- Nagyon szépen és igényesen kialakított váz. Még az én szememnek is bejönnek az illesztések, csőformák, keresztmetszetek, nomeg az összkép. Sok társával ellentétben a kinézet közelről sem megy át rondába.
- Nagyon nagy felüdülés a TZ-Altus-SIS gépek után olyan trekkingen ülni, olyan trekkinget meghajtani, ami fel van szerelve.
- A hidraulikus tárcsafékek (Avid Juicy a modellen, amit próbáltam) új dimenzióba helyezték számomra a fékezést. Ne feledjétek, és Golden Arrow-n meg egyforgós patkókon szocializálódtam.
- 28-as szlikkekkel hasít aszfalton, nagyon lazán. Sőt, a végáttétje nagyobb, mint a Wilieremnek, cserébe idegbajt kaptam attól, hogy nincs finom soremelkedés hátul.
- Tripla tányéros hajtókarral nem igazán van olyan emelkedő, amit ne bírna, bár azért az extra tömeg érződik.
- Ergonomikus markolat gyárilag, igen kényelmetes..
- Ami extra pont: Hollowtech II-es hajtány. Sokan nem értik, miért vagyok hajtókar-bzi, főleg annak tükrében, hogy nem erőből, hanem pergetve tekerek, de komolyabb igénybevétel esetén még az én csirkelábaimmal is érződik a különbség az integrált hajtások javára.
- Finoman és villámgyorsan működő váltás, tétovázás és csilingelés nélkül. Ez nem Altus!
- Annak ellenére, hogy egy haladós aszfaltbetyár masina tud lenni keskeny gumival, ha applikálsz valami terepesebbet, nem jön zavarba enyhe "fődút" láttán sem ez a Gepida trekking.
- Van magyar vonatkozása.. : )
- Az ára. Bár, tudom, országútis ne panaszkodjon ilyenre, főleg, amilyen árakat elkérnek egy árva ezer éves cérekord bowdenfeszesség-állító vagy bowdenmegakasztó bizzembuzzomért cserébe.
- Az Krossztrekking olyan, mint a SUV. Kicsit jó terepre, kicsit jó aszfaltra, kicsit jó túrázni, kicsit jó gyorsan menni, de semmire sem igazán specifikus. Szóval ha NAGYON TUDOD, hogy mi az egyetlen feladat, amire specializálódni akarsz, akkor sajnos.. Nem jó.
- Gyárilag valami mókamiki csomagtartó azért mehetett volna rá, esetleg tartozéknak sárvédő (még ha nincs is fölszerelve.. egy SKS rézbléd pl. két pillanat alatt pattintható föl, csak hát a 28as gumi már nem fér be alá..)
- A legtöbb ember szemében az Alboin 900 CRS is csak egy "parasztbicikli".. Sok "báromállat" szemében a trekking-krossz kategóriák eléggé degradált oszátlyozásban részesülnek. Oktalanul. De hát, annyi tárcsás fully duplaválltelós rücskös gumis szörny mászkál a városban, járdán, hogy meg sem lepődök már ezen..
Az Alboin 900 CRS egy kiváló gép, pont. Sajnos nagyon keveset hajthattam szegényt, de annyira elég volt, hogy rájöjjek: valószínűleg nagyon jó lenne egy hasonló stílusú gépezet, de valószínűleg "felesleges" lenne, mivel 99.99999%ban aszfalton megyek, a kampányoló meg úgyse' gyárt ezekre álkátrészt.
Így a kellemesen eltöltött órácskák után maradok országúton, ezt a Gepida trekkinget meg ajánlom MINDENKINEK akinek van szépérzéke-esze, meg megteheti.
Bárki előnyben. :)
Kicsit erre, kicsit arra, kicsit mindenre, de semmire sem úgy igazából. :)