Merida Crossway TFS 800 V trekking

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2010.09.)
  • Listaár: 230.000 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

nbence avatar
6 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Könnyű a Crossway TFS 800 V. Szép.  Merev hajtás, rendkívül ”direkt” hajtásérzet.  Pontos, határozott váltás. Kényelmes nyereg. Remek teleszkóp. Minőségi alkatrészek.

Hátrány

Magas építés, nagyobb menetszél. Drága.

Tapasztalat

A Merida Crossway TFS 800 V váz magas. Összehasonlítva (egymás mellé tettem) a Gepida Alboin 300 CRS-sel, ugyanúgy 52-es vázméretben, ez magasabban van vagy 2 cm-re, valamint a fejcső is magasabb kb. ugyanennyivel. A vázra tárcsafék is szerelhető. A színe, fényezése nem rossz, eddig jól bírja a kisebb ütéseket, nem pattog a festék. A fejcső elég robosztus, amennyire kel! A stucni szöge kissé magas, de elfogadható, nem állítható, FSA. A kormány kellően merev, FSA, enyhe ívben hajlított, szerintem kényelmesen állítható. A markolat a trendi, a tenyér-kéz anatómiáját követi (a korábbi markolatomat áttettem, annak kicsit erősebb az anyaga, kevésbé kopik). Kormányszarv nincs, sajnos drágán lehet venni. A nyereg sportos, kényelmes annak ellenére, hogy elég vékonyka, nincs semmi hókusz-pókusz, hűtés-szellőzés, hosszú úton is kényelmes. Az ülés szöge jól beállítható, eltalált a két csavaros rögzítés, fixen beáll, nincs mozgás (korábbi egycsavaros nyergek nálam hamar meglazultak)! A kerekek merevek, erősek, Deore agyak elöl, hátul, remélem, hogy sokáig nem lesz gond vele. A teleszkóp SR NCX-D-RL 63 RL, szépen kimozogja 63 mm-t. Mínusz 5-7 fokban se áll be, nem keményedik fel, mint a korábbi (RST SOFI). A rugó-előfeszítés szépen állítható, a lock-out kormányról vezérelhető, pontos kényelmes. A hajtómű SLX, könnyű, merev, nem kolbászol, kiállva tekeréskor is elég merev, nem súrol be, igazi élmény keményen hajtani! A hajtóművön 48-36-26-os fogaskerekek vannak, mereven teszik a dolgukat. A fogaskeréksor is szépen teszi a dolgát, kilenc fokozatból lehet választani, jól van elosztva, ritkán kell a váltóra nézni, hogy vajon még mennyit lehet váltani; megfelelő számú, az SLX hajtóművel jó párosítás. A váltókar SLX. Szerintem az Alivio egy nagyon jó, pontos kis váltó. Ez azért érezhetően pontosabb, erősebb, kényelmesebb (a fékkar mindkét oldalára helyezhető, a kijelző is levehető). Határozottan, pontosan vált, nem gondolkodik. XT-t még nem próbáltam, de ez sok mindenkinek elég lehet. Dual release, amit további kényelem, és gyorsulás a váltásban. A hátsó váltó DEORE XT pontos stabil, könnyű, szerintem egy nagyon eltalált darab, sárban, latyakban, „ganéban” is volt szerencsém kipróbálni, nem hibázik. Az első váltó Deore LX. Nagyon szépen teszi a dolgát, hidegben-melegben, nem kellett utána állítani. A pedál valami noname, de felemás, így a későbbiekben lehet SPD-t is rá lehet aggatni. A fékek Avid FR5, illetve SD. Hát ezeket a korábbi Deore LX-re cseréltem a Merida cserélhető betétes fékpofákkal együtt. LX rulez ! A gumik megfelelőek, cross-os mintázatúak, enyhe, nem túl laza talajon is elfutnak. Betonon is jó, van futófelület, oldaltartása megfelelő.

A Merida Crossway TFS 800 V egy nem túl olcsó, nagyon jól felszerelt bringa. Az alkatrészek erősek, tartósak. A 2009-es és 2011-es hajtóművei 522-es, illetve valami más 5-ös szériából való. Ennél nagyon jó a hozzáadott ár/érték arány.

Erre ajánlom

Vársoban, könnyebb terepen, szélesebb gumival akár közepes terpen is. Túrázni is.

Ennyiért vettem
130
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

Crossway TFS-V


méretek:

Férfi

  • 44
  • 46
  • 48
  • 52
  • 58

Női

  • 46
  • 50

villa (teló):

Suntour NCX-D-RL


Meghajtás

hajtókar:
Shimano SLX
fogaskoszorú:

Shimano CS-HG61


első váltó:
Shimano SLX
hátsó váltó:
Shimano Deore XT
 
fokozatok száma:

3x9


pedál:

XC ötvözet


Kerék

felni:

Merida TFS-700


külső gumi:

Merida Speed 40 Kevlar Reflex


Irányítás

váltókar:
Shimano SLX
kormányszár:

FSA XC-190LX


nyereg:

Selle Italia X2


nyeregcső:

X-Mission Comp CEN SB20


Fék

fékkar:
Avid FR 5
Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Crossway TFS 800 V termékkel kapcsolatban: