Kis előszó: 4 éve, kisebb túrákra, munkába járásra vásároltam a fent említett kerékpárt. Nem akartam több száz ezer forintot kiadni egy "komolyabb" gépre, gondoltam, ha még idővel költenem is kell rá, hálás társam lesz a hétköznapokban. Másrészt, szerintem a kerékpár is olyan mint az autó...ha karbantartod, figyelsz rá, nem csak "ütöd-vágod", nagy baj nem történhet.
Előnyök: Strapabíró, időtálló, szép formájú, könnyű, szépen hegesztett alumínium váz. A fényezés a kisebb ütéseket, az utcai kerékpár tartókat jól bírja. Fékkar, váltókar kompozíció kifejezetten jól működik. Felni, gumiabroncs, első teleszkóp jól szuperál kátyúsabb utakon, földutakon is. Nem nyikorog, nem zörög semmi, minden a helyén van. A Selle Royal ülés nekem kifejezetten kényelmes...
Az árából adódóan számítottam rá, hogy lesz hátránya a kerékpárnak, csodát nem vártam. De én személy szerint nem tartok annyival jobbnak egy konkurens külföldi márkát, hogy negyed milliót, vagy annál többet adjak érte. Másrészt a Decathlonos, Hervises saját márkás árban hasonló bringák meg pont ilyen minőséget képviselnek...Akkor már inkább Csepel.
Szóval, 0 kilométeres állapotban a kormánycsapágy kimaradt a gyárban :-), vagy valaki kiszerelte :-) Ezt sajna csak otthon vettem észre. Másnap vissza a boltba, garanciában raktak bele újat. Saját kérésre 5.000,- Ft ráfizetéssel komolyabb csapágy beszerelését kértem. Kérésemet minden gond nélkül teljesítették. Megvárhattam, a végén meleg kézfogás. A csapágy hiánya nem az ő hibájuk, nem ők gyártják a bicajt.
A nyeregcső nagyon gyenge konstrukció, állandóan kilazul, bármit csinálok vele...megszoktam, havonta utánahúzok. Az oka sajnos egyértelmű, túl nagy súly esik a hátsó részre, és hátul nincs teló. A hiba javítható, venni kell egy telós nyeregcsövet (kb.: 10 darab ezres), de mivel egy évben csak 6 hónapot használom a bringát, ez a beszerzés még nem történt meg.
Nagyon gyenge alapfelszereltség.
A kormány nem is értem miért nem egyenes...semmit nem lehet rászerelni, sem lámpát, sem csengőt, sem telefontartót...
Első hajtás nagyon gyenge, a fogaskerekek nekem két hónap után nyolcast rajzoltak, az első váltót ez miatt lehetetlen volt beállítani. Pedálok minősíthetetlenek.
Fékek gyengék, a fékbetétek olyan kemények voltak, hogy szöget lehetett volna velük beverni a falba. V fékeket legalább 10x szétszedtem (WD-40, szilikonzsír, minden csodaszer), de a rugók az istennek nem húzták vissza normálisan...Hátsó Tourney váltó is gyenge, nekem állandóan elállítódott. Először azt hittem, hogy a bovden, melyet minőségire cseréltem, de semmi változás nem történt.
Így gyógyultak meg a fenti hibák: a kormány maradt a régi, a km órát középre a kormányfejre fel tudtam szerelni. Csengőből BBB gumis rögzítésűt választottam, mely az egyenetlen kormány alakját nagyon jól követi. Lámpáknál 1 év alatt meguntam az állandó elem vásárlást, és a rögzítési problémákat, ezért a Reelight indukciós lámpa szett mellett döntöttem. Kicsit drága, de örök élet, elem soha nem kell bele.
Bontottan vettem Deora első hátsó féket, Deore első hajtást, Deora váltót hátra. Pedálokat utcai BBB Comfortra cseréltem.
A kerékpár "hibáiból adódó költségek": kormánycsapágy: 5.000,- pedál szett: 6.000,- Deore fék, váltó szett: 20.000,- (mivel az enyémről leszerelteket később 10.000,- ért értékesítettem, így ez végül a felére csökkent). Összesen 21.000,- Ft-ot költöttem a bringa "gyári hibáira". A gép 80.000,- Ft volt, így most 101.000,- Ft nál járok.
Egyéb saját komfortomra vásárolt kiegészítők: Reelight világítás 15.000,- BBB csengő 2.000,- VDO vezeték nélküli km óra 10.000,- normális lakat 10.000,-. De ezeket ugyanúgy más bringákra is meg kell venni.
Hálás kis bringa, én nagyon szeretem. Hibáit egy kis utánajárással olcsón ki tudtam javítani. (De erre én számítottam, vásárláskor belekalkuláltam). Márciustól késő szeptemberig napi 10-15 kilométert tekerek vele. Idén is több túrát tervezünk a párommal 70-100 kilométereseket. Mióta 2 éve a hajtást rendbe raktam, az éves "szokásos" két defekten kívül SEMMIT nem költöttem a bringára.
Kisebb túrák, napi munkába járás.