Schwinn-Csepel Elite TX trekking

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.04.)
  • Listaár: 97.700 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK



1-7 (7 vélemény)
Rendezés

united76 avatar
1 vélemény
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Kis előszó: 4 éve, kisebb túrákra, munkába járásra vásároltam a fent említett kerékpárt. Nem akartam több száz ezer forintot kiadni egy "komolyabb" gépre, gondoltam, ha még idővel költenem is kell rá, hálás társam lesz a hétköznapokban. Másrészt, szerintem a kerékpár is olyan mint az autó...ha karbantartod, figyelsz rá, nem csak "ütöd-vágod", nagy baj nem történhet. 

Előnyök: Strapabíró, időtálló, szép formájú, könnyű, szépen hegesztett alumínium váz. A fényezés a kisebb ütéseket, az utcai kerékpár tartókat jól bírja. Fékkar, váltókar kompozíció kifejezetten jól működik. Felni, gumiabroncs, első teleszkóp jól szuperál kátyúsabb utakon, földutakon is. Nem nyikorog, nem zörög semmi, minden a helyén van. A Selle Royal ülés nekem kifejezetten kényelmes...

 

Hátrány

Az árából adódóan számítottam rá, hogy lesz hátránya a kerékpárnak, csodát nem vártam. De én személy szerint nem tartok annyival jobbnak egy konkurens külföldi márkát, hogy negyed milliót, vagy annál többet adjak érte. Másrészt a Decathlonos, Hervises saját márkás árban hasonló bringák meg pont ilyen minőséget képviselnek...Akkor már inkább Csepel.

Szóval, 0 kilométeres állapotban a kormánycsapágy kimaradt a gyárban :-), vagy valaki kiszerelte :-) Ezt sajna csak otthon vettem észre. Másnap vissza a boltba, garanciában raktak bele újat. Saját kérésre 5.000,- Ft ráfizetéssel komolyabb csapágy beszerelését kértem. Kérésemet minden gond nélkül teljesítették. Megvárhattam, a végén meleg kézfogás. A csapágy hiánya nem az ő hibájuk, nem ők gyártják a bicajt.

A nyeregcső nagyon gyenge konstrukció, állandóan kilazul, bármit csinálok vele...megszoktam, havonta utánahúzok. Az oka sajnos egyértelmű, túl nagy súly esik a hátsó részre, és hátul nincs teló. A hiba javítható, venni kell egy telós nyeregcsövet (kb.: 10 darab ezres), de mivel egy évben csak 6 hónapot használom a bringát, ez a beszerzés még nem történt meg. 

Nagyon gyenge alapfelszereltség.

A kormány nem is értem miért nem egyenes...semmit nem lehet rászerelni, sem lámpát, sem csengőt, sem telefontartót...

Első hajtás nagyon gyenge, a fogaskerekek nekem két hónap után nyolcast rajzoltak, az első váltót ez miatt lehetetlen volt beállítani. Pedálok minősíthetetlenek.

Fékek gyengék, a fékbetétek olyan kemények voltak, hogy szöget lehetett volna velük beverni a falba. V fékeket legalább 10x szétszedtem (WD-40, szilikonzsír, minden csodaszer), de a rugók az istennek nem húzták vissza normálisan...Hátsó Tourney váltó is gyenge, nekem állandóan elállítódott. Először azt hittem, hogy a bovden, melyet minőségire cseréltem, de semmi változás nem történt.

 

 

 

Tapasztalat

 

Így gyógyultak meg a fenti hibák: a kormány maradt a régi, a km órát középre a kormányfejre fel tudtam szerelni. Csengőből BBB gumis rögzítésűt választottam, mely az egyenetlen kormány alakját nagyon jól követi. Lámpáknál 1 év alatt meguntam az állandó elem vásárlást, és a rögzítési problémákat, ezért a Reelight indukciós lámpa szett mellett döntöttem. Kicsit drága, de örök élet, elem soha nem kell bele. 

Bontottan vettem Deora első hátsó féket, Deore első hajtást, Deora váltót hátra. Pedálokat utcai BBB Comfortra cseréltem.

A kerékpár "hibáiból adódó költségek": kormánycsapágy: 5.000,- pedál szett: 6.000,- Deore fék, váltó szett: 20.000,- (mivel az enyémről leszerelteket később 10.000,- ért értékesítettem, így ez végül a felére csökkent). Összesen 21.000,- Ft-ot költöttem a bringa "gyári hibáira". A gép 80.000,- Ft volt, így most 101.000,- Ft nál járok.

Egyéb saját komfortomra vásárolt kiegészítők: Reelight világítás 15.000,- BBB csengő 2.000,- VDO vezeték nélküli km óra 10.000,-  normális lakat 10.000,-. De ezeket ugyanúgy más bringákra is meg kell venni.

Hálás kis bringa, én nagyon szeretem. Hibáit egy kis utánajárással olcsón ki tudtam javítani. (De erre én számítottam, vásárláskor belekalkuláltam). Márciustól késő szeptemberig napi 10-15 kilométert tekerek vele. Idén is több túrát tervezünk a párommal 70-100 kilométereseket. Mióta 2 éve a hajtást rendbe raktam, az éves "szokásos" két defekten kívül SEMMIT nem költöttem a bringára.

Erre ajánlom

Kisebb túrák, napi munkába járás.

Ennyiért vettem
80000
Csatolt képek
Schwinn-Csepel Elite TX  2013 trekking
Még Reelight lámpák nélkül
Schwinn-Csepel Elite TX  2013 trekking
Ilyen :-)
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Nordsmetal avatar
2 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 96%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-Olcsó
-Könnyű, igényes és szép alu váz
-Jó minőségű állítható lockoutos teleszkóp
-Egy év után is több ezer km után még jó fékek, fékpofák, bowdenek
-Számomra kényelmes ülés
-Jó minőségű kormány(csak ne lenne görbített)
-Rapidfire stílusú váltó(gombnyomással akár egyszerre kettőt le, egyet fel lehet váltani)
-Vázon van lehetőség kitámasztót feltenni (nem a hátsó villára kell szerelni)
-Duplafalú felni, 28-as mérettel, egész jól bírja, eddig csak egyszer kellett centírozni, a hátsó kerék kevésbé bírja, mert az kerékpár kialakítása miatt oda több súly esik, illetve elöl a teló jól végzi a dolgát.

Hátrány

-Vékony alumínium pedál, rögtön cserélni kellett, görbült, nem bírta el a 80kg-om
-Nem az üléshez való nyeregcső, folyton kilazult belőle a csavar, majd emiatt a csavar meggyengült és eltört alattam(én pedig a csőre estem, amit egy nadrágom bánt, és egy heg maradt a combomon egy életre..)
-A hátsó váltó könnyen elállítódik, illetve úgy érzem nem feszíti a láncot eléggé
-A váz festése rossz minőségű, erősen kopik
-A kormánycső hajlított, egyenesen előre nézve szinte képtelenség lámpát feltenni rá, egyenetlen vastagsága miatt is nehéz ráfogatni a kiegészítőket(csengő, lámpa, telefontartó).
-Az első hajtás legnagyobb fogaskerekén kevés a fogak száma(44), h igazán kihasználható legyen, gyorsan lehessen menni lassú hajtással nagyobb fogaskerék kéne.
-Semmi felszereltség, minden kötelező kiegészítőt nekünk kell megszerezni.
-Nincs lánckerék védő, elkerülhetetlen h a hosszú nadrág ne érjen oda tekeréskor és ne legyen a lánctól olajos.
 

Tapasztalat

Télen nyáron ezzel a bicajjal járok munkába, és hetente egyszer túrázni(kb 100km), egy kis odafigyeléssel rendszeres karbantartással nagyon jó kis bicaj ez. Könnyen gurul, könnyű, tökéletes országutakon a túrákra, a városi rossz utak se kezdik ki, persze a nagyobb kátyúkat, padkákat azért kerülni kell, de jól kitaposott földútra is tökéletes.

Az nyeregcsövet felfüggesztésesre cseréltem, így sokkal kényelmesebb(Uno márkájú, ebayen rendeltem 4-5e ft-ért)

10e ft-ért felszereltem alumínium sárvédővel, hátsó csomagtartóval.

Legközelebb amit cserélni fogok rajta a hajtás, illetve a könnyen elállítódó hátsó váltó

Tervben van egy hosszú 600km-es túra ki a horvát tengerpartra a nyáron(vissza vonattal), addig még egy hátsó csomagtartóra szerelhető táskát kell szereznem, kíváncsi vagyok hogy fog viselkedni a túra alatt a bicaj, hogy fogja bírni ezt a távot. Amint meglesz, írni fogok egy beszámolót :)

Update:
2014 júliusában két túrára mentem el a bicajjal, az egyik Szeged-Pécs oda-vissza, 425km 3 nap(155, 66, és 204km)
Szeged - Senj (horvát tengerparti kisváros) 5 nap, 614km, és 15kg felszerelés: a túráról egy beszámolót itt olvashattok: https://www.facebook.com/notes/mester-g%C3%A1bor/horv%C3%A1torsz%C3%A1gi-t%C3%BArabesz%C3%A1mol%C3%B3-szeged-senj-ker%C3%A9kp%C3%A1rral/10202646363662736
Mindkét utat kifogástalanul teljesítette a kerékpár.

Erre ajánlom

Tökéletes városi használatra, illetve országúti túrákra, de még jobb minőségű földutakra is bátran ajánlom, viszont sok törődést, karbantartást igényel főként a könnyen elállítódó hátsó váltó miatt.

Ennyiért vettem
75000
Csatolt képek
Schwinn-Csepel Elite TX  2013 trekking
egy túra alatt felázott földúton hajtva
Schwinn-Csepel Elite TX  2013 trekking
az a fránya nyeregcső..
Schwinn-Csepel Elite TX  2013 trekking
újonnan alapfelszereléssel
24 olvasó 96%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sanzi89 avatar
32 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 85%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 6 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- A váz ennyiért nagyon jó. Szép kivitelezés, 1 1/8-ados villa, könnyített váltópapucs. Még a festés is jóra sikeredett, sok hasonlóságot látni a Caprine Epik 50-esemhez. Például a váltófül ugyan olyan.

- Az első teleszkóp ezért az árért rendben van, de kötelező szétszedni! Nem tudom, hogy a Suntour miért spórolja ki mindegyik telójából a kenést. Az XCR telójukat is rögtön ajánlott szétszedni. 

- Az ST-EF51-es fékváltókar meglepően jól teljesít. Természetesen nem egy Tourney váltóval meg egy noname alu fékkel, de egy Alivio fék/váltó kombóval már nem kell szégyenkeznie. 

- Kb ennyi :D

Hátrány

- Mikor elindultam hazafele vele a boltból kiderült, hogy a váltótartó fül rögzítő csavarja egyszerűen hiányzik. Rögtön 3k minusz. 

- Hazaérkezésem után az eddigi tapasztalataim alapján tudtam, hogy alaposan szemügyre kell venni a gépet, mert hajlamosan a kenőanyagok kispórolására és a trehány összeszerelésre a Schwinn-nél. Ezt a fenti példa is mutatja. Ekkor indult a kálváriám.

- A hátsó Joytech menetes agy egyszerűen nem ebbe a bringába való! A bringa hátsó villasaru távolsága 135mm, ezzel szemben az agy 130mm-es. Ez azt eredményezi, hogy akárhányszor ki kell venni a hátsó kereket brutálisan meg kell tépni a csavarokat, ez zabálja a vázat, elállítódik a fék. Meg lehet nézni a különböző felszereltséget, hogy ahol kazettás az agy ott már 135mm-eset használnak. Kérdem én, hogy miért építik szándékosan rosszra gyárilag a kerékpárt? Olyan nagy dolog lett volna +500Ft-ért hozzá illő agyat beletenni? A másik, hogy utálom a csavaros rögzítést, sokkal nehezebb a szerelés, megint plusz 2000Ft-ért tehettek volna bele imbuszos gyorszárat, és akkor még ellopni se olyan könnyű, megmarad a csavar előnye is. 

- Nem mintha az első Joytech agy jobb lenne, beállíthatatlan, gagyi kivitelezésű hulladék. Már kottyan a kerék, de bizonyos ponton már szorul is. Vagy a golyók nem egyformák benne, vagy a csapágypálya nem sima, de valami nagyon nem klappol. Egyelőre maradt, de itt is az újrafűzés lesz a végső megoldás, ha 1-2 hónap alatt nem koptatja össze magát. 

- Az első Suntour hajtásnál a hajtókar MINDEN rögzítőcsavarjának a menetét telenyomták festékkel. Lehet kitekered a pedált, de egy újat már kínszenvedve fogsz beletenni, mert nagy az esélye, hogy az ember elnyalja a menetet az alu hajtókarba. A pedál természetesen szorul, mint az állat, kötelező itt is a szerviz rögtön, de egyébkánt használható darab. A másik, hogy a középcsapágyat valami fehér, ragasztószerű izével tették a helyére, még véletlenül se zsírral. Új korában alig lehetett kiszedni, most el lehet képzelni, hogy pár év városi mocska után milyen könnyű lesz a csere. Valamint a sajtófotókon látható csavaros a hajtókar lánctányérjánál csak ügyes trükkök, nem szétszedhető a hajtókar tányérjai, csak nagyon dizájnos, imbuszfejű szegecseket sikerült választani. Nagyon korrekt. 

- Az ülés nagyjából a kínzással felel meg, bár ez sajnos más bringáknál is jellemző, hogy a gyári nyereg semmire se jó. 

- Következő értelmetlenség az OS kormány. Trekking gépre mi a francért tesznek OS kormányt? Talán azért, hogy még véletlenül se lehessen rátenni a szokásos bringás felszereléseket (csengő, lámpa, villogó, kilóméteróra). Sőt, ezt még megfejelték azzal, hogy majdnem a teljes hosszon folyamatosan keskenyedik, tehát még ha az átmérő meg is felelne, akkor se lehet rögzíteni rajta semmit. Kormánycsere közben kiderült, hogy az egyik oldalon a markolat gumiját ráragasztották a kormányra. Szintén korrekt...

- Nincs nagy igényem, de a Tourney váltás nagyon alap. Terhelés alatti váltást teljes mértékben el kell felejteni, pontatlan, őrjítő bovdenrögzítés. Itt is mibe kerülne egy imbuszfejű csavart betenni a sima anya helyett, és nem kell 4 dolgot szinkronban tartani az első váltónál egy bovdencserénél. 

- Az első és hátsó gumi nem ugyan olyan. Se a méret, se a márka, se a mintázat nem azonos. Nem nagyon izgat, de érdekes. 

Tapasztalat

Megvásároltam ezt a Schwinn gépet, hogy legyen városba egy aránylag olcsóbb, de mégis használható bringám. A "mérce" egy új korában 100.00Ft-os Caprine Epik 50-es, tehát nem vagyok azért elszállva, hogy félmilliós gépekhez hasonlítsam a bringát. A véleményemet jól összefoglalja, hogy már csak "Átok"-nak hívjuk otthon ezt a bringát, életem egyik legrosszabb döntése volt megvásárolni. 

A rossz agy miatt újrafűzettem a kereket egy kazettás Alivio aggyal, arra került egy 8 sebességes fogaskoszorú, valamint értelem szerűen cseréltem az első/hátsó váltót Alivio-ra. A fékváltókar meglepően jó, így abból marad a típus, csak a 7 sebességes cserélődött egy 8 sebességesre. A kormány és kormánybefogó is cserélődött, így már normálisan fel lehet rá rakni mindent. Kapott egy kitámasztót és egy sárvédőt, valamint a közeljövőben egy csomagtartót. Így már 100.000Ft fölött járok, de így lett használható ez a kerékpár. 

Erre ajánlom

Ezt a kerékpárt NEM AJÁNLOM senkinek se megvásárolni. Hemzseg a bosszantóbbnál bosszantóbb hibáktól. Hiába egy jó alap, a trehány összeszerelés valamint az alkatrészek legaljából történő válogatás miatt használhatatlan. Nem csak, hogy gyári állapotban nem lehet vele közlekedni, de bármilyen hiba esetén hajtépős minden szervizelési tevékenység. Meg kell végre tanulni, 60k-ért nem lehet jó bringát venni, még akciósan sem. Fizessük ki a többletet a legalább Altus/Acera váltásért, a kazettás/gyorszáras agyakért. Figyeljünk arra, hogy a váltás minden eleme HyperGlide legyen, a váltásérzetet nagyon megdobja! Hiába van Acera váltónk, ha az első hajtómű egy piaci bóvli. A bringa minden alkatrészének egységben kell lennie. Ég és föld a különbség a használatban, árban pedig plusz 20.000Ft-ot jelent kb. 

Ennyiért vettem
58.990Ft
27 olvasó 85%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Sulfurion avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Jó árban van
  • nagyon könnyű hajtani, simán lehet vele hasítani jóminőségű utakon
  • Jól néz ki
  • legtöbb alkatrész minőségi
  • könnyű terepen is (pl falu, földút) jól teljesít
Hátrány
  • Szörnyű ülés, folyton lötyög. hiába húzom meg, folyton meglazul és még kényelmetlen is. rögtön ki is cseréltem.
  • gyenge pedál
Tapasztalat

Nagyon jó vétel volt ez a bringa. Kevés negatívumot leszámítva, csak jót tudok elmondani róla. még csak 2 hete van meg, idáig 300 km-t hajtottam vele. Mit is mondhatnék még róla? első és hátsó váltó egész jó, hajtókarral sincs semmi gond, váz elég masszív, méretéhez képest egész könnyű a bringa, alig 14 kiló. 

Egyedül csak az ülés az, ami borzalmas. A pedál elmegy, nem valami nagy cucc (alu és műanyag), de használható.

Erre ajánlom

Túrázásra tudom ajánlani, városi tekerésre, de kiváló faluban is göröngyös utakon.

Ennyiért vettem
98000
Mért tömeg
14000 g
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kfeher avatar
27 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Jó felszereltség
  • Pontos váltó
  • Esztétikus kinézet
  • Könnyű
  • Jól gyorsítható
  • Olcsó
  • Továbbfejleszthető
  • 24 hónap garancia
Hátrány
  • Váz festés könnyen sérül
  • Első monoblokk 200 km után meghibásodott - kattog
  • Áttét lehetne "dögösebb" az országúti fokozatban
Tapasztalat

Heti 2-3 alkalommal tekerek 1-1 órát, edzés jelleggel. Erre tökéletes ez a Schwinn-Csepel trekking, leszámítva a kattogást, amit nyilván garanciálisan meg fognak javítani. Nem kellene a hajtócsapágynak elromlania, a korábbi kerékpárom is Schwinn Csepel volt, 15 év után adta meg magát! Túrázáshoz is használom, ehez viszont fel kell szerelni kiegészítőkkel, ami utólag azért megdrágítja a gépet. A MTB kerékhez képest a vékonyabb trekking gumi is jól tapad, csak a homokos úton csúszik jobban. A nyereg az egyedüli gondom, nehéz megfelelőt találni, ami kíméli a gerinkopásomat, kényelmes, egésznapos túrára is alkalmas, de ezdésre is jó. A Selle Royal Viper ez utóbbi célt szolgálja, nekem már kemény.

Erre ajánlom

Annak ajánlom, aki hobbí jeleggel vagy amatőr testmozgásra használja, néha a kerékpárt fejlesztegnit akarja és ritkán túrázgat is vele.

Ennyiért vettem
68800 Ft
Csatolt képek
Schwinn-Csepel Elite TX  2011 trekking
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

khronhun avatar
16 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 98%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Viszonylag olcsó az Elite TX-51!

Ár-érték arány kiváló!

Suntour Teleszkóp rendben van

Felnik és a gumik is állják a sarat

Biztos van nála jobb is, ilyen árért viszont nem nagyon.

Városban és terepen is megállja a helyét mérsékelt igénybevétel mellett.

Alu váz.

Nagy méret

Minőségibb fő alkatrészek.

Ami nálam fontos szempont volt, vásárlás előtt hogy szép, masszív váza van az Elite TX-nek, viszonylag minőségibb alktrészekkel, amit igény/pénz esetén lehet tovább fejleszteni.

Egy Hauser Scorpiont használtam ezelőtt (14! évig),így objektív véleménnyel annyira nem tudok szolgálni, mert ehhez tudom csak bemérni a teljesítményét.

Ezért inkább majd a hátrányokra helyezném a hangsúlyt, mert azért akad ilyen is!

 

 

Hátrány

Többnyire bosszantó apróságokról van szó, mint:

- lánckerékvédő - kuka -rezonál és hozzáér a váltóhoz, cserélni kell rögtön.

- markolat - tenyérbe illeszkedő kivitel, folyamatosan elfordul, használhatatlan, csere

- ülés - barami kemény, Royalgel zselés után, ezt átmentettem a régiről, sokkal kényelmesebb

- fékpofák ~800km után gyakorlatilag eltűnnek

- pedálokat érdemes cserélni, bár nekem még bírják

- sárvédő beszerzése ajánlott! Itt a váz miatt érdemes előtte vizsgálódni, mert nem mindegy milyen felfogatású a vásárolni kívánt sárvédő

-  prizmák zörögnek, lötyögnek, kábelkötegelővel érdemes megfogatni őket

- a vázról könnyen kopik a festék, valószínüleg az alu felület miatt, az acélváz után tűnt fel a különbség

Tapasztalat

1 éve használom az Elite TX-51-et, kb 1200km van benne, és karbantartáson kívűl nem volt vele gondom.

Ha időközben mégis egyéb problémám adódna, igyekszem tudatni veletek!

Egy erős U lakatot érdemes hozzá beszerezni, mert szép a bringa, ezért vonzza a tolvajokat.

Erre ajánlom

Összességében bátran ajánlom mindenkinek, főleg azoknak, akik városaink kíváló útjain tekernek nap mint nap pl. munkába.Esetenként egy két hétvégi kiruccanásra inkább sík vidékre, a mérete miatt!

Ennyiért vettem
70000
Csatolt képek
Schwinn-Csepel Elite TX  2011 trekking
48 olvasó 98%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

DaveN11 avatar
48 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 93%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Kiváló ár/érték arány, talán a legjobb ami kapható. Nagyon kényelmes ez a Schwinn-Csepel trekking, könnyű beállítani magamhoz.

Lockout-os teleszkópos vas ennyiért?!

Nekem tökéletesen megfelel az áttéte, bár 1-2 fokozat még néha jól jönne. A fékváltókar kiváló!

Egész jók a Joytech agyak, a Beretta felnik is határozottan bírják, tökéletesen fut a vas!

Jók a gyári fékek, bár 1000 km után pofacsere.

Nagyon jól néz ki és a hátsó váltót leszámítva teljesen megbízható!

Hátrány

Gyári pedál egyből kuka (de legalább nem műanyag, akár használható is), de a gyáriakat úgy is illik lecserélni a megszokottra/jobbra.

Gyári Kenda gumikat lecseréltem Continental TownRide-ra, azóta jobban megy,  nincs halálfélelmem és a defektkészletet is csak megszokásból hurcolászom :)

Gyakran kell utánaállítani a hátsó váltónak (Tourney...)

Pont a gyorszáras nyeregrögzítést spórolták le? Nagyot szívtam az egyik túra közepén a silány imbuszos megoldás miatt, másnap egyből csere gyorszárra, azóta tökéletes.

Festésre vigyázni kell, szeret kopni!

Tapasztalat

Nagyon jó vásár volt a Schwinn-Csepel Elite TX, csak ajánlani tudom mindenkinek, teljesen összeszoktunk és megszerettem Csöpit :) Amire figyelni kell, hogy kategóriájában egy alapfelszereltségű bicikli, de ha a hátrányban leírtakra figyelsz és időnként beállítod/beállíttatod és nem hanyagolod el, hosszú túrákon is kiváló társad lesz!:) Az ár-érték aránya tényleg verhetetlen!

Erre ajánlom

Akár hosszabb túrákra, kiruccanásokra, városba. Ha letérsz az útról sem sz@rja össze magát!

Ennyiért vettem
80 000
Csatolt képek
Schwinn-Csepel Elite TX  2011 trekking
29 olvasó 93%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-7 (7 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (trekking):

Cross Elite, 28"


anyag:

Alumínium


 
színválaszték:

Fekete-fehér-kék


villa (teló):
Suntour NEX 4610 MLO,

4610


Meghajtás

hajtókar:
  • 170 mm
  • 22-32-44T

fogaskoszorú:
Shimano Tourney,

7S


hátsó váltó:
Shimano Tourney
 
fokozatok száma:

3×7


Kerék

felni:

Duplafalú

  • Alumínium
  • 28×1,75"

első agy:

Shimano


hátsó agy:

Shimano


külső gumi:
  • Kenda K1024 700×38c
  • Kenda K813 700×42c

Irányítás

váltókar:

Shimano


kormány:

Promax

  • Alumínium
  • 620 mm széles
  • 40 mm emelés
  • Matt fekete

kormányszár:

Promax MA-57

  • Alumínium
  • 110 mm
  • Matt fekete

Fék

 
féktest:

Saccon Alumínium "V"


fékkar:

Saccon Alu-Plasztik


Kiegészítők

 
további kiegészítők:

Küllőprizmák


Schwinn-Csepel logó

Schwinn-Csepel márka bemutatás

A mai Schwinn-Csepel kerékpárgyár történetét Weiss Manfréd Acél- és Fémművek részeként kezdte. 1927-ben, egyetlen esztendő alatt 68 ezer kerékpárt importáltak Magyarországra. Az igényt felismerve a Weiss-művek 1928-ban kerékpárlicenszet vásárolt a Puch-tól. Ezek a bringák Csepel márkanéven készültek, az első 200 még a Puch grazi gyárában. Ezután néhány alkatrész Csepelen készült, a többit pedig a Puch-tól vásárolták, de idővel a gumi és bőr alkatrészeken kívül mindent itthon gyártottak.

Kezdetben mindössze egy férfi és egy női modellből állt a Csepel kínálata, mely 1933-ra 9 félére bővült, még egy évvel később pedig már 28-ra, köztük gyermek és árukihordó típusokkal is. Ezek közt volt a Corvin, a Félballon, a Csoda, Csoda-Ballon (széles gumijú verzió), a Diadal, és a Fecske nevű típus is.

1932-ben a felhalmozódott raktárkészlet eladásának ösztönzésére a Csepel részletfizetést is kínált, és versenyeket szervezett. 1939-ben egy kerékpár 120-160 pengő volt, mely egy kubikus több mint 3 havi teljes bérét jelentette.

A gyár a rendszerváltás utáni privatizációk során, több tulajdonosváltást követve végül magyar kézben maradt. Jelenleg az egyetlen magyar cég, amely teljes körű kerékpárgyártást folytat. A kerékpárok megújultak, a kor igényeihez igazodva, de feltűnik néhány, formájában a múltat idéző darab is a trekking, mountain bike és országúti Schwinn-Csepel bringák közt.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Schwinn-Csepel Elite TX, trekking, vagy cross?
3 válasz
utolsó: 2014. ápr.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Schwinn-Csepel Elite TX termékkel kapcsolatban: