Gepida Alboin 900 CRS trekking

6 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
  • Modellév:
    2019
    (frissítve: 2019.04.)
  • Listaár: 309.900 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK




nbence avatar
6 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, csak kipróbáltam, túrázgató/városi harcosként
Előny

Könnyű. Szép. Jó hajtás. Jó váltás. Kényelmes nyereg. Jó gumik.

Hátrány

A fékek szerintem gyengék, nem „harapnak” (nem lehetek teljesen objektív, mert a bringa teszt kerékpár - megfelelő beállítással akár jobb is lehet, illetve szinteres betéttel). Kategória-idegen pedál. Rosszul beállítható nyeregszög. A teleszkóp érdekes, városban, gyenge terepen elmegy. Nem lock-olható. 

Tapasztalat

Ez úton is szeretném megköszönni a debreceni Pótkerék kerékpár üzletnek (http://potkerek.extra.hu/), hogy a segítségemre voltak, illetve biztosították a bringát számomra.

- Gepida Alboin 900 CRS – (52-es méret)

Ezt a kerékpárt volt módomban kipróbálni. Ez idő alatt kb. 200 km-t mentem vele, ami nem túl sok, de mégis elég lehet, ha az ember odafigyel a részletekre. 184 cm magas vagyok, hátizsákkal, két kerékpár lakattal-lánccal, táskával együtt kb. 90 kg, és egy Gepida 300 CRS-t nyúzok már 1,5 éve.  Ezek állandó kellékek, az esetek túlnyomó többségében így tekerek, ezért is így teszteltem!
Tapasztalat: A váz kellemesen könnyű, érdekes, tetszetős formája van, ez a „kikönnyített” geometria nagyon eltalált. A színe se rossz, a festés jól állja a fizikai behatásokat. A fejcső „túlméretes”, masszív, minőség benyomást kelt. A stucni szöge jó, kár hogy nem állítható, bár így eggyel több hibalehetőség kilőve. A kormány helyzete, fogása jó. A markolat formája elsőre nagyon ijesztő volt (a 2009-es CRS-en még külön van a kormányszarv), a fogása viszont stabil, kellemes, a szarv is jó fogású. A nyereg nagyon sportos, design-os, mondhatni „trendi”, szellőzik, aminek szellőznie kell, zselé is ott van, ahol kell, amit meg nem kéne nyomni, azt nem nyomja! Az ülés szöge viszont nagyon nem jó, nem állítható rendesen, számomra kifejezetten kényelmetlen volt. A kerekek merevek, trekkingre kiválóan alkalmasak, tárcsához valók. A teleszkóp RST SINGLE SHOCK típusú, amit elsőre furcsálltam. Nem csillapít hosszú úton, bár városban, illetve sík terepen kényelmes, kiállva tekeréskor nem is vesz el annyit. Porvédővel fedett, talán jól is van ez így. Előfeszítése állítható, de nem nagy a különbség a két végpont között. A hajtómű nagyon jó, nem torzul, kellően merev, könnyű! Nagyon jól esik hajtani, kiállva tekeréskor is megfelelően merev, nem zajos, nem csattog, nem kolbászol. A fogaskeréksor is szépen teszi a dolgát, kilenc fokozatból mindig volt olyan, ami jó volt az adott körülmények között. A DEORE váltókar kifejezetten „finom” szerkezet, mindemellett határozottan vált, pontosan, talán egy gongolatnyit lassan. Személy szerint sokat váltok, ez idő alatt nem váltott félre, nem csúszott, nem ugrált (leszámítva a felső 3 fogaskereket, - teszt kerékpár révén nem volt rá alkalom, hogy alaposan minden az utolsó csavarig személyre szabjunk - de azt szinte nem is használtam, úgyhogy ebből a szempontból nem teljes a teszt, de nem is nagy hiba) Kiszámíthatóan működött. A hátsó váltó DEORE XT pontos stabil, könnyű, szerintem egy nagyon eltalált darab. A pedál az ismerős volt, az enyémen is ilyen van, furcsálltam is, mert majdcsak 200 e HUF van a két bringa bolti ára között (gondolom, hogy aki ilyet vesz, az úgyis saját SPD-re cseréli). Elöl, hátul hidraulikus tárcsafék van. Ez talán elvárható is ebben a kategóriában, mégis egy kicsit csalódás volt számomra, izgatott várakozásomat alulmúlta. A fék alapvetően jól adagolható, talán túl jól is, szinte nem lehet blokkolni, még akkor sem ha akarja az ember, mindig utána enged egy kicsit. Az első tárcsa besúrol a fékbetéthez (rendben tesztbicikli, megfordult már sok kézben), továbbá nem elég hatékony a fékhatás. Összehasonlítva az én LX-emmel, még nedves-saras időben is (volt rá alkalmam) az LX (felnifék) mellett döntenék minden gondolkodás nélkül. A hátsó fék sem rossz, de attól is többet vártam. Nem volt az az érzésem, hogy akkor, ott, és úgy állok meg, ahogy akarok. A gumik a SCHWALBE-től jöttek, RACING RALPH. Könnyű terepen teljesen megfelelnek, erdőre termettek, a futófelület aszfalton jól teljesít, nem zajos, de a bütykök elrendezése miatt, ha valaki nem fogja a kormányt, akkor hajlamos valamelyik oldalra elbillenni. Kb. 20-22 km/h-ig nem csapja fel a vizet.
Összességében egy jó bicikli!  Ár/érték arányban nem ő a bajnok, de elég különleges! Főleg a teleszkóp és a váz formája, kiváló a hajtás, aki ilyet vesz megbánni nem fogja.

