Kross Evado 3.0 trekking

5 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév:
    2014
    (frissítve: 2014.01.)
  • Listaár: 160.000 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK



1-5 (5 vélemény)
Rendezés

Comic avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2017, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A mitas grippen gumik varakozáson felül teljesítettek.

Az ár ami igazán jó vétellé teszi, temérdek hibája ellenére. 

Hátrány

Ami egy hónapon belül cserélve lett:

Markolat, fékváltókar, stucni, nyereg, nyeregcső, pedál, monoblokk, hajtómű, féktárcsa, tömlők.

Mind okkal, mind azután  hogy egy 250km-es kört mentem vele 2 nap alatt.

Ide is írható az ár mivel komplett bringa ként jó lenne, de mivel két hónap alatt alig maradt gyári alkatrésze, igy sokallom, amibe került.

Erre ajánlom

Senkinek, vagy csak olyannak, aki ért hozzá és maga tudja helyre tenni a hibáit.

Ennyiért vettem
130000
Csatolt képek
Kross Evado 3.0  2017 trekking
Kross Evado 3.0  2017 trekking
Kross Evado 3.0  2017 trekking
5 olvasó 40%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

jengab avatar
21 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • jó minőségű alkatrészek
  • Magasabb kategóriájú Shimano váltó (sokkal kevesebb gond, és finomabb váltás, mint egy alap kategóriás tourney)
  • tárcsa fékek
  • Kross felni, és nyeregcső, kormánycső, amik jó erősek, és jó a festése
  • Tartós vázfestés
  • reflexcsíkos gumi
  • ergonomikus markolat, ami kényelmes hosszú távon is
  • szép :)
Hátrány
  • gyári gumija nem olyan tartós, mint egy márkásabb gumi (ez Rubena) Update 2016. 03. - Valóban, 2000km után majdnem teljesen el is kopott a hátsó, és elég sok defektet beszedtem vele. Azóta lecseréltem egy CST-re, remélem jobb lesz :)
Tapasztalat

Márciusban vettem, idei modell (2015). Eddig összesen 1000 km-t tettem meg vele, gondoltam leírom a tapasztalataimat. Szerencsére probléma nem sok volt vele, a láncot kellett kenni. Illetve a 2x8 jó sebességnek tűnt városban, lehet vele gyorsan menni, de nem túl nehéz hajtani még (3x8 pl. már inkább csak nagyon edzetteknek, vagy lejtőre való, esetleg városon kívül bicikliútra, ha kicsit meg akarja huzatni az ember:)) Viszont pár hónap után 2x8ban elkezdett ugrani a lánc időnként. Elsőre azt hittem, hogy olajozni kell megint a láncot, de nem ez volt a gond. Azóta inkább 2x7ben használom. Ahogy észrevettem a magasabb fokozathoz hosszú kicsit a lánc, nem elég feszes. Minden esetre nem tudom mennyire egészséges a 2x8 sebesség együtt.

Eleinte inkább hagyományos V-féket szerettem volna, de végül könyebb volt 3.0-t szerezni, mint 2.0-t, ezért ezt választottam. Egyébként nem bántam meg a tárcsaféket, egyszerűbb vele gumit cserélni (pont ettől féltem előtte, hogy nehéz lesz beállítani gumicsere után). Egyszerűen csak kiveszi az ember, és szinte nem is lehet rosszul visszatenni, ha bemegy a helyére a tárcsa. Hatását tekintve főleg lejtőn venni észre, hogy jobban el merem engedni a gépet, mert tudom, hogyha jön valaki jobbról gyorsabban le tudok fékezni vele.

Nagyobb baja nem volt, még néha miután meghúzták a fék bowdent a fék nyikorog kicsit hátul. De pár hét alatt ez is bekopott. Összességében elégedett vagyok a biciklivel, megtett 1000km-t különösebb gond nélkül (csak a szokásos karbantartások kellettek neki). Pedálja egy fokkal jobb, mint amit gyárilag a biciklikre szoktak tenni (fém keretes jó karmokkal, amik bele kapnak a cipő talpába). Gyári nyergét csak kb. 20 km-en használtam, aztán ment rá egy MonteGrappa Argo. Természetesen ezzel nincs gond :) Előtte egy belépő szintű Montana MTB-m volt, vele is megtettem jó párezer km-t, de természetesen nem csak árban látom a különbséget a két bicikli között. Ezen sokkal finomabb a váltás, kis odafigyeléssel simán merek hátul emelkedőn is váltani, nem okoz neki gondot, csak finomabban kell tekerni, míg átugrik a lánc. Ezen kívül külön pozitívum a jó matt festése. Eddig 1000 km alatt egyetlen karc, vagy felverődés sincs a vázon, teljesen hibátlan a festése. A Montana festése szintén matt volt, de egy kisebb kavics elég volt neki, hogy lepattanjon a festés. Bár nem romlott tőle az állapota, csak ronda volt. Szerencsére ezen elég jó festék van. Ezen kívül amiért vásárláskor Kross-t választottam, hogy nagyon szép színeik vannak, nekem mindegyik biciklijük tetszik. És elég jó alkatrészeket használnak fel. Más alkatrészek pedig saját gyártásúak (pl. felni, ami ha jól tudom egyébként általában nem saját gyártás szokott lenni máshol), és ezek is jó minőségűek.

Erre ajánlom

Akinek egy megbízható, és jó minőségű biciklire van szüksége, amit tud aszfalton használni, és gyors.

Csatolt képek
Kross Evado 3.0  2015 trekking
új korában
Kross Evado 3.0  2015 trekking
Normafán párral az ezredik km előtt
20 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Saint-Savin avatar
9 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 96%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Ilyen árért akkoriban nem láttam ennyire kedvező felszereltséget. Számomra fontos volt, ha már tárcsafék, akkor hidraulikus legyen.

Legfőképpen munkába járásra használom, meg ha úgy adódik hétvégi túrázgatásra, de inkább a melóba járás a mérvadó, időjárástól lényegében függetlenül egész évben. Ez napi 2x13km-t jelent. Ilyenkor adok neki, amennyire bírom, persze csak ésszel. :)

Összbenyomásilag teljesen elégedett vagyok vele, nem is tervezem lecserélni. Megbízható, és nem igen kellett hozzányúlni, leszámítva az első 100km utání szervizt. Ekkor lett a váltón állítva valamint a monoblokk és a szinte törvényszerű pedál csere. Annak ellenére, hogy fém pedállal árulják, elég hamar tönkrement.

A váltója szép finoman működik, szinte hangtalan, ha az ember figyel a használatára, de ez alap dolog. A fékek csodásak és nincs lényegi különbség az esőben és szárazon való fékezés között.

Szép simán, hangtalanul szalad a Kross Evado 3.0, jól fel lehet gyorsítani.

Így egy év után sincs vele különösebb gondom, elégedett vagyok.

 

Hátrány

Na akkor lássuk, hogy miért írtam, hogy különösebb és miért nem azt, hogy nincs.

Ugye a monoblokk csere, mint írtam elég hamar szükségessé vált. Bár a szervízben azt mondták, hogy ez típushiba, és csak meg kell húzni a kónuszt, de végül csere lett, egy fokkal jobbat szereltek be, így ezzel nem volt azóta gondom.

A fém pedáloknak örültem elsőre, de elég hamar elkezdett kattogni, meg mindenféle hanghatásokat adni, ezt is cserélni kellett, így akár műanyag is lehetett volna.

Ezek nem nagy dolgok, de van egy rejtett hiba, amivel nem tudok mit kezdeni. Nagy néha, mondjuk egy hónapban egyszer, kb. 300 km-enként, olyan mintha ugrana a lánc, mindenféle váltás nélkül. Csinál valamit, amire nem tudtam rájönni mi lehet, úgy érzem talán felfut a lánc a fogakra, aztán vissza a helyére. Sima menetben, váltás nélkül, és marad is a használt fokozatban.

Mivel elég ritka a dolog, megbékéltem vele, főleg, hogy nem tudok mit kezdeni a hibával.

Cserélni egy dolgot szeretnék rajta, több okból is. Mostanában kezdett nyikorogni a nyereg. Valahogy nem tudja a bilincs hosszú távon szilárdan megfogni és pár hét után kúszni kezd a fogásban és persze nyikorgó hangot ad, amit elsőre hajtómű hibának vélek mindig, de aztán meghúzva a nyereg rögzítő bilincset elmúlik egy időre. A másik ok amiért cserélném a nyerget, hogy szeretnék egy picit kényelmesebbet, talán valami géleset. Nem sürgető, csak felmerült bennem.

Tapasztalat

Ez előtt egy verseny bringám volt, több mint 20 éven át. Hosszú távon szoktam gondolkodni, ezt a bicajt sem átmeneti megoldásnak szánom.

Azért cseréltem, mert közben fővárosba költöztem és itt nem igen élvezetes a versennyel tekerni, a Kross Evado 3.0 jó választás volt, jól hasítja a macsakköveket is, már amennyire lehetséges azon jól bringázni.

Mivel a két bicaj egész más kategória nehéz összehasonlítani őket. Amiben egyformák és erre ügyletem vásárlásnál a kerékméret, így nagyjából hasonló erőkifejtéssel tudok tekerni a másikhoz képest.

Erre ajánlom

Városi közlekedésre és túrázásra kiváló. Könnyű terepet is jól viszi. Földes út, meg erdő. Nagyobb akadályokkal nem kínoztam.

A nagy kerekek miatt jól lehet vele hajtani és a fékek megbízhatóan megállítanak, ha időben használod őket! :)

Ennyiért vettem
125000
Mért tömeg
1400 g
Csatolt képek
Kross Evado 3.0  2013 trekking
összbenyomásilag
46 olvasó 96%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Marcikutya avatar
12 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

2012. július elején vettem meg a Kross Evado 3.0 kerékpáromat.

- A konkurens márkák hasonló felszereltségű termékeinél egy fokozattal olcsóbb, az osztrák márka termékeinek árához képest viszont feleannyi.

- Szép a színe. A matt festék beigazolta az előzetes teszteket, majdnem teljesen karcálló.

- A felszerelt alkatrészek teszik a dolgukat. 1000km után sem tapasztal a kerékpáron lazulást. A váltóbowdenek utánállítgatásra sem volt még szükség.

- A SR Suntour NEX 4110 V4 teleszkóp rossz minőségű aszfalton való haladáskor kitűnően kíméli a kerékpáros csuklóízületeit.

- A Shimano BR-M446-os hidraulikus fékek meglehetősen jó fékerőt biztosítanak, bár az első fék nem elég erős az állórafékezéshez, emiatt viszont nem is lehet átesni a kormányon. 

- A kerékagyak 1000 km után is kotyogásmentesek, sima járásúak.

- A (valószínűleg XLC-gyártmányú) állítható kormányszár nem nyikorog, jól rögzíthető.

- A Shimano Altus M191 első váltó nem annyira fontos alkatrész, ellenben a hátsó Shimano Alivio M410  típusú váltóról csak a legjobbakat lehet elmondani, országúti és enyhe terepes használatkor pontosan vált, jól feszít.

- A belső gumitömlőket megkezeltem defekt elleni szerrel, de előtte sem volt defektem. Az Impac Crosspac 700x38C / 28"x1,5" abroncs defektállósága jónak mondható.

Hátrány

Több olcsó, am megbízható alkatrésszel szerelték az Evado 3.0 kerékpárt, hogy az árát viszonylag alacsony szinten lehessen tartani, emiatt ezeket cserélni is kellett:

-  a (valószínűleg XLC) fémkeretes műanyagpedál elég rondán nézett ki, kicsi is volt nekem, ezért egy hatalmas bmx-es alupedálra cseréltem.

- A kormánymarkolat dizájnos ugyan, de kemény és vékony, ezért egy lock-on rögzítésű ergonomikus kormánymarkolatra cseréltem.

- A Selle Royal Viper RVS 8546 C ülés ehhez a kerékpárstílushoz túl vékony volt, a fenekem sem bírta volna ezért a régi biciklim teszkós ViaVelo nyerge került 

- Az Impac Crosspac 700x38C / 28"x1,5" gumiabroncs kopásállósága nem a legmegfelelőbb.

Tapasztalat

Összességében jó döntés volt eme kerékpár megvétele.

 

UPDATE: a 28/38/48-as hajtóművet egy 22/32/42-esre cseréltettem. A régi legnagyobb áttételt nem tudtam kihajtani, és a legkisebb áttétellel meg nem sikerült feltekerni a Kékesre Mátraházáról.  A módosítással 28/22=127%-ra nőtt a hegymászóképesség, a végsebesség viszont 42/48=87%-ra csökkent (persze ezt sem lehet kitekerni).

A 40-es virsligumikat 54-es Continental CityContact abroncsokra cseréltem, brutális kinézetet és nagyobb kényelmet elérve.

Erre ajánlom

Tartós nagysebességű haladásra, rosszabb minőségű aszfalton is, valamint nagyon enyhe terepre.

Ennyiért vettem
132000
Mért tömeg
15000 g
Csatolt képek
Kross Evado 3.0  2012 trekking
A bicajom
59 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kgoran79 avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 98%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • gyors, könnyen tekerhető az Evado 3.0
  • jó váltók, fékek
  • a gumi kiváló aszfaltra, de terepen is megállja a helyét
  • szerintem nagyon szép, sportos bringa
  • ár / érték arányban nagyon jó választás a többi gyártóhoz képest
Hátrány
  • a gyári pedál nem a legjobb, érdemes lecseréltetni egy masszívabb darabra
  • kicsit nehéz (közel 15kg)
Tapasztalat

Az első trekking bringám és annak ellenére, hogy csak egy hónapja használom, nagyon megszerettem. Vásárláskor néztem ebben az árkategóriában Kellys, Merida és GT bringákat is, de messze a Krossnak van a legjobb felszereltsége.

Erre ajánlom

Városba, könnyebb terepre kiváló

Ennyiért vettem
125000
Csatolt képek
Kross Evado 3.0  2012 trekking
55 olvasó 98%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-5 (5 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (trekking):

Aluminium Lite


anyag:

Alumínium


méretek:
  • M
  • L
  • XL

 
színválaszték:

Matt fekete-fehér-kék


villa (teló):

SR Suntour NEX MLO (rugóút: 63 mm, lockout)


Meghajtás

hajtókar:
Shimano Acera,

M311 48/38/28T


lánc:
KMC Z72
fogaskoszorú:
Shimano CS-HG41,

8 sebességes 11-32T


középrész:

SR Suntour


első váltó:
Shimano Altus,

M191


hátsó váltó:
Shimano Alivio,

M360


 
fokozatok száma:

3x8


pedál:

Alu VP-519A


Kerék

felni:

Kross (alu, duplafalú)


első agy:

Joy Tech D041DSE 32H


hátsó agy:

Joy Tech D142DSE 32H


külső gumi:
Schwalbe CX Comp,

Kevlar Guard 28"x1,5"


Irányítás

váltókar:
Shimano Altus,

M310, 8 fokozatú


kormány:

Kross (alu, hajlított, 620 mm, 31,8mm)


markolat:

Herrmans OXY


kormányszár:

Kross (alu, ahead, 31,8mm)


kormánycsapágy:

Feimin H835B


nyeregcső:

Kross (alu, 27,2mm)


Fék

tárcsafék:

Shimano Disc M395 (hidraulikus)


 
féktárcsa:

160 mm


fékkar:

Shimano Disc M395 (hidraulikus)


Kross logó

Kross márka bemutatás

A Kross cég 1990-ben, indult Lengyelországban, kis, családi kerékpárboltként. 1997-től foglalkozik saját kerékpárok gyártásával, azóta sorra szerzi az elismeréseket- többek között „Lengyel Presztízs”-díj (2001), Év Kerékpárja (2008, Unplugged modell), Aranyhajtómű (2009) díjakat söpört be.

Mára Európa egyik vezető kerékpárgyártójává nőtte ki magát, és 2009-től hazánkban is forgalmazzák. A Kross kínálatában városi, trekking és mtb kerékpárok találhatóak, a kedvező, könnyedén elérhető árútól a csúcskategóriás karbonvázasokig, egészen kicsi gyermekektől felnőttekig, kortól-nemtől függetlenül mindenkit kielégítő palettán.

Zbigniew Sosnowski, a Kross Birodalom alapítója: "Nagyon sokat tettünk, de én azt mondom: még mindig sok a tennivalónk. Mivel a siker az egy folyamat, kemény munkával tovább kell tökéletesítenünk a termékeinket és a rendszerünket. Úgy gondolom, hogy fejlesztéseinknek köszönhetően hamarosan az egész világon ismerni és használni fogják a Kross kerékpárokat, termékeinket pedig a minőséggel, az alacsony árral, a kiváló funkcionalitással és az eredeti design-nal fogják azonosítani."

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Kross Evado 3.0 termékkel kapcsolatban: