2012. július elején vettem meg a Kross Evado 3.0 kerékpáromat.
- A konkurens márkák hasonló felszereltségű termékeinél egy fokozattal olcsóbb, az osztrák márka termékeinek árához képest viszont feleannyi.
- Szép a színe. A matt festék beigazolta az előzetes teszteket, majdnem teljesen karcálló.
- A felszerelt alkatrészek teszik a dolgukat. 1000km után sem tapasztal a kerékpáron lazulást. A váltóbowdenek utánállítgatásra sem volt még szükség.
- A SR Suntour NEX 4110 V4 teleszkóp rossz minőségű aszfalton való haladáskor kitűnően kíméli a kerékpáros csuklóízületeit.
- A Shimano BR-M446-os hidraulikus fékek meglehetősen jó fékerőt biztosítanak, bár az első fék nem elég erős az állórafékezéshez, emiatt viszont nem is lehet átesni a kormányon.
- A kerékagyak 1000 km után is kotyogásmentesek, sima járásúak.
- A (valószínűleg XLC-gyártmányú) állítható kormányszár nem nyikorog, jól rögzíthető.
- A Shimano Altus M191 első váltó nem annyira fontos alkatrész, ellenben a hátsó Shimano Alivio M410 típusú váltóról csak a legjobbakat lehet elmondani, országúti és enyhe terepes használatkor pontosan vált, jól feszít.
- A belső gumitömlőket megkezeltem defekt elleni szerrel, de előtte sem volt defektem. Az Impac Crosspac 700x38C / 28"x1,5" abroncs defektállósága jónak mondható.
Több olcsó, am megbízható alkatrésszel szerelték az Evado 3.0 kerékpárt, hogy az árát viszonylag alacsony szinten lehessen tartani, emiatt ezeket cserélni is kellett:
- a (valószínűleg XLC) fémkeretes műanyagpedál elég rondán nézett ki, kicsi is volt nekem, ezért egy hatalmas bmx-es alupedálra cseréltem.
- A kormánymarkolat dizájnos ugyan, de kemény és vékony, ezért egy lock-on rögzítésű ergonomikus kormánymarkolatra cseréltem.
- A Selle Royal Viper RVS 8546 C ülés ehhez a kerékpárstílushoz túl vékony volt, a fenekem sem bírta volna ezért a régi biciklim teszkós ViaVelo nyerge került
- Az Impac Crosspac 700x38C / 28"x1,5" gumiabroncs kopásállósága nem a legmegfelelőbb.
Összességében jó döntés volt eme kerékpár megvétele.
UPDATE: a 28/38/48-as hajtóművet egy 22/32/42-esre cseréltettem. A régi legnagyobb áttételt nem tudtam kihajtani, és a legkisebb áttétellel meg nem sikerült feltekerni a Kékesre Mátraházáról. A módosítással 28/22=127%-ra nőtt a hegymászóképesség, a végsebesség viszont 42/48=87%-ra csökkent (persze ezt sem lehet kitekerni).
A 40-es virsligumikat 54-es Continental CityContact abroncsokra cseréltem, brutális kinézetet és nagyobb kényelmet elérve.
Tartós nagysebességű haladásra, rosszabb minőségű aszfalton is, valamint nagyon enyhe terepre.