Még egyszer köszönöm a Pótkerék üzletnek a lehetőséget és segítséget (különösen Zsoltinak a tanácsait)!
Még több ilyen programot, köszönjük Gepida!

Erre ajánlom

Ahol jó az útburoklat... 

44 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • 48 cm
  • 52 cm
  • 56 cm

 
színválaszték:

Matt fekete


villa (teló):

SUNTOUR NCX-D 700C LO 63MM


Meghajtás

hajtókar:
Shimano Deore LX,

FC-T551 48-36-26T 170/175MM


fogaskoszorú:
Shimano CS-HG500 (Deore,Tiagra),

11-34


középrész:

Shimano SM-BB52


első váltó:
Shimano Deore,

FD-T6000 TOP SWING DUAL PULL 31,8MM


hátsó váltó:
Shimano Deore XT,

RD-T8000 SGS SHADOW


 
fokozatok száma:

3x10


pedál:

XERAMA SP-610 ALLOY W/ CATEYE


Kerék

felni:

Rodi Excalibur XC Disc 32H


első agy:

FORMULA DC-20LW QR 32H


hátsó agy:

FORMULA DC-22W QR 32H


külső gumi:

SCHWALBE SPICER 40-622 W/ REFLECTIVE TAPE


Irányítás

váltókar:
Shimano Deore LX,

SL-T670 3X10S


kormány:

GEPIDA ALLOY MTB AL-118 600MM BB: 31,8MM


markolat:

VELO VLG-1185D3


kormányszár:

TRANZX JDST-58A EXT: 80/90/100MM


kormánycsapágy:

FSA NO.11N


nyereg:

SELLE ROYAL DARDO GEL HRC


nyeregcső:

GEPIDA ALLOY SP-226 27.2X300 MM


Fék

tárcsafék:
Shimano Acera,

M395 hidraulikus


 
féktárcsa:

160 mm


fékkar:

SHIMANO ACERA BL-M425


Kiegészítők

 
további kiegészítők:
  • Kitámasztó
  • Láncvédő
  • Kormányszarv

tömeg:

14,2 kg


 
további információk:

Mach1 küllők


Gepida logó

Gepida márka bemutatás

Az első Gepida kerékpárok 90-es évek elején, Hódmezővásárhelyen készültek. Nevüket egy ókori nép után kapták, melynek sírjait a város környékén tárták fel. A márka sikeres volt, kerékpárjait importálták is, 1996-ra azonban az ületi kapcsolatok megszakadása miatt a gyártó cég tönkrement.

A Gepida nevet 1998-ban vásárolta meg a fővárosi Olimpia Kft, amely ugyanebben az évben, a kelet-európai kerékpárgyártók közül elsőként bevezette az ISO 9002 minőségbiztosítási rendszert, és a tömeggyártásról átállt a komolyabb fejlesztésre és minőségi termelésre.

2005-re többek között Hollandia, Belgium, Horvátország, Németország, Svédország, Ausztria, Luxemburg, Oroszország, Szerbia, Finnország, Szlovákia, Románia utcáin is futnak Gepida bringák, az eladott kerékpárok 80%-a exportra kerül.

A Gepida kínálatával jól igazodik a piaci igényekhez, mind az országúti, mind a terepkerékpárok terén akad választék, a legkisebbektől a legnagyobbakig mindenkire gondolva. Található köztük divatos fixi is, és 2008-tól az elektromos kerékpárok piacán is jelen van a cég. Vázaira örök garanciát vállal.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Gepida Alboin 900 CRS termékkel kapcsolatban: