- brutál jó fékek
- nagyon szép váz, jó geometria
- megfelelő első villa
- precíz váltó
- gyors (korábban MTB-m volt, így nem csoda)
- sportos külső
- a gyári nyereg nem túl kényelmes, bár betétes nadrággal éppen elviselhető, de csere lesz
- 200 km után a jobb oldali pedál nyekeregni kezdett
- nagyon szép, így sajnos tolvajmágnes
2013-ban barátaimmal a Tisza tó körül bringáztunk. A társaság egyik tagja egy Merida országútival, a másik egy Gepida CRS 300-zal jött, én pedig egy 15 éves montival próbáltam tartani velük az iramot több-kevesebb sikerrel. Akkor eldöntöttem, hogy az idén már valami komolyabb géppel megyek velük a Sárospatak-Kassa túrára. Merida-t szerettem volna mindenképpen, mert nagyon tetszett. Egy MD20-ban gondolkodtam, de sajnos a szezon közepén nem lehetett beszerezni 52-es méretben, de a nyíregyházi kerékpárguru (Varga Öcsi) jóvoltából végül a Crossway 100-as mellett döntöttem, amit nem bántam meg. Mind műszakilag, mind esztétikailag nagyon rendben van a bicaj. Egy hónap után 500 km van benne és nem kellett még semmit állítani rajta. Persze rögtön az elején minden csavart meghúztam, mert a távol keleti gyári munkásoknak is lehet rossz napjuk :)
A már említett túrára kaptam kipróbálásra egy SMP trekking nyerget, ami sokkal jobb, mint a gyári, így erre a típusra fogom cserélni. 200 km után furcsa nyekergést hallottam közép tájról. Azt hittem, hogy a monoblok, de szerencsére csak a jobb oldali pedálból jött, ami nem is forgott olyan könnyen, mint a másik.
Ma kíváncsiságból mentem egy kört a régi montimmal, de nagyon fura volt, mert a jót tényleg könnyű megszokni.
Update: Kicseréltem a nyerget (lásd fotó) és életem első defektje miatt azonnal vettem egy váztáskát, valamint egy kis pumpát. Belsőm az volt, csak otthon :D
Elsősorban aszfaltra - akár nagyobb túrákra is nyugodtan be lehet fogni - és a mindennapi sportoláshoz is nyugodt szívvel ajánlom.