Könnyű. Szép. Jó hajtás. Jó váltás. Kényelmes nyereg. Jó gumik.
A fékek szerintem gyengék, nem „harapnak” (nem lehetek teljesen objektív, mert a bringa teszt kerékpár - megfelelő beállítással akár jobb is lehet, illetve szinteres betéttel). Kategória-idegen pedál. Rosszul beállítható nyeregszög. A teleszkóp érdekes, városban, gyenge terepen elmegy. Nem lock-olható.
Ez úton is szeretném megköszönni a debreceni Pótkerék kerékpár üzletnek (http://potkerek.extra.hu/), hogy a segítségemre voltak, illetve biztosították a bringát számomra.
- Gepida Alboin 900 CRS – (52-es méret)
Ezt a kerékpárt volt módomban kipróbálni. Ez idő alatt kb. 200 km-t mentem vele, ami nem túl sok, de mégis elég lehet, ha az ember odafigyel a részletekre. 184 cm magas vagyok, hátizsákkal, két kerékpár lakattal-lánccal, táskával együtt kb. 90 kg, és egy Gepida 300 CRS-t nyúzok már 1,5 éve. Ezek állandó kellékek, az esetek túlnyomó többségében így tekerek, ezért is így teszteltem!
Tapasztalat: A váz kellemesen könnyű, érdekes, tetszetős formája van, ez a „kikönnyített” geometria nagyon eltalált. A színe se rossz, a festés jól állja a fizikai behatásokat. A fejcső „túlméretes”, masszív, minőség benyomást kelt. A stucni szöge jó, kár hogy nem állítható, bár így eggyel több hibalehetőség kilőve. A kormány helyzete, fogása jó. A markolat formája elsőre nagyon ijesztő volt (a 2009-es CRS-en még külön van a kormányszarv), a fogása viszont stabil, kellemes, a szarv is jó fogású. A nyereg nagyon sportos, design-os, mondhatni „trendi”, szellőzik, aminek szellőznie kell, zselé is ott van, ahol kell, amit meg nem kéne nyomni, azt nem nyomja! Az ülés szöge viszont nagyon nem jó, nem állítható rendesen, számomra kifejezetten kényelmetlen volt. A kerekek merevek, trekkingre kiválóan alkalmasak, tárcsához valók. A teleszkóp RST SINGLE SHOCK típusú, amit elsőre furcsálltam. Nem csillapít hosszú úton, bár városban, illetve sík terepen kényelmes, kiállva tekeréskor nem is vesz el annyit. Porvédővel fedett, talán jól is van ez így. Előfeszítése állítható, de nem nagy a különbség a két végpont között. A hajtómű nagyon jó, nem torzul, kellően merev, könnyű! Nagyon jól esik hajtani, kiállva tekeréskor is megfelelően merev, nem zajos, nem csattog, nem kolbászol. A fogaskeréksor is szépen teszi a dolgát, kilenc fokozatból mindig volt olyan, ami jó volt az adott körülmények között. A DEORE váltókar kifejezetten „finom” szerkezet, mindemellett határozottan vált, pontosan, talán egy gongolatnyit lassan. Személy szerint sokat váltok, ez idő alatt nem váltott félre, nem csúszott, nem ugrált (leszámítva a felső 3 fogaskereket, - teszt kerékpár révén nem volt rá alkalom, hogy alaposan minden az utolsó csavarig személyre szabjunk - de azt szinte nem is használtam, úgyhogy ebből a szempontból nem teljes a teszt, de nem is nagy hiba) Kiszámíthatóan működött. A hátsó váltó DEORE XT pontos stabil, könnyű, szerintem egy nagyon eltalált darab. A pedál az ismerős volt, az enyémen is ilyen van, furcsálltam is, mert majdcsak 200 e HUF van a két bringa bolti ára között (gondolom, hogy aki ilyet vesz, az úgyis saját SPD-re cseréli). Elöl, hátul hidraulikus tárcsafék van. Ez talán elvárható is ebben a kategóriában, mégis egy kicsit csalódás volt számomra, izgatott várakozásomat alulmúlta. A fék alapvetően jól adagolható, talán túl jól is, szinte nem lehet blokkolni, még akkor sem ha akarja az ember, mindig utána enged egy kicsit. Az első tárcsa besúrol a fékbetéthez (rendben tesztbicikli, megfordult már sok kézben), továbbá nem elég hatékony a fékhatás. Összehasonlítva az én LX-emmel, még nedves-saras időben is (volt rá alkalmam) az LX (felnifék) mellett döntenék minden gondolkodás nélkül. A hátsó fék sem rossz, de attól is többet vártam. Nem volt az az érzésem, hogy akkor, ott, és úgy állok meg, ahogy akarok. A gumik a SCHWALBE-től jöttek, RACING RALPH. Könnyű terepen teljesen megfelelnek, erdőre termettek, a futófelület aszfalton jól teljesít, nem zajos, de a bütykök elrendezése miatt, ha valaki nem fogja a kormányt, akkor hajlamos valamelyik oldalra elbillenni. Kb. 20-22 km/h-ig nem csapja fel a vizet.
Összességében egy jó bicikli! Ár/érték arányban nem ő a bajnok, de elég különleges! Főleg a teleszkóp és a váz formája, kiváló a hajtás, aki ilyet vesz megbánni nem fogja.
Még egyszer köszönöm a Pótkerék üzletnek a lehetőséget és segítséget (különösen Zsoltinak a tanácsait)!
Még több ilyen programot, köszönjük Gepida!
Ahol jó az útburoklat...