Kross Evado 3.0 trekking

5 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév:
    2014
    (frissítve: 2014.01.)
  • Listaár: 160.000 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK




Marcikutya avatar
12 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

2012. július elején vettem meg a Kross Evado 3.0 kerékpáromat.

- A konkurens márkák hasonló felszereltségű termékeinél egy fokozattal olcsóbb, az osztrák márka termékeinek árához képest viszont feleannyi.

- Szép a színe. A matt festék beigazolta az előzetes teszteket, majdnem teljesen karcálló.

- A felszerelt alkatrészek teszik a dolgukat. 1000km után sem tapasztal a kerékpáron lazulást. A váltóbowdenek utánállítgatásra sem volt még szükség.

- A SR Suntour NEX 4110 V4 teleszkóp rossz minőségű aszfalton való haladáskor kitűnően kíméli a kerékpáros csuklóízületeit.

- A Shimano BR-M446-os hidraulikus fékek meglehetősen jó fékerőt biztosítanak, bár az első fék nem elég erős az állórafékezéshez, emiatt viszont nem is lehet átesni a kormányon. 

- A kerékagyak 1000 km után is kotyogásmentesek, sima járásúak.

- A (valószínűleg XLC-gyártmányú) állítható kormányszár nem nyikorog, jól rögzíthető.

- A Shimano Altus M191 első váltó nem annyira fontos alkatrész, ellenben a hátsó Shimano Alivio M410  típusú váltóról csak a legjobbakat lehet elmondani, országúti és enyhe terepes használatkor pontosan vált, jól feszít.

- A belső gumitömlőket megkezeltem defekt elleni szerrel, de előtte sem volt defektem. Az Impac Crosspac 700x38C / 28"x1,5" abroncs defektállósága jónak mondható.

Hátrány

Több olcsó, am megbízható alkatrésszel szerelték az Evado 3.0 kerékpárt, hogy az árát viszonylag alacsony szinten lehessen tartani, emiatt ezeket cserélni is kellett:

-  a (valószínűleg XLC) fémkeretes műanyagpedál elég rondán nézett ki, kicsi is volt nekem, ezért egy hatalmas bmx-es alupedálra cseréltem.

- A kormánymarkolat dizájnos ugyan, de kemény és vékony, ezért egy lock-on rögzítésű ergonomikus kormánymarkolatra cseréltem.

- A Selle Royal Viper RVS 8546 C ülés ehhez a kerékpárstílushoz túl vékony volt, a fenekem sem bírta volna ezért a régi biciklim teszkós ViaVelo nyerge került 

- Az Impac Crosspac 700x38C / 28"x1,5" gumiabroncs kopásállósága nem a legmegfelelőbb.

Tapasztalat

Összességében jó döntés volt eme kerékpár megvétele.

 

UPDATE: a 28/38/48-as hajtóművet egy 22/32/42-esre cseréltettem. A régi legnagyobb áttételt nem tudtam kihajtani, és a legkisebb áttétellel meg nem sikerült feltekerni a Kékesre Mátraházáról.  A módosítással 28/22=127%-ra nőtt a hegymászóképesség, a végsebesség viszont 42/48=87%-ra csökkent (persze ezt sem lehet kitekerni).

A 40-es virsligumikat 54-es Continental CityContact abroncsokra cseréltem, brutális kinézetet és nagyobb kényelmet elérve.

Erre ajánlom

Tartós nagysebességű haladásra, rosszabb minőségű aszfalton is, valamint nagyon enyhe terepre.

Ennyiért vettem
132000
Mért tömeg
15000 g
Csatolt képek
Kross Evado 3.0  2012 trekking
A bicajom
59 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (trekking):

Aluminium Lite


anyag:

Alumínium


méretek:
  • M
  • L
  • XL

 
színválaszték:

Matt fekete-fehér-kék


villa (teló):

SR Suntour NEX MLO (rugóút: 63 mm, lockout)


Meghajtás

hajtókar:
Shimano Acera,

M311 48/38/28T


lánc:
KMC Z72
fogaskoszorú:
Shimano CS-HG41,

8 sebességes 11-32T


középrész:

SR Suntour


első váltó:
Shimano Altus,

M191


hátsó váltó:
Shimano Alivio,

M360


 
fokozatok száma:

3x8


pedál:

Alu VP-519A


Kerék

felni:

Kross (alu, duplafalú)


első agy:

Joy Tech D041DSE 32H


hátsó agy:

Joy Tech D142DSE 32H


külső gumi:
Schwalbe CX Comp,

Kevlar Guard 28"x1,5"


Irányítás

váltókar:
Shimano Altus,

M310, 8 fokozatú


kormány:

Kross (alu, hajlított, 620 mm, 31,8mm)


markolat:

Herrmans OXY


kormányszár:

Kross (alu, ahead, 31,8mm)


kormánycsapágy:

Feimin H835B


nyeregcső:

Kross (alu, 27,2mm)


Fék

tárcsafék:

Shimano Disc M395 (hidraulikus)


 
féktárcsa:

160 mm


fékkar:

Shimano Disc M395 (hidraulikus)


Kross logó

Kross márka bemutatás

A Kross cég 1990-ben, indult Lengyelországban, kis, családi kerékpárboltként. 1997-től foglalkozik saját kerékpárok gyártásával, azóta sorra szerzi az elismeréseket- többek között „Lengyel Presztízs”-díj (2001), Év Kerékpárja (2008, Unplugged modell), Aranyhajtómű (2009) díjakat söpört be.

Mára Európa egyik vezető kerékpárgyártójává nőtte ki magát, és 2009-től hazánkban is forgalmazzák. A Kross kínálatában városi, trekking és mtb kerékpárok találhatóak, a kedvező, könnyedén elérhető árútól a csúcskategóriás karbonvázasokig, egészen kicsi gyermekektől felnőttekig, kortól-nemtől függetlenül mindenkit kielégítő palettán.

Zbigniew Sosnowski, a Kross Birodalom alapítója: "Nagyon sokat tettünk, de én azt mondom: még mindig sok a tennivalónk. Mivel a siker az egy folyamat, kemény munkával tovább kell tökéletesítenünk a termékeinket és a rendszerünket. Úgy gondolom, hogy fejlesztéseinknek köszönhetően hamarosan az egész világon ismerni és használni fogják a Kross kerékpárokat, termékeinket pedig a minőséggel, az alacsony árral, a kiváló funkcionalitással és az eredeti design-nal fogják azonosítani."

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Kross Evado 3.0 termékkel kapcsolatban: