- elbír engem ami nem kicsi feladat (105 kg).
- teljes menetfelszerelésben is könnyű!
- eddig még megálltam vele mindig, a fékek nem rosszak, nem fog túl hirtelen sem, de nem is lomha.
- a teleszkóp teszi a maga dolgát, nálam kimozogja a teljes hosszt (ezt a néha rárakódó koszból is látom :-) )
- A gumik sárban/földúton érzik a legjobban magukat.
- a nyereg kényelmes - pár nap alatt és egy normális nadrág megvétele után megtanultam, hogy az sem mindegy, miben ülsz rá.
- mint azt már előttem is említették, méretéhez képest fordulékony jószág.
- háát... nekem első körben már a bolt se adott pedált hozzá, így azt külön vettem hozzá (+7 ezer) . Azzal viszont jó (BBB valamiféle ipari csapágyas típus).
- a váltók... néha a pokolba kívánom őket. A hátsó váltó (Deore) láncfeszítője egy marék küllőcsavart se ér, rázós úton inkább ne válts vele, mert csak a recsegés-ropogás és az életveszély következik.
- Az első váltó (Altus) még problémásabb. Néha levált a fogaskerékről, akárhogy állítod. Azon felül parton nem is vált egy fokozatot se, még a kisebb fokozatok felé sem.
- Lassan itt az ideje a gyárilag adott bowdenek lecserélésének a váltók környékén, mert valami fura okból kifolyólag erősen nyúlnak.
- nagyobb fizikai igénybevételek mellett a váz tekeredik. Szilárdnak szilárd marad, de érezhető a tekeredése rázósabb úton lefelé nagy sebességnél. A Budakeszi úton teszteltem lefelé, hogy olyan 50-60 km/h-s sebességnél már érezhetően kileng a váz síkjából az első villa, ami viszont az első vázháromszög csavarodását jelenti.
- az első teleszkóp belengésre hajlamos, ami nagyobb sebességeken növeli a veszélyérzetet (és az is!).
- az agyak tömítése annyira szoros, hogy néha le kell kenni WD-vel, különben sípolnak.
- hidegben a tárcsafék hajlamos leragadni, ami kellemetlen zörejeket kellt a tárcsákon (sípolás, nyikorgás) - fékezéskor egy fél lakótelep feléd fordul ilyenkor.
- középső agy néha nyekereg, ha nagyon terheled.
Ez a gép tényleg arra való amire készítették. XC-re, hegyek közé, nem fog szétesni alattad. Mind minden kerékpár, ez is megérdemli és megköveteli a törődést, legyen szó a tisztaságról, vagy az alkatrészek állapotáról. Ha ez a szentháromság megvan (veled együtt), akkor jó partner lesz, bármerre mész. Igazából terepen érzi jól magát, városba inkább vegyél valami vacakabbat, mert nagyon vonzza a tekintetet. A pénzt megéri, de ezen is lehet mit alakítani, gondolok az első/hátsó váltóra, a teleszkópra, és az eredeti gyári pedálokra (nekem ez nem volt valamilyen fura okból kifolyólag).
Amit cserélni készülök: az első/hátsó váltó kompletten, a váltóbowdenek, az első teleszkópot egyelőre nem bántom. Igaz, ha lecserélem, meg fog szakadni a szívem a zöld alapra felfestett Merida feliratért... Szép! Idővel talán a fékeket is valami jobbra, bár a mostani se rossz, még mindig megáltam vele. A középső agynak még adok 2-3 ezer km-t aztán az is cserés.
Értékelésben figyelembe vettem a problémákat, amik néha bosszantóak, ezért az -1 répa a maximálisból. Ár/érték szerint igen jó, de előbb utóbb le kell cserélni rajta ezt-azt.