- jó minőségű alkatrészek
- Magasabb kategóriájú Shimano váltó (sokkal kevesebb gond, és finomabb váltás, mint egy alap kategóriás tourney)
- tárcsa fékek
- Kross felni, és nyeregcső, kormánycső, amik jó erősek, és jó a festése
- Tartós vázfestés
- reflexcsíkos gumi
- ergonomikus markolat, ami kényelmes hosszú távon is
- szép :)
- gyári gumija nem olyan tartós, mint egy márkásabb gumi (ez Rubena) Update 2016. 03. - Valóban, 2000km után majdnem teljesen el is kopott a hátsó, és elég sok defektet beszedtem vele. Azóta lecseréltem egy CST-re, remélem jobb lesz :)
Márciusban vettem, idei modell (2015). Eddig összesen 1000 km-t tettem meg vele, gondoltam leírom a tapasztalataimat. Szerencsére probléma nem sok volt vele, a láncot kellett kenni. Illetve a 2x8 jó sebességnek tűnt városban, lehet vele gyorsan menni, de nem túl nehéz hajtani még (3x8 pl. már inkább csak nagyon edzetteknek, vagy lejtőre való, esetleg városon kívül bicikliútra, ha kicsit meg akarja huzatni az ember:)) Viszont pár hónap után 2x8ban elkezdett ugrani a lánc időnként. Elsőre azt hittem, hogy olajozni kell megint a láncot, de nem ez volt a gond. Azóta inkább 2x7ben használom. Ahogy észrevettem a magasabb fokozathoz hosszú kicsit a lánc, nem elég feszes. Minden esetre nem tudom mennyire egészséges a 2x8 sebesség együtt.
Eleinte inkább hagyományos V-féket szerettem volna, de végül könyebb volt 3.0-t szerezni, mint 2.0-t, ezért ezt választottam. Egyébként nem bántam meg a tárcsaféket, egyszerűbb vele gumit cserélni (pont ettől féltem előtte, hogy nehéz lesz beállítani gumicsere után). Egyszerűen csak kiveszi az ember, és szinte nem is lehet rosszul visszatenni, ha bemegy a helyére a tárcsa. Hatását tekintve főleg lejtőn venni észre, hogy jobban el merem engedni a gépet, mert tudom, hogyha jön valaki jobbról gyorsabban le tudok fékezni vele.
Nagyobb baja nem volt, még néha miután meghúzták a fék bowdent a fék nyikorog kicsit hátul. De pár hét alatt ez is bekopott. Összességében elégedett vagyok a biciklivel, megtett 1000km-t különösebb gond nélkül (csak a szokásos karbantartások kellettek neki). Pedálja egy fokkal jobb, mint amit gyárilag a biciklikre szoktak tenni (fém keretes jó karmokkal, amik bele kapnak a cipő talpába). Gyári nyergét csak kb. 20 km-en használtam, aztán ment rá egy MonteGrappa Argo. Természetesen ezzel nincs gond :) Előtte egy belépő szintű Montana MTB-m volt, vele is megtettem jó párezer km-t, de természetesen nem csak árban látom a különbséget a két bicikli között. Ezen sokkal finomabb a váltás, kis odafigyeléssel simán merek hátul emelkedőn is váltani, nem okoz neki gondot, csak finomabban kell tekerni, míg átugrik a lánc. Ezen kívül külön pozitívum a jó matt festése. Eddig 1000 km alatt egyetlen karc, vagy felverődés sincs a vázon, teljesen hibátlan a festése. A Montana festése szintén matt volt, de egy kisebb kavics elég volt neki, hogy lepattanjon a festés. Bár nem romlott tőle az állapota, csak ronda volt. Szerencsére ezen elég jó festék van. Ezen kívül amiért vásárláskor Kross-t választottam, hogy nagyon szép színeik vannak, nekem mindegyik biciklijük tetszik. És elég jó alkatrészeket használnak fel. Más alkatrészek pedig saját gyártásúak (pl. felni, ami ha jól tudom egyébként általában nem saját gyártás szokott lenni máshol), és ezek is jó minőségűek.
Akinek egy megbízható, és jó minőségű biciklire van szüksége, amit tud aszfalton használni, és gyors.