Alapjaiban véve minőségi, jó cuccokkal szerelt bicaj, megbízhatóan indul mindig.
A telót jól lehet fixálni menet közben, és kioldani is egyszerű. Én, elég sokat megyek hegyre ez fontos. Kategóriájában jól felfogja az út hibákat.
A váz geometriája nekem bejött, főleg, mert derék fájós vagyok, és ezen a gépen hamar megtaláltam a jó pozíciót fájdalom nélkül. (ezt az előző bicajomon soha nem tudtam beállítani). Állítható a stucni, a nyerget finom lehet hangolni a frankó nyeregcsőnek köszönhetően.
A sram első hátső tengely és hajtás igazán gördülékeny, átlag sebességben érezhetően jobban gurul, mint az előző bicajom.
Azt hittem hogy a váltást nem is fogom érezni az előző merida cw md20 után, mert az gyengébb váltóval volt szerelve. De hát itt sem váltogathat az ember csak úgy. Föl váltásoknál oda kell figyelni, hogy időben válts, mert ha nem akkor lent maradsz:), ezt megszokod, amúgy okés.
A fékei elég jók, csak mikor fékbetétet kellett cserélni, bejártam a fél várost, mire tudtak adni az avid db1 hez kompatibilis betétet....ezt a forgalmazók jobban megoldhatnák. ja és az új pofa egy darabig nyikorgott néha, de pár száz km belement a bicajba azóta okés, esőben is tökéletes.
A defektálló gyári schawble külsővel, csak akkor kaptam defektet 2szer, amikor vittem hátul a gyereket. Lehet, hogy a nagyobb súly miatt esetleg. Ezt meguntam és lecseréltem egy continental igazi defektállóra. Ezzel még nem volt defektem.
A pedál csere alap még újonnan, de ez sok bicajnál így működik.
Én még a kormány fogót cseréltettem egyből a boltba, mert egy szivacsos valamit akartak adni hozzá. Egy spyral ergo markolat került rá.
A bicaj még a boltba kapott egy csomagtartót és sárfogót, amit néha leveszek, ha 40 fok van. úgy még is csak vagányabb:)
Város, aszfaltos túra, és óvatos erdei utak