Schwinn-Csepel Elite TX trekking

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.04.)
  • Listaár: 97.700 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK




khronhun avatar
16 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 98%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Viszonylag olcsó az Elite TX-51!

Ár-érték arány kiváló!

Suntour Teleszkóp rendben van

Felnik és a gumik is állják a sarat

Biztos van nála jobb is, ilyen árért viszont nem nagyon.

Városban és terepen is megállja a helyét mérsékelt igénybevétel mellett.

Alu váz.

Nagy méret

Minőségibb fő alkatrészek.

Ami nálam fontos szempont volt, vásárlás előtt hogy szép, masszív váza van az Elite TX-nek, viszonylag minőségibb alktrészekkel, amit igény/pénz esetén lehet tovább fejleszteni.

Egy Hauser Scorpiont használtam ezelőtt (14! évig),így objektív véleménnyel annyira nem tudok szolgálni, mert ehhez tudom csak bemérni a teljesítményét.

Ezért inkább majd a hátrányokra helyezném a hangsúlyt, mert azért akad ilyen is!

 

 

Hátrány

Többnyire bosszantó apróságokról van szó, mint:

- lánckerékvédő - kuka -rezonál és hozzáér a váltóhoz, cserélni kell rögtön.

- markolat - tenyérbe illeszkedő kivitel, folyamatosan elfordul, használhatatlan, csere

- ülés - barami kemény, Royalgel zselés után, ezt átmentettem a régiről, sokkal kényelmesebb

- fékpofák ~800km után gyakorlatilag eltűnnek

- pedálokat érdemes cserélni, bár nekem még bírják

- sárvédő beszerzése ajánlott! Itt a váz miatt érdemes előtte vizsgálódni, mert nem mindegy milyen felfogatású a vásárolni kívánt sárvédő

-  prizmák zörögnek, lötyögnek, kábelkötegelővel érdemes megfogatni őket

- a vázról könnyen kopik a festék, valószínüleg az alu felület miatt, az acélváz után tűnt fel a különbség

Tapasztalat

1 éve használom az Elite TX-51-et, kb 1200km van benne, és karbantartáson kívűl nem volt vele gondom.

Ha időközben mégis egyéb problémám adódna, igyekszem tudatni veletek!

Egy erős U lakatot érdemes hozzá beszerezni, mert szép a bringa, ezért vonzza a tolvajokat.

Erre ajánlom

Összességében bátran ajánlom mindenkinek, főleg azoknak, akik városaink kíváló útjain tekernek nap mint nap pl. munkába.Esetenként egy két hétvégi kiruccanásra inkább sík vidékre, a mérete miatt!

Ennyiért vettem
70000
Csatolt képek
Schwinn-Csepel Elite TX  2011 trekking
48 olvasó 98%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (trekking):

Cross Elite, 28"


anyag:

Alumínium


 
színválaszték:

Fekete-fehér-kék


villa (teló):
Suntour NEX 4610 MLO,

4610


Meghajtás

hajtókar:
  • 170 mm
  • 22-32-44T

fogaskoszorú:
Shimano Tourney,

7S


hátsó váltó:
Shimano Tourney
 
fokozatok száma:

3×7


Kerék

felni:

Duplafalú

  • Alumínium
  • 28×1,75"

első agy:

Shimano


hátsó agy:

Shimano


külső gumi:
  • Kenda K1024 700×38c
  • Kenda K813 700×42c

Irányítás

váltókar:

Shimano


kormány:

Promax

  • Alumínium
  • 620 mm széles
  • 40 mm emelés
  • Matt fekete

kormányszár:

Promax MA-57

  • Alumínium
  • 110 mm
  • Matt fekete

Fék

 
féktest:

Saccon Alumínium "V"


fékkar:

Saccon Alu-Plasztik


Kiegészítők

 
további kiegészítők:

Küllőprizmák


Schwinn-Csepel logó

Schwinn-Csepel márka bemutatás

A mai Schwinn-Csepel kerékpárgyár történetét Weiss Manfréd Acél- és Fémművek részeként kezdte. 1927-ben, egyetlen esztendő alatt 68 ezer kerékpárt importáltak Magyarországra. Az igényt felismerve a Weiss-művek 1928-ban kerékpárlicenszet vásárolt a Puch-tól. Ezek a bringák Csepel márkanéven készültek, az első 200 még a Puch grazi gyárában. Ezután néhány alkatrész Csepelen készült, a többit pedig a Puch-tól vásárolták, de idővel a gumi és bőr alkatrészeken kívül mindent itthon gyártottak.

Kezdetben mindössze egy férfi és egy női modellből állt a Csepel kínálata, mely 1933-ra 9 félére bővült, még egy évvel később pedig már 28-ra, köztük gyermek és árukihordó típusokkal is. Ezek közt volt a Corvin, a Félballon, a Csoda, Csoda-Ballon (széles gumijú verzió), a Diadal, és a Fecske nevű típus is.

1932-ben a felhalmozódott raktárkészlet eladásának ösztönzésére a Csepel részletfizetést is kínált, és versenyeket szervezett. 1939-ben egy kerékpár 120-160 pengő volt, mely egy kubikus több mint 3 havi teljes bérét jelentette.

A gyár a rendszerváltás utáni privatizációk során, több tulajdonosváltást követve végül magyar kézben maradt. Jelenleg az egyetlen magyar cég, amely teljes körű kerékpárgyártást folytat. A kerékpárok megújultak, a kor igényeihez igazodva, de feltűnik néhány, formájában a múltat idéző darab is a trekking, mountain bike és országúti Schwinn-Csepel bringák közt.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Schwinn-Csepel Elite TX, trekking, vagy cross?
3 válasz
utolsó: 2014. ápr.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Schwinn-Csepel Elite TX termékkel kapcsolatban: