kényelmes geometriájú, erős váz
jó ár-érték arányú konfiguráció
Alivio váltó szett
nagyon jó hidraulikus Tektro Draco fékek
rugós nyeregcső
kényelmes nyerg
mechanikusan zárható teleszkóp
gagyi pedál
lista ára nem olcsó 219.000,- de szinte mindig min. 20% akcióban adják.
Tavaly szezon végén, akcióban vettem meg. Minőségi előrelépés a 21 éves Woodlands-hoz képest. Eddig kb. 2500km tekertem vele és jól bírta a hideg telét és azt is amikor záporban volt még hátra 40 km. A 28" kerék nagyon jó, dinamikus gyors tekerést tesz lehetővé, stabil és jól irányítható. A hajtómű, annak ellenére, hogy négyszög tengelyes erős, nem nagyon deformálódik, pedig 92 kg-val ha kiállok azért van terhelés. Jó dolog az állítható stucni, bár csak egyszer használj az ember, amíg megtalálja a legkényelmesebb pozíciót. A pedál gagyi, néhány 100 km után meglazulnak a fém keretet a műanyag középrészhez rögzítő csavarok és idegesítően nyiszorog. Azonnal csere. A teleszkóp szépen dolgozik, komolyabb terepen is, és a rossz minőségű aszfaltból is sokat elnyel. Igazán akkor érezhető ha lock-olva van, hogy ,mennyit jelent. A PostModern Proglide rugós nyeregcső igazi áldás, bár nagyobb kátyúknál azért jobb kiállni a nyeregből. A felnik szuperek, nagyobb sebességnél is rá lehet hajtani durvább egyenetlenségre. Kb 2500 km van benne és semmi deformálódás. A Kenda gumi szerintem nagyon jó, ennyi km után a hátsókon alig látható a kopás, a fényvisszaverő csík pedig hasznos a láthatóság miatt.
A teleszkóp mechanikusan lock-olható, ami nem legjobb megoldás. Ha emelkedőt akarsz támadni , és menet közben akarod lock-olni rángatni kell, hogy zárhasd, ami nem épp biztonságos. Tervben van egy speed lock vagy remote lock teló csere.Az eredeti markolat kényelmes akár hosszú távon is, de lecseréltem egy integrált kormány véges BikeFun markolatra, mert az főleg emelkedőknél nekem jobban bejön.
A Tektro Draco hidraulikus fék 160 mm tárcsákkal kiváló, akár 70 ről is dinamikusan lassít, ilyet V fék nem tud. ( ha már tárcsa, akkor csak a hidraulikus)
Az váltókaroknál jó, hogy mutatja fokozatot. Az Alivio váltók nem verseny szinten dolgoznak, lehetne gyorsabb is a váltás, de akár nagy terhelés mellet is pontosan váltanak, és komolyabb terep sem árt neki. (2014 es modell már deore xt váltót kapott)
A megjelenés nem rossz, szép a matt fekete festés, de nekem kicsit sok a felirat és a dekoráció rajta.
Masszív, jól összerakott gép, esést is bírja (volt 2 nagyobb).
Mindenkinek aki hosszabb-rövidebb túrákat tervez , de inkább aszfalton.
Jól bírja akár hosszú távon is a száraz, szilár föld utat, murvát, kavicsos töltést is.
Erdőbe, avarra, sárba nem való.
Városban is jó A-ból B-be, akár padkázni is lehet vele bátran (zárt teleszkóppal), de nem ajánlott bárhol is ott hagyni, mert tuti pofon csapják.