Sram X9 Trigger váltókar

14 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2017
    (frissítve: 2017.05.)
  • Listaár: 45.195 Ft

Használt Sram X9 3x10s
15.000 Ft
új árához képest: -67%

Használt Sram X9 Trigger eladó
11.000 Ft
új árához képest: -76%

HASONLÓ váltókar TERMÉKEK




Lasha avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

- Fokozat számos kijelzője szép, "rákerekedik" a kormányra, így nem lóg ki síkból egy XT-vel ellentétben, ahol kimagasodik. Szerintem sérülékenység tekintetében tökéletes megoldás. 

- Ha tiszta és jó állapotú a koszorú, lánc nem nyúlt meg, hajtókar tányérok is rendben vannak, akkor tökéletesen működik, gyors, pontos. De ha a fentiek valamelyike nincs meg, akkor ez se "tökéletes".

Hátrány

- Nekem a dupla alsó karos megoldás nem nagyon jön be a Shimano vonalhoz képest. A nagyobbik, alsó kar nagyon kilóg a síkból, határozottan sérülékeny. 

- " Hátrány", hogy egy árban van kb. egy XT-vel, ami szerintem sokkal jobb megoldásokat nyújt. 

- A fokozat "kijelző" szám skáláján 1,5,9 van számozva, lenne hely 1->9 ig normálisan "kiírni", ez persze normális bringásnak nem gond, csak fel szokták hozni ezt is.

Tapasztalat

Amiről nem tudok egyenlőre nyilatkozni, az a hosszútávú tartósság. Felső kategóriás széria legyen már tartós! 

Erre ajánlom

Oda nem, ahol esés, törés zúzás mindennapos, mint írtam a nagy alsó kar szerintem elég sérülékeny. 

 

Ennyiért vettem
Bringán volt
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
kialakítás:

trigger


 
fokozatok száma:

3x10


 
kompatibilitás:
  • Sram Exact Actuation első váltó
  • Sram Double(2x)
  • Triple hátsó váltók

 
szín:

szürke


 
kiszerelés:

pár


tömeg:

232 g/pár


 
további információk:
  • MatchMaker
  • Zero Loss Travel

Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram X9 Trigger termékkel kapcsolatban: