Ilyen árért akkoriban nem láttam ennyire kedvező felszereltséget. Számomra fontos volt, ha már tárcsafék, akkor hidraulikus legyen.
Legfőképpen munkába járásra használom, meg ha úgy adódik hétvégi túrázgatásra, de inkább a melóba járás a mérvadó, időjárástól lényegében függetlenül egész évben. Ez napi 2x13km-t jelent. Ilyenkor adok neki, amennyire bírom, persze csak ésszel. :)
Összbenyomásilag teljesen elégedett vagyok vele, nem is tervezem lecserélni. Megbízható, és nem igen kellett hozzányúlni, leszámítva az első 100km utání szervizt. Ekkor lett a váltón állítva valamint a monoblokk és a szinte törvényszerű pedál csere. Annak ellenére, hogy fém pedállal árulják, elég hamar tönkrement.
A váltója szép finoman működik, szinte hangtalan, ha az ember figyel a használatára, de ez alap dolog. A fékek csodásak és nincs lényegi különbség az esőben és szárazon való fékezés között.
Szép simán, hangtalanul szalad a Kross Evado 3.0, jól fel lehet gyorsítani.
Így egy év után sincs vele különösebb gondom, elégedett vagyok.
Na akkor lássuk, hogy miért írtam, hogy különösebb és miért nem azt, hogy nincs.
Ugye a monoblokk csere, mint írtam elég hamar szükségessé vált. Bár a szervízben azt mondták, hogy ez típushiba, és csak meg kell húzni a kónuszt, de végül csere lett, egy fokkal jobbat szereltek be, így ezzel nem volt azóta gondom.
A fém pedáloknak örültem elsőre, de elég hamar elkezdett kattogni, meg mindenféle hanghatásokat adni, ezt is cserélni kellett, így akár műanyag is lehetett volna.
Ezek nem nagy dolgok, de van egy rejtett hiba, amivel nem tudok mit kezdeni. Nagy néha, mondjuk egy hónapban egyszer, kb. 300 km-enként, olyan mintha ugrana a lánc, mindenféle váltás nélkül. Csinál valamit, amire nem tudtam rájönni mi lehet, úgy érzem talán felfut a lánc a fogakra, aztán vissza a helyére. Sima menetben, váltás nélkül, és marad is a használt fokozatban.
Mivel elég ritka a dolog, megbékéltem vele, főleg, hogy nem tudok mit kezdeni a hibával.
Cserélni egy dolgot szeretnék rajta, több okból is. Mostanában kezdett nyikorogni a nyereg. Valahogy nem tudja a bilincs hosszú távon szilárdan megfogni és pár hét után kúszni kezd a fogásban és persze nyikorgó hangot ad, amit elsőre hajtómű hibának vélek mindig, de aztán meghúzva a nyereg rögzítő bilincset elmúlik egy időre. A másik ok amiért cserélném a nyerget, hogy szeretnék egy picit kényelmesebbet, talán valami géleset. Nem sürgető, csak felmerült bennem.
Ez előtt egy verseny bringám volt, több mint 20 éven át. Hosszú távon szoktam gondolkodni, ezt a bicajt sem átmeneti megoldásnak szánom.
Azért cseréltem, mert közben fővárosba költöztem és itt nem igen élvezetes a versennyel tekerni, a Kross Evado 3.0 jó választás volt, jól hasítja a macsakköveket is, már amennyire lehetséges azon jól bringázni.
Mivel a két bicaj egész más kategória nehéz összehasonlítani őket. Amiben egyformák és erre ügyletem vásárlásnál a kerékméret, így nagyjából hasonló erőkifejtéssel tudok tekerni a másikhoz képest.
Városi közlekedésre és túrázásra kiváló. Könnyű terepet is jól viszi. Földes út, meg erdő. Nagyobb akadályokkal nem kínoztam.
A nagy kerekek miatt jól lehet vele hajtani és a fékek megbízhatóan megállítanak, ha időben használod őket! :)