Schwinn-Csepel Elite TX trekking

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.04.)
  • Listaár: 97.700 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK




sanzi89 avatar
32 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 85%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 6 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- A váz ennyiért nagyon jó. Szép kivitelezés, 1 1/8-ados villa, könnyített váltópapucs. Még a festés is jóra sikeredett, sok hasonlóságot látni a Caprine Epik 50-esemhez. Például a váltófül ugyan olyan.

- Az első teleszkóp ezért az árért rendben van, de kötelező szétszedni! Nem tudom, hogy a Suntour miért spórolja ki mindegyik telójából a kenést. Az XCR telójukat is rögtön ajánlott szétszedni. 

- Az ST-EF51-es fékváltókar meglepően jól teljesít. Természetesen nem egy Tourney váltóval meg egy noname alu fékkel, de egy Alivio fék/váltó kombóval már nem kell szégyenkeznie. 

- Kb ennyi :D

Hátrány

- Mikor elindultam hazafele vele a boltból kiderült, hogy a váltótartó fül rögzítő csavarja egyszerűen hiányzik. Rögtön 3k minusz. 

- Hazaérkezésem után az eddigi tapasztalataim alapján tudtam, hogy alaposan szemügyre kell venni a gépet, mert hajlamosan a kenőanyagok kispórolására és a trehány összeszerelésre a Schwinn-nél. Ezt a fenti példa is mutatja. Ekkor indult a kálváriám.

- A hátsó Joytech menetes agy egyszerűen nem ebbe a bringába való! A bringa hátsó villasaru távolsága 135mm, ezzel szemben az agy 130mm-es. Ez azt eredményezi, hogy akárhányszor ki kell venni a hátsó kereket brutálisan meg kell tépni a csavarokat, ez zabálja a vázat, elállítódik a fék. Meg lehet nézni a különböző felszereltséget, hogy ahol kazettás az agy ott már 135mm-eset használnak. Kérdem én, hogy miért építik szándékosan rosszra gyárilag a kerékpárt? Olyan nagy dolog lett volna +500Ft-ért hozzá illő agyat beletenni? A másik, hogy utálom a csavaros rögzítést, sokkal nehezebb a szerelés, megint plusz 2000Ft-ért tehettek volna bele imbuszos gyorszárat, és akkor még ellopni se olyan könnyű, megmarad a csavar előnye is. 

- Nem mintha az első Joytech agy jobb lenne, beállíthatatlan, gagyi kivitelezésű hulladék. Már kottyan a kerék, de bizonyos ponton már szorul is. Vagy a golyók nem egyformák benne, vagy a csapágypálya nem sima, de valami nagyon nem klappol. Egyelőre maradt, de itt is az újrafűzés lesz a végső megoldás, ha 1-2 hónap alatt nem koptatja össze magát. 

- Az első Suntour hajtásnál a hajtókar MINDEN rögzítőcsavarjának a menetét telenyomták festékkel. Lehet kitekered a pedált, de egy újat már kínszenvedve fogsz beletenni, mert nagy az esélye, hogy az ember elnyalja a menetet az alu hajtókarba. A pedál természetesen szorul, mint az állat, kötelező itt is a szerviz rögtön, de egyébkánt használható darab. A másik, hogy a középcsapágyat valami fehér, ragasztószerű izével tették a helyére, még véletlenül se zsírral. Új korában alig lehetett kiszedni, most el lehet képzelni, hogy pár év városi mocska után milyen könnyű lesz a csere. Valamint a sajtófotókon látható csavaros a hajtókar lánctányérjánál csak ügyes trükkök, nem szétszedhető a hajtókar tányérjai, csak nagyon dizájnos, imbuszfejű szegecseket sikerült választani. Nagyon korrekt. 

- Az ülés nagyjából a kínzással felel meg, bár ez sajnos más bringáknál is jellemző, hogy a gyári nyereg semmire se jó. 

- Következő értelmetlenség az OS kormány. Trekking gépre mi a francért tesznek OS kormányt? Talán azért, hogy még véletlenül se lehessen rátenni a szokásos bringás felszereléseket (csengő, lámpa, villogó, kilóméteróra). Sőt, ezt még megfejelték azzal, hogy majdnem a teljes hosszon folyamatosan keskenyedik, tehát még ha az átmérő meg is felelne, akkor se lehet rögzíteni rajta semmit. Kormánycsere közben kiderült, hogy az egyik oldalon a markolat gumiját ráragasztották a kormányra. Szintén korrekt...

- Nincs nagy igényem, de a Tourney váltás nagyon alap. Terhelés alatti váltást teljes mértékben el kell felejteni, pontatlan, őrjítő bovdenrögzítés. Itt is mibe kerülne egy imbuszfejű csavart betenni a sima anya helyett, és nem kell 4 dolgot szinkronban tartani az első váltónál egy bovdencserénél. 

- Az első és hátsó gumi nem ugyan olyan. Se a méret, se a márka, se a mintázat nem azonos. Nem nagyon izgat, de érdekes. 

Tapasztalat

Megvásároltam ezt a Schwinn gépet, hogy legyen városba egy aránylag olcsóbb, de mégis használható bringám. A "mérce" egy új korában 100.00Ft-os Caprine Epik 50-es, tehát nem vagyok azért elszállva, hogy félmilliós gépekhez hasonlítsam a bringát. A véleményemet jól összefoglalja, hogy már csak "Átok"-nak hívjuk otthon ezt a bringát, életem egyik legrosszabb döntése volt megvásárolni. 

A rossz agy miatt újrafűzettem a kereket egy kazettás Alivio aggyal, arra került egy 8 sebességes fogaskoszorú, valamint értelem szerűen cseréltem az első/hátsó váltót Alivio-ra. A fékváltókar meglepően jó, így abból marad a típus, csak a 7 sebességes cserélődött egy 8 sebességesre. A kormány és kormánybefogó is cserélődött, így már normálisan fel lehet rá rakni mindent. Kapott egy kitámasztót és egy sárvédőt, valamint a közeljövőben egy csomagtartót. Így már 100.000Ft fölött járok, de így lett használható ez a kerékpár. 

Erre ajánlom

Ezt a kerékpárt NEM AJÁNLOM senkinek se megvásárolni. Hemzseg a bosszantóbbnál bosszantóbb hibáktól. Hiába egy jó alap, a trehány összeszerelés valamint az alkatrészek legaljából történő válogatás miatt használhatatlan. Nem csak, hogy gyári állapotban nem lehet vele közlekedni, de bármilyen hiba esetén hajtépős minden szervizelési tevékenység. Meg kell végre tanulni, 60k-ért nem lehet jó bringát venni, még akciósan sem. Fizessük ki a többletet a legalább Altus/Acera váltásért, a kazettás/gyorszáras agyakért. Figyeljünk arra, hogy a váltás minden eleme HyperGlide legyen, a váltásérzetet nagyon megdobja! Hiába van Acera váltónk, ha az első hajtómű egy piaci bóvli. A bringa minden alkatrészének egységben kell lennie. Ég és föld a különbség a használatban, árban pedig plusz 20.000Ft-ot jelent kb. 

Ennyiért vettem
58.990Ft
27 olvasó 85%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (trekking):

Cross Elite, 28"


anyag:

Alumínium


 
színválaszték:

Fekete-fehér-kék


villa (teló):
Suntour NEX 4610 MLO,

4610


Meghajtás

hajtókar:
  • 170 mm
  • 22-32-44T

fogaskoszorú:
Shimano Tourney,

7S


hátsó váltó:
Shimano Tourney
 
fokozatok száma:

3×7


Kerék

felni:

Duplafalú

  • Alumínium
  • 28×1,75"

első agy:

Shimano


hátsó agy:

Shimano


külső gumi:
  • Kenda K1024 700×38c
  • Kenda K813 700×42c

Irányítás

váltókar:

Shimano


kormány:

Promax

  • Alumínium
  • 620 mm széles
  • 40 mm emelés
  • Matt fekete

kormányszár:

Promax MA-57

  • Alumínium
  • 110 mm
  • Matt fekete

Fék

 
féktest:

Saccon Alumínium "V"


fékkar:

Saccon Alu-Plasztik


Kiegészítők

 
további kiegészítők:

Küllőprizmák


Schwinn-Csepel logó

Schwinn-Csepel márka bemutatás

A mai Schwinn-Csepel kerékpárgyár történetét Weiss Manfréd Acél- és Fémművek részeként kezdte. 1927-ben, egyetlen esztendő alatt 68 ezer kerékpárt importáltak Magyarországra. Az igényt felismerve a Weiss-művek 1928-ban kerékpárlicenszet vásárolt a Puch-tól. Ezek a bringák Csepel márkanéven készültek, az első 200 még a Puch grazi gyárában. Ezután néhány alkatrész Csepelen készült, a többit pedig a Puch-tól vásárolták, de idővel a gumi és bőr alkatrészeken kívül mindent itthon gyártottak.

Kezdetben mindössze egy férfi és egy női modellből állt a Csepel kínálata, mely 1933-ra 9 félére bővült, még egy évvel később pedig már 28-ra, köztük gyermek és árukihordó típusokkal is. Ezek közt volt a Corvin, a Félballon, a Csoda, Csoda-Ballon (széles gumijú verzió), a Diadal, és a Fecske nevű típus is.

1932-ben a felhalmozódott raktárkészlet eladásának ösztönzésére a Csepel részletfizetést is kínált, és versenyeket szervezett. 1939-ben egy kerékpár 120-160 pengő volt, mely egy kubikus több mint 3 havi teljes bérét jelentette.

A gyár a rendszerváltás utáni privatizációk során, több tulajdonosváltást követve végül magyar kézben maradt. Jelenleg az egyetlen magyar cég, amely teljes körű kerékpárgyártást folytat. A kerékpárok megújultak, a kor igényeihez igazodva, de feltűnik néhány, formájában a múltat idéző darab is a trekking, mountain bike és országúti Schwinn-Csepel bringák közt.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Schwinn-Csepel Elite TX, trekking, vagy cross?
3 válasz
utolsó: 2014. ápr.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Schwinn-Csepel Elite TX termékkel kapcsolatban: