Schwinn-Csepel Elite TX trekking

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.04.)
  • Listaár: 97.700 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK




united76 avatar
1 vélemény
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Kis előszó: 4 éve, kisebb túrákra, munkába járásra vásároltam a fent említett kerékpárt. Nem akartam több száz ezer forintot kiadni egy "komolyabb" gépre, gondoltam, ha még idővel költenem is kell rá, hálás társam lesz a hétköznapokban. Másrészt, szerintem a kerékpár is olyan mint az autó...ha karbantartod, figyelsz rá, nem csak "ütöd-vágod", nagy baj nem történhet. 

Előnyök: Strapabíró, időtálló, szép formájú, könnyű, szépen hegesztett alumínium váz. A fényezés a kisebb ütéseket, az utcai kerékpár tartókat jól bírja. Fékkar, váltókar kompozíció kifejezetten jól működik. Felni, gumiabroncs, első teleszkóp jól szuperál kátyúsabb utakon, földutakon is. Nem nyikorog, nem zörög semmi, minden a helyén van. A Selle Royal ülés nekem kifejezetten kényelmes...

 

Hátrány

Az árából adódóan számítottam rá, hogy lesz hátránya a kerékpárnak, csodát nem vártam. De én személy szerint nem tartok annyival jobbnak egy konkurens külföldi márkát, hogy negyed milliót, vagy annál többet adjak érte. Másrészt a Decathlonos, Hervises saját márkás árban hasonló bringák meg pont ilyen minőséget képviselnek...Akkor már inkább Csepel.

Szóval, 0 kilométeres állapotban a kormánycsapágy kimaradt a gyárban :-), vagy valaki kiszerelte :-) Ezt sajna csak otthon vettem észre. Másnap vissza a boltba, garanciában raktak bele újat. Saját kérésre 5.000,- Ft ráfizetéssel komolyabb csapágy beszerelését kértem. Kérésemet minden gond nélkül teljesítették. Megvárhattam, a végén meleg kézfogás. A csapágy hiánya nem az ő hibájuk, nem ők gyártják a bicajt.

A nyeregcső nagyon gyenge konstrukció, állandóan kilazul, bármit csinálok vele...megszoktam, havonta utánahúzok. Az oka sajnos egyértelmű, túl nagy súly esik a hátsó részre, és hátul nincs teló. A hiba javítható, venni kell egy telós nyeregcsövet (kb.: 10 darab ezres), de mivel egy évben csak 6 hónapot használom a bringát, ez a beszerzés még nem történt meg. 

Nagyon gyenge alapfelszereltség.

A kormány nem is értem miért nem egyenes...semmit nem lehet rászerelni, sem lámpát, sem csengőt, sem telefontartót...

Első hajtás nagyon gyenge, a fogaskerekek nekem két hónap után nyolcast rajzoltak, az első váltót ez miatt lehetetlen volt beállítani. Pedálok minősíthetetlenek.

Fékek gyengék, a fékbetétek olyan kemények voltak, hogy szöget lehetett volna velük beverni a falba. V fékeket legalább 10x szétszedtem (WD-40, szilikonzsír, minden csodaszer), de a rugók az istennek nem húzták vissza normálisan...Hátsó Tourney váltó is gyenge, nekem állandóan elállítódott. Először azt hittem, hogy a bovden, melyet minőségire cseréltem, de semmi változás nem történt.

 

 

 

Tapasztalat

 

Így gyógyultak meg a fenti hibák: a kormány maradt a régi, a km órát középre a kormányfejre fel tudtam szerelni. Csengőből BBB gumis rögzítésűt választottam, mely az egyenetlen kormány alakját nagyon jól követi. Lámpáknál 1 év alatt meguntam az állandó elem vásárlást, és a rögzítési problémákat, ezért a Reelight indukciós lámpa szett mellett döntöttem. Kicsit drága, de örök élet, elem soha nem kell bele. 

Bontottan vettem Deora első hátsó féket, Deore első hajtást, Deora váltót hátra. Pedálokat utcai BBB Comfortra cseréltem.

A kerékpár "hibáiból adódó költségek": kormánycsapágy: 5.000,- pedál szett: 6.000,- Deore fék, váltó szett: 20.000,- (mivel az enyémről leszerelteket később 10.000,- ért értékesítettem, így ez végül a felére csökkent). Összesen 21.000,- Ft-ot költöttem a bringa "gyári hibáira". A gép 80.000,- Ft volt, így most 101.000,- Ft nál járok.

Egyéb saját komfortomra vásárolt kiegészítők: Reelight világítás 15.000,- BBB csengő 2.000,- VDO vezeték nélküli km óra 10.000,-  normális lakat 10.000,-. De ezeket ugyanúgy más bringákra is meg kell venni.

Hálás kis bringa, én nagyon szeretem. Hibáit egy kis utánajárással olcsón ki tudtam javítani. (De erre én számítottam, vásárláskor belekalkuláltam). Márciustól késő szeptemberig napi 10-15 kilométert tekerek vele. Idén is több túrát tervezünk a párommal 70-100 kilométereseket. Mióta 2 éve a hajtást rendbe raktam, az éves "szokásos" két defekten kívül SEMMIT nem költöttem a bringára.

Erre ajánlom

Kisebb túrák, napi munkába járás.

Ennyiért vettem
80000
Csatolt képek
Schwinn-Csepel Elite TX  2013 trekking
Még Reelight lámpák nélkül
Schwinn-Csepel Elite TX  2013 trekking
Ilyen :-)
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (trekking):

Cross Elite, 28"


anyag:

Alumínium


 
színválaszték:

Fekete-fehér-kék


villa (teló):
Suntour NEX 4610 MLO,

4610


Meghajtás

hajtókar:
  • 170 mm
  • 22-32-44T

fogaskoszorú:
Shimano Tourney,

7S


hátsó váltó:
Shimano Tourney
 
fokozatok száma:

3×7


Kerék

felni:

Duplafalú

  • Alumínium
  • 28×1,75"

első agy:

Shimano


hátsó agy:

Shimano


külső gumi:
  • Kenda K1024 700×38c
  • Kenda K813 700×42c

Irányítás

váltókar:

Shimano


kormány:

Promax

  • Alumínium
  • 620 mm széles
  • 40 mm emelés
  • Matt fekete

kormányszár:

Promax MA-57

  • Alumínium
  • 110 mm
  • Matt fekete

Fék

 
féktest:

Saccon Alumínium "V"


fékkar:

Saccon Alu-Plasztik


Kiegészítők

 
további kiegészítők:

Küllőprizmák


Schwinn-Csepel logó

Schwinn-Csepel márka bemutatás

A mai Schwinn-Csepel kerékpárgyár történetét Weiss Manfréd Acél- és Fémművek részeként kezdte. 1927-ben, egyetlen esztendő alatt 68 ezer kerékpárt importáltak Magyarországra. Az igényt felismerve a Weiss-művek 1928-ban kerékpárlicenszet vásárolt a Puch-tól. Ezek a bringák Csepel márkanéven készültek, az első 200 még a Puch grazi gyárában. Ezután néhány alkatrész Csepelen készült, a többit pedig a Puch-tól vásárolták, de idővel a gumi és bőr alkatrészeken kívül mindent itthon gyártottak.

Kezdetben mindössze egy férfi és egy női modellből állt a Csepel kínálata, mely 1933-ra 9 félére bővült, még egy évvel később pedig már 28-ra, köztük gyermek és árukihordó típusokkal is. Ezek közt volt a Corvin, a Félballon, a Csoda, Csoda-Ballon (széles gumijú verzió), a Diadal, és a Fecske nevű típus is.

1932-ben a felhalmozódott raktárkészlet eladásának ösztönzésére a Csepel részletfizetést is kínált, és versenyeket szervezett. 1939-ben egy kerékpár 120-160 pengő volt, mely egy kubikus több mint 3 havi teljes bérét jelentette.

A gyár a rendszerváltás utáni privatizációk során, több tulajdonosváltást követve végül magyar kézben maradt. Jelenleg az egyetlen magyar cég, amely teljes körű kerékpárgyártást folytat. A kerékpárok megújultak, a kor igényeihez igazodva, de feltűnik néhány, formájában a múltat idéző darab is a trekking, mountain bike és országúti Schwinn-Csepel bringák közt.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Schwinn-Csepel Elite TX, trekking, vagy cross?
3 válasz
utolsó: 2014. ápr.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Schwinn-Csepel Elite TX termékkel kapcsolatban: