optimális szintre, most nem mozog.
Azért vettem, hogy rendszeresen ezzel járjak a kb. 32 km-re levő munkahelyemre. Az alkatrészek igénybevételéhez tudni kell, hogy biciklivel, munkahelyre hozott vitt cuccokkal és magammal együtt kb 140 kg az össztömeg. Heti kb. 100 km város (Budapest) és kb 120 km országút. Időben nem használtam még sokat, de 3000 km felett vagyok vele és már látok, érzek dolgokat. Egy MB-ből átépített trekkinget használtam eddig, amivel néhány dolgot leszámítva, nagyon meg voltam elégedve. Nem gondoltam volna, hogy ekkora lesz a váltás. Pozitív értelemben. Mint már írtam, jól gyorsul és könnyen tartható vele a nagy utazósebesség is.
Az én modellem nem egy katalógusban szereplő 300 Pro, mert néhány dolog (pl. hátsó váltó, a legújabb Alivio, első villa, középcsapágy- Octalink) komolyabb, mint, amit rendeltem, de ugyanazért az árért adták.
Az ülés számomra kifejezetten kényelmes. A fék az én tömegemhez kevés és 800 km alatt teljesen el is kopott a hátsó, szóval csere egy komolyabbra. 1500 km után cseréltem az elsőt is, nem kopás, hanem hatékonyság miatt. Fontos, hogy az eredeti fékek sem rosszak, de 140 kg-t 32-34 km/h-ról megállítani, kevesek.
920 km után egy kicsi lazaság miatt cseréltem a gyári műanyag pedált, de bírta volna még egy kicsit. Láncot nem kellett még cserélnem.
Komoly bajom nem volt vele, igazából szeretem, nagyon egyben van, de a város nem teljesen neki való, inkább hosszabb túrákra ajánlom jó minőségű aszfalton.
Update: túl 3000 km-en, 1500 km óta nem kellett hozzá nyúlni, minden rendben van vele.
Országút, mérsékelten város.

