(A kerékpárral eddig összesen 60km út lett megtéve)
Egyenlőre csak kipróbáltam, a későbbiekben lesz alkalmam többet is használni, lévén az asszonyka bringája :)
Szűkös pénzügyi keretek és lányos kifogások után, de a "magyar márkát veszünk" elhatározást szem előtt tartva erre a bringára esett a választás. A vetélytárs egy Skarpea volt, mely gyengébb felszereltséggel de (asszony szerint) szebb színnel végül is alul maradt. Így maradt a "tradicionális magyar kerékpár":)
A vételárat tekintve a felszereltség jó (használhatóság tekintetében is, bár ez felhasználási területtől erősen függ)
A váz jó és kényelmes geometriájú. A festése ezidáig tartósnak bizonyult. A színe is szép, bár a "tegyünk minden csőre magellan feliratot" koncepciót nem nagyon értem, kissé túlzó és túllihegett márka promótálásnak tűnik.
A felszereltés nagy része - mit ahogy az a magellan bringáknál megszokott - bikepositive. Ezek igen jól teszik a dolgukat, városi/ kirándulós közegben, ahogyan az Alivio váltórendszer (kivéve első váltó, ami valamiért a shimano egy gyengébb változatát kapta).
A váltás: talán kissé hangosan, de pontosan és szépen vált. A váltókarok kifejezetten szépek.
Fékek: B+ alkatrész (bár sunyin megbújik a B+ felirat mellett a "tektro" márkajelzés). Esztétikailag nem minősíteném, de funkcióját tekintve ezidáig jól teljesített. Eddig könnyen be lehetett állítani. Igen kicsi fékkar-utat lehet beállítani, ami a felni dicsérete is.
Kereke: szintén B+ a felni is és az agy is. Nagyon szép a futása az első és a hátsó keréknek is. A hátsó kilincsmechanikája hallhatóan szépen dolgozik. Kifejezetten mutatós a fekete küllőkkel a magasprofilú felni. Egyetlen gyengéje a külső. Érdekes mintázat és futófelület és észrevehető gördülési ellenállás.
A hajtókar és a pedál jól működik bár számomra a cserélendő alkatrészek listájának első szegmensében foglalnak helyet.
Nem szép, de a kényelmi funkciót hivatott szolgálni a "rugós" nyeregcső. Kisebb úthibák, vagy köves de azért jobb minőségű földúton jó szolgálatot tesz.
A nyereg rövidtávon megfelelő volt, kényelmesnek ugyanúgy nem mondanám ahogyan kényelmetlennek sem (ez alkat kérdése).
A bovdenezés igényes és esztétikus (váltó bovden fekete, fékbovden ezüst színű)
A markolat habszivacs jellegű anyag, ami gyanítom nem lesz hosszú életű, de ez a jövő zenéje.
Végül, de nem utolsó sorban a villa, amely egy RST Neon T8. Olyan nagyon nem dolgoztattam meg, hogy egy masszív véleményem legyen róla. Azért azt érezni hogy bár jól egyengeti az utat, finoman de visszarúg. Zárni nem lehet, csak az előfeszítést lehet állítani rajta.
Ezzel a felszereltséggel egy tökéletes városi/túrázó bringa.
Ha egy kissé sportosabbra vesszük az igényt akkor van rajta cserélni való, de - az én szubjektív megítélésem hogy max. 60e ráfordítással egy igen sokoldalú és megbízható kerékpárt tudunk összehozni, amely aktív hobbi sportra is tökéletes.
Mindent egybevetve a vételár és a felszereltség tekintetében 5 répa. Önmagában a teljesítmény pedig tényleg felhasználási területtől függ. Ebben az esetben (az asszonyka használati igényeit takarja az "ebben az esetben" kifejezés) erre is 5 répa.
Nálam csak 4et kapna.