Merida Crossway TFS 100 Sport D trekking

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2009 (frissítve: 2009.05.)
  • Listaár: 140.000 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK



1-2 (2 vélemény)
Rendezés

Jonah avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • elbír engem ami nem kicsi feladat (105 kg).
  • teljes menetfelszerelésben is könnyű!
  • eddig még megálltam vele mindig, a fékek nem rosszak, nem fog túl hirtelen sem, de nem is lomha.
  • a teleszkóp teszi a maga dolgát, nálam kimozogja a teljes hosszt (ezt a néha rárakódó koszból is látom :-) )
  • A gumik sárban/földúton érzik a legjobban magukat.
  • a nyereg kényelmes - pár nap alatt és egy normális nadrág  megvétele után megtanultam, hogy az sem mindegy, miben ülsz rá.
  • mint azt már előttem is említették, méretéhez képest fordulékony jószág.
Hátrány
  • háát... nekem első körben már a bolt se adott pedált hozzá, így azt külön vettem hozzá (+7 ezer) . Azzal viszont jó (BBB valamiféle ipari csapágyas típus).
  • a váltók... néha a pokolba kívánom őket. A hátsó váltó (Deore) láncfeszítője egy marék küllőcsavart se ér, rázós úton inkább ne válts vele, mert csak a recsegés-ropogás és az életveszély következik.
  • Az első váltó (Altus) még problémásabb. Néha levált a fogaskerékről, akárhogy állítod. Azon felül parton nem is vált egy fokozatot se, még a kisebb fokozatok felé sem.
  • Lassan itt az ideje a gyárilag adott bowdenek lecserélésének a váltók környékén, mert valami fura okból kifolyólag erősen nyúlnak.
  • nagyobb fizikai igénybevételek mellett a váz tekeredik. Szilárdnak szilárd marad, de érezhető a tekeredése rázósabb úton lefelé nagy sebességnél. A Budakeszi úton teszteltem lefelé, hogy olyan 50-60 km/h-s sebességnél már érezhetően kileng a váz síkjából az első villa, ami viszont az első vázháromszög csavarodását jelenti.
  • az első teleszkóp belengésre hajlamos, ami nagyobb sebességeken növeli a veszélyérzetet (és az is!).
  • az agyak tömítése annyira szoros, hogy néha le kell kenni WD-vel, különben sípolnak.
  • hidegben a tárcsafék hajlamos leragadni, ami kellemetlen zörejeket kellt a tárcsákon (sípolás, nyikorgás) - fékezéskor egy fél lakótelep feléd fordul ilyenkor.
  • középső agy néha nyekereg, ha nagyon terheled. 
Tapasztalat

Ez a gép tényleg arra való amire készítették. XC-re, hegyek közé, nem fog szétesni alattad. Mind minden kerékpár, ez is megérdemli és megköveteli a törődést, legyen szó a tisztaságról, vagy az alkatrészek állapotáról. Ha ez a szentháromság megvan (veled együtt), akkor jó partner lesz, bármerre mész. Igazából terepen érzi jól magát, városba inkább vegyél valami vacakabbat, mert nagyon vonzza a tekintetet. A pénzt megéri, de ezen is lehet mit alakítani, gondolok az első/hátsó váltóra, a teleszkópra, és az eredeti gyári pedálokra (nekem ez nem volt valamilyen fura okból kifolyólag).

 Amit cserélni készülök: az első/hátsó váltó kompletten, a váltóbowdenek, az első teleszkópot egyelőre nem bántom. Igaz, ha lecserélem, meg fog szakadni a szívem a zöld alapra felfestett Merida feliratért... Szép! Idővel talán a fékeket is valami jobbra, bár a mostani se rossz, még mindig megáltam vele. A középső agynak még adok 2-3 ezer km-t aztán az is cserés.

Értékelésben figyelembe vettem a problémákat, amik néha bosszantóak, ezért az -1 répa a maximálisból. Ár/érték szerint igen jó, de előbb utóbb le kell cserélni rajta ezt-azt. 

Erre ajánlom
Bárkinek, aki nem akar nagyon durva dolgokat tenni. DH-ra a váz stabilitási gondjai miatt nem, hegyi túrákon viszont nagyon jó partner. Igaz, ehhez nem árt egy jó váltó első/hátsó váltópárost felrakni a meglévők helyére.
Ennyiért vettem
149000
6 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

chamat avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Jó kis középkategóriás cross bringa,28-as kerék,tárcsafék (Tektro Auriga),a Deore váltó is megfelelően működik(még).A geometriája is nagyon jó,méretéhez képest (55-ös) könnyen fordul.Hosszú a nyeregcső,ami pont ideális a magasságomhoz.A fogaskoszorú is masszívnak tűnik

Hátrány

Egyelőre kevés a negatívum,apróságok. Az alu pedál picit gagyi,a fényvisszaverőknél meglazulnak a csavarok.

Nincs alapból oldal támasztó,vettem rá külön,azzal meg az a baj hogy némi rázkódás után hozzáér a tárcsafékhez...segített a reszelő.

Picit sokáig tart mire a tárcsafék bekopik rendesen.

Némi idegesítő nyiszergés a meghajtókarnál,WD 40 befúj,és egy hétig nyugalmam van.

Tapasztalat

Összegzésként:egyelőre elégedett vagyok a bringával,előtte MTB-m volt,és tárcsafékes kivitelben is ez az első bringám.

Cserélni még nem kellett semmit,a garanciális szervíz alatt is csak apróbb beállításokat kellett eszközölni (váltó) A pedált tuti lecserélem hamarosan.

Mint írtam,jó a geometriája,ici-picit még túl érzékeny is az irányítás.Megbízhatónak tartom a gépet,de most kezd bejáródni.Még írok a tapasztalatokról később.

Erre ajánlom
Városban kiváló,bár kérdés hogy a jó kis pesti aszfalton mikor rázódik szét.Terepen még minimális tapasztalataim vannak
Ennyiért vettem
139000
7 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-2 (2 vélemény)
Rendezés
Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Crossway TFS 100 Sport D termékkel kapcsolatban: