Sram X0 markolatváltó váltókar

6 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.8]
  • Modellév:
    2017
    (frissítve: 2017.05.)
  • Listaár: 11.495 Ft - 73.495 Ft

Használt Sram X0 markolatváltó eladó
13.990 Ft
új árához képest: -81%

HASONLÓ váltókar TERMÉKEK




GeoMan avatar
25 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Nagyon gyorsan lehet vele váltani, és elég könnyen is.

Sokat, akár egy egész sort lehet vele egyszerre váltani egy mozdulattal.

2x10 sebességes rendszerrel nagyon profin teszi a dolgát, szinte még egyetlen melléváltásom sem volt.

Sokkal halkabb, mint a Sram Attack, valószínűleg a csapágyas megoldással.

Előny és egyben hátrány is, gyárilag adnak hozzá markolatot is, így nem kell külön venni hozzá, ráadásul csavaros a markolat, így csavarlazítás után egy laza mozdulattal lerántható a kormányról.

Ebben is hatalmas bowdenfeszítés tartalék van, bár az is igaz, az Attack ebből a szempontból szerintem veri.

Sárban még nem mentem vele, így nem tudom, mennyire ragad be, de normál esetben, amikor megyek egy-egy rázósabbat, ezt sokkal könnyebb visszaállítani a precíz váltásra, mint az Attack-ot.

Fémházas, a bowdenkivezető csőr is, Nekem az szimpatikusabb, mint az Attack műanyag kivezetője, bár annak sem volt még semmi baja.

A váltómarkolat gumiján a mintázat úgy van kialakítva, hogy kevésbé csúszik meg rajta az ember keze, valószínűleg ezért is lehet érezni a könnyebb váltást.

 

Hátrány

Hosszabb egy kicsit, mint az Attack + Ergon GP 1 markolat kombináció, emiatt a levágott kormányomon igencsak szűkösen fér el, ezt bele kell kalkulálni, ha valaki ilyenre adja a fejét.

A gyári markolat sima kör-profilú markolat, nincs kialakítva rajta csuklótámasz, ami mondjuk 50-60 km után már eléggé kényelmetlen és fájdalmas.

A kis csavarokkal, amikkel fel lehet fogatni a kormányra, szöszölni kell egy kicsit, és néha, szöszölés közben hajlamos leesni a fém fedél is, akkor még többet kell vele szöszölni.

 

Tapasztalat

Egy Sram Attack + Ergon GP1 kombinációt fejlesztettem tovább erre. A régi 3x9 sebességes volt, ez csak 2x10-es, de ez az egyik dolog, amit nagyon szeretek benne. A 2x10-es váltó rettentő egyszerű, rettentő gyorsan és nagyon precízen lehet vele váltani és például 2-2-2-1-es váltásokkal 4-5 másodperc alatt álló helyzetből utazósebességet lehet Vele elérni, ami itt is nagyon jól jöhet piros lámpáknál.  :) A 2x10 sebesség miatt eléggé eltérő módon kell hajtani, mint a 3x9-est és kell hozzá 15-20%-ot combosodni is, de ettől függetlenül megéri, de erről részletesebben majd egyszer, a hajtóműnél. Én egyelőre nem tapasztaltam, hogy jobban gyilkolta volna a kesztyűim, mint az Attack, és Nekem sem volt még véletlenszerű váltásom. Az előbbiekben írt kényelmetlen markolat miatt, jó kompromisszum lehet egy kormányszarv, ami egyben a csuklót is fordítja, így eleve nem támaszkodik fel az ember keze a markolatra, viszont az is igaz, akkor tényleg másképp kell vezetni, nem kell össze-vissza váltogatni, mert akkor az ember valóban semmi mást nem fog csinálni, mint pakolgatja a kezét a kormányszarv és a váltó között. Másrészt, viszont ez kerékpározási stílus kérdése is, mert én példáaul XC/Trailben használom 35-50 km-es távokon és ott bőven vannak olyan hosszú szakaszok, ahol egy állandó sebességben lehet nyomatni kormányszarvról, valamint olyan szakaszok is ahol meg olyan gyorsan és sűrűn kell vátogatni, valamint keményen tartani a kormányt, hogy eleve a normál kormányzást kell használni és nem a pihenő kormányszarvas megoldást. A bowden állító csavar Nekem jobban bejött az Attack-on, mert ez egy kicsit finomabb, lekerekítettebb, de ez ízlés kérdése, a funkcióját ez is jól betölti. Szumma-szummárum, akinek bejön a markolatváltó koncepciója, ez nagyon fog tetszeni Neki, de azt el kell ismerni, tényleg masszívan túl van árazva. Én 70%-os (!) akcióval vettem 18 000-ért az egy párat, de őszintén szólva ezt az akciós árat tartom inkább reálisabbnak.

update: 2017 októberében estem a biciklimmel egy jó nagyot és esés közben kifordult a kormány, ami által megrántotta a hátsó váltóbowden a váltót. Ennek következtében kiderült, hogy a feszítőcsavar egy nagyon gagyi műanyag menetbe megy bele, ami szó szerint kettétört. Mivel ez eredetileg egy 260 eurora pozicionált váltó, elég szánalmasnak tartom ezt a megoldást és azt különösen, hogy nem is tudom cserélni, mert ehhez nincs pótalkatrész. Ezért lehúztam 4re a teljesítményt, de inkább 3,5 lenne, ha lenne 0,5 a skálán, míg az ár/teljesítményt pedig konkrétan 2-re, mert ennyi pénzért így egy elég nagy lehúzás lett belőle.

Erre ajánlom

XC/Trail mindenképp, túrázgatáshoz, városi zúzáshoz drága, DH, AM, nem tudom, nem ismerem az ottani elvárásokat

Ennyiért vettem
18000
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
anyag:
  • Alumínium
  • Grilon®

 
kialakítás:

markolatváltó


 
fokozatok száma:
  • 2x10
  • 3x10
  • 3x9
  • 10
  • 9
  • 3
  • 2

 
szín:
  • ezüst
  • piros

 
kiszerelés:

pár vagy db


tömeg:
  • 98g (3s)
  • 103g (9s)

 
további információk:
  • Speed Metal váltópozicionálás
  • Rolling Thunder golyóscsapágy technológia
  • Jaws markolatrögzítő technológia
  • Teljes Gore Ride-on kábel rendszer

Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram X0 markolatváltó termékkel kapcsolatban: