Schwinn-Csepel Elite TX trekking

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.04.)
  • Listaár: 97.700 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK




Nordsmetal avatar
2 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 96%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-Olcsó
-Könnyű, igényes és szép alu váz
-Jó minőségű állítható lockoutos teleszkóp
-Egy év után is több ezer km után még jó fékek, fékpofák, bowdenek
-Számomra kényelmes ülés
-Jó minőségű kormány(csak ne lenne görbített)
-Rapidfire stílusú váltó(gombnyomással akár egyszerre kettőt le, egyet fel lehet váltani)
-Vázon van lehetőség kitámasztót feltenni (nem a hátsó villára kell szerelni)
-Duplafalú felni, 28-as mérettel, egész jól bírja, eddig csak egyszer kellett centírozni, a hátsó kerék kevésbé bírja, mert az kerékpár kialakítása miatt oda több súly esik, illetve elöl a teló jól végzi a dolgát.

Hátrány

-Vékony alumínium pedál, rögtön cserélni kellett, görbült, nem bírta el a 80kg-om
-Nem az üléshez való nyeregcső, folyton kilazult belőle a csavar, majd emiatt a csavar meggyengült és eltört alattam(én pedig a csőre estem, amit egy nadrágom bánt, és egy heg maradt a combomon egy életre..)
-A hátsó váltó könnyen elállítódik, illetve úgy érzem nem feszíti a láncot eléggé
-A váz festése rossz minőségű, erősen kopik
-A kormánycső hajlított, egyenesen előre nézve szinte képtelenség lámpát feltenni rá, egyenetlen vastagsága miatt is nehéz ráfogatni a kiegészítőket(csengő, lámpa, telefontartó).
-Az első hajtás legnagyobb fogaskerekén kevés a fogak száma(44), h igazán kihasználható legyen, gyorsan lehessen menni lassú hajtással nagyobb fogaskerék kéne.
-Semmi felszereltség, minden kötelező kiegészítőt nekünk kell megszerezni.
-Nincs lánckerék védő, elkerülhetetlen h a hosszú nadrág ne érjen oda tekeréskor és ne legyen a lánctól olajos.
 

Tapasztalat

Télen nyáron ezzel a bicajjal járok munkába, és hetente egyszer túrázni(kb 100km), egy kis odafigyeléssel rendszeres karbantartással nagyon jó kis bicaj ez. Könnyen gurul, könnyű, tökéletes országutakon a túrákra, a városi rossz utak se kezdik ki, persze a nagyobb kátyúkat, padkákat azért kerülni kell, de jól kitaposott földútra is tökéletes.

Az nyeregcsövet felfüggesztésesre cseréltem, így sokkal kényelmesebb(Uno márkájú, ebayen rendeltem 4-5e ft-ért)

10e ft-ért felszereltem alumínium sárvédővel, hátsó csomagtartóval.

Legközelebb amit cserélni fogok rajta a hajtás, illetve a könnyen elállítódó hátsó váltó

Tervben van egy hosszú 600km-es túra ki a horvát tengerpartra a nyáron(vissza vonattal), addig még egy hátsó csomagtartóra szerelhető táskát kell szereznem, kíváncsi vagyok hogy fog viselkedni a túra alatt a bicaj, hogy fogja bírni ezt a távot. Amint meglesz, írni fogok egy beszámolót :)

Update:
2014 júliusában két túrára mentem el a bicajjal, az egyik Szeged-Pécs oda-vissza, 425km 3 nap(155, 66, és 204km)
Szeged - Senj (horvát tengerparti kisváros) 5 nap, 614km, és 15kg felszerelés: a túráról egy beszámolót itt olvashattok: https://www.facebook.com/notes/mester-g%C3%A1bor/horv%C3%A1torsz%C3%A1gi-t%C3%BArabesz%C3%A1mol%C3%B3-szeged-senj-ker%C3%A9kp%C3%A1rral/10202646363662736
Mindkét utat kifogástalanul teljesítette a kerékpár.

Erre ajánlom

Tökéletes városi használatra, illetve országúti túrákra, de még jobb minőségű földutakra is bátran ajánlom, viszont sok törődést, karbantartást igényel főként a könnyen elállítódó hátsó váltó miatt.

Ennyiért vettem
75000
Csatolt képek
Schwinn-Csepel Elite TX  2013 trekking
egy túra alatt felázott földúton hajtva
Schwinn-Csepel Elite TX  2013 trekking
az a fránya nyeregcső..
Schwinn-Csepel Elite TX  2013 trekking
újonnan alapfelszereléssel
24 olvasó 96%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (trekking):

Cross Elite, 28"


anyag:

Alumínium


 
színválaszték:

Fekete-fehér-kék


villa (teló):
Suntour NEX 4610 MLO,

4610


Meghajtás

hajtókar:
  • 170 mm
  • 22-32-44T

fogaskoszorú:
Shimano Tourney,

7S


hátsó váltó:
Shimano Tourney
 
fokozatok száma:

3×7


Kerék

felni:

Duplafalú

  • Alumínium
  • 28×1,75"

első agy:

Shimano


hátsó agy:

Shimano


külső gumi:
  • Kenda K1024 700×38c
  • Kenda K813 700×42c

Irányítás

váltókar:

Shimano


kormány:

Promax

  • Alumínium
  • 620 mm széles
  • 40 mm emelés
  • Matt fekete

kormányszár:

Promax MA-57

  • Alumínium
  • 110 mm
  • Matt fekete

Fék

 
féktest:

Saccon Alumínium "V"


fékkar:

Saccon Alu-Plasztik


Kiegészítők

 
további kiegészítők:

Küllőprizmák


Schwinn-Csepel logó

Schwinn-Csepel márka bemutatás

A mai Schwinn-Csepel kerékpárgyár történetét Weiss Manfréd Acél- és Fémművek részeként kezdte. 1927-ben, egyetlen esztendő alatt 68 ezer kerékpárt importáltak Magyarországra. Az igényt felismerve a Weiss-művek 1928-ban kerékpárlicenszet vásárolt a Puch-tól. Ezek a bringák Csepel márkanéven készültek, az első 200 még a Puch grazi gyárában. Ezután néhány alkatrész Csepelen készült, a többit pedig a Puch-tól vásárolták, de idővel a gumi és bőr alkatrészeken kívül mindent itthon gyártottak.

Kezdetben mindössze egy férfi és egy női modellből állt a Csepel kínálata, mely 1933-ra 9 félére bővült, még egy évvel később pedig már 28-ra, köztük gyermek és árukihordó típusokkal is. Ezek közt volt a Corvin, a Félballon, a Csoda, Csoda-Ballon (széles gumijú verzió), a Diadal, és a Fecske nevű típus is.

1932-ben a felhalmozódott raktárkészlet eladásának ösztönzésére a Csepel részletfizetést is kínált, és versenyeket szervezett. 1939-ben egy kerékpár 120-160 pengő volt, mely egy kubikus több mint 3 havi teljes bérét jelentette.

A gyár a rendszerváltás utáni privatizációk során, több tulajdonosváltást követve végül magyar kézben maradt. Jelenleg az egyetlen magyar cég, amely teljes körű kerékpárgyártást folytat. A kerékpárok megújultak, a kor igényeihez igazodva, de feltűnik néhány, formájában a múltat idéző darab is a trekking, mountain bike és országúti Schwinn-Csepel bringák közt.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Schwinn-Csepel Elite TX, trekking, vagy cross?
3 válasz
utolsó: 2014. ápr.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Schwinn-Csepel Elite TX termékkel kapcsolatban: