2013 ősszel vettem, visszatekintve közel 8 év távlatában (2021 tavasz) bátran kijelenthető, hogy nagyon jó vétel volt.
- A váz hegesztései szépek, festése tartós, pusztán a felíratok sárgultak meg egy kicsit az idők folyamán.
- A duplafalú Kross kerekek még mindig bírják.
- Kross V-fékek teszik a dolgukat, bowdenek épek,
- Suntour m3010al teleszkóp bizony már csereérett.
- Váltók: Shimano Tourney elöl, Shimano Altus hátul. Kifogástalanul teszik a dolgukat. A hátsó váltógörgőket már cserélni kell.
- kormánycsapágy még mindig patent, az állítható stucni, pedig egy áldás a kerékpár testreszabhatósága terén.
- Láncból most kerül fel a 3.
- Hátsó fogaskoszorú gyakran használt fokozatai mostanra erősen elkoptak
- A hajtómű még mindig hibátlan, beleértve a középcsaágyat is
Azért ilyen is van!
- A Kross nyeregcsőn lévő leszorító bilincs nagyon vacak volt. Képtelenség volt az ülést tartósan rögzíteni, mert néhány kilométer múlva mindig fellazult.
- A kerékpárhoz kapott plasztik pedál kb. 200 km után a kukába landolt,
- A gyári Impac Crosspack gumik nem tudom kibírtak-e 1500 km-t.
- Az elülső felni illesztése kritikán alulira sikerült lengyel barátainknak, még a mai napig érezhető némi ütés, amikor fékezek.
Azt gondolom, hogy ár/érték arányban nem igen lehetett jobb vételt találni akkoriban. A bringa a vázgeometriájának is köszönhetően kényelmes, és nagyon jól lehet vele haladni.
A saját gyártású komponensek minőségén lehetett volna még javítani, pláne ha exportra szánt kerékpárra készül.
Könnyebb terep, városi használat.