Szuper fékhatású Avid tárcsafékek vannak a bicón, bár az első probléma pont a hátsó fékkel volt! A tárcsa kb. 500 kilóméter megtétele után súrolta a tárcsafék felfogató részét, le kellett szerelni a féket és egy kis csiszolás segített rajta! Az első és a hátsó váltó is kiválóan működik, igaz szükség volt a hátsó váltó utánállítására kb. 1200 kilóméter megtétele után, azóta semmi gond! A teleszkópot a legpuhábbra állítottam mert nagyon sokat megyek rossz minőségű földúton, igaz a csillapítása nem nagyon érezhető. Az első váltót ritkán használom,főleg a középső fogaskereket hajtom meg,de a hátsó váltóval úgy teszem a sebességeket akár egy autóban! Nagyon szuperül műkodik az Acera klattyantós váltókar! Kiváló az Alboin 500 váza, remek az agydinamó, így a világítás is! Naponta 20-30 kilómétert teszek mega a bicóval, főleg szar földúton, nyáron 35-38 fokos melegben,így felszereltem rá egy kulacstartót kulaccsal!
Szerintem lehetne erősebb a felni, már van egy kis nyolcas a hátsó kerékben! Az első teleszkóp csillapítása alig észrevehető! A pedálokat már lecseréltem a bicón, most készülök a lánc lecserélésére,egy faxa Sram PC 991 Cross Step láncot néztem ki! Az ülést szokni kell, de utána jó!
Nem egy KTM vagy Cube Delhi de ár-érték arányban verhetetlen az Alboin 500! Magyar bicó, igaz tele van márkás külföldi cuccokkal!
Túrázni, mindennapi használatra!!