Cross C-Trax Urban városi/cruiser/fitnesz

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2019 (frissítve: 2019.08.)
  • Listaár: 199.900 Ft

HASONLÓ városi/cruiser/fitnesz TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

paisacha avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2019, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A design és az agyváltó lenyűgöző, de a váz súlya és a nyereg is rendben van.

Hátrány

A merev villa kishazánkban mára egy városi kerékpárnál sem előny - pláne, ha olyan remek bicikli utakon szeretné használni az ember mint a balatoni bringakörút... Kissé nehezen fordul, az első fék pedig borzasztóan visít (bár lehet hogy csak a kiskereskedő nem állította be rendesen - mindenesetre nekem sem sikerült...).

Tapasztalat

Az első komolyabb biciklim - alapvetően balatoni bringázásokhoz vettem, és az első utak alapján (némi kompromisszummal) remek gépnek tartom. Hogy ár-érték arányban megéri -e... nos, ott már vannak bennem kérőjelek.

 

A design nyilván lenyűgöző - a matt szürke festés élőben bitang jól néz ki, a kerekeken megjelenő sárga színnel párosulva pláne. Ilyen biztosan nem fog szembe jönni veled az úton, rendszeresen el lehet kapni néhány érdeklődő tekintetet rajta - de nyilván ez egy biciklinél valahol abszolút másodlagos. Ennek ellenére első helyen emelném ki - ha szereted az egyedibb, de visszafogottan elegáns megjelenést, az egyik legjobb választás ez a bringa, pedig amikor nézelődtem, jó párat megnéztem... Mondjuk gusztus dolga.

 

Szintén kiemelkedően jó az agyváltó - könnyebben és gyorsabban váltható a sebesség egy láncváltóhoz képest, nincs félelem a keresztbeváltástól, egyszerre több sebességet is vígan át lehet pörgetni, szóval alapvetően egy remek cucc, engem megvett kilóra. A marokváltó ezen megoldáshoz szerintem alapvetően rendben van, és bár még nem tekertem körbe a tavat, de az eddigi emelkedőkkel nem volt vele gond. A hét sebesség elég jól kihasználható: az 5-ös és 6-os kellemes túrázós sebességet biztosít, eddig pedig az emelkedőket a 2-es is simán vitte, valamint hála Istennek, kontrafék sincsen benne. Gyorsan és pontosan teszi a dolgát, szeretem - de hegyekbe nyilván nem viszem. Örök élet hat nap, és nem kell a hajtást sem állítani majd vele évekig - legalábbis remélem... Nem mondom hogy ezentúl nem ülnék láncváltósra, de értem itt az árkülönbözetet egy jó minőségű láncos megoldással szemben is, érdemes kipróbálni ezt az élményt is.

 

A kialakítás szintén nagyon rendben van: a váz pillekönnyű, a vezetékek felfogatása a vázhoz elegáns (bár egyes helyeken gyorskötözőkkel is megerősítette azt a kiskereskedő cég), a váz színéhez tökéletesen passzoló matt szürke sárvédők szintén rendben vannak. A kerekekkel és felnikkel eddig nem volt gond, a nyereg pedig eddig talán a legkényelmesebb az összes, általam próbált darabból. Kifejezetten előny volt számomra a csomagtartó hiánya, de aki szeretne rá, bármikor rápattinthat bármit - a kialakítás készen van hozzá. A lámpák jók, éjszaka is elég fényt adnak, az agydinamó is megfelelően teszi a dolgát. A küllőn macskaszemek ellenben nincsenek - szóval azért nem 100% kresz biztos a járgány...

 

És akkor jöjjön a fekete leves, egy kisebb és egy nagyobb problémával - amelyekből majd az idő dönti el, hogy melyik lesz igazából a nagyobb, és melyik a kisebb.

 

Az egyik a merev villa - sajnos annyira rosszak a hazai bicikliutak kishazánkban, hogy a rettenetes Uniós bürokrácia milliárdjaiból épített hazai úthálózat az első teleszkópok valamint a rugós nyereg intézményét majdhogynem kötelezővé teszi. A kerékpáron a merev villák miatt a legkisebb bukkanó is érezhető sajnos, és nem lehet rendesen gyorsítani sem ismeretlen szakaszokon a kátyúk veszélye miatt ezekkel a villákkal. Ha balatoni kerekezésre keresel bicót, akkor sajnos mindenképpen a cross tekkinget javaslom, és ahhoz is érdemes egy rugós nyeregcsővel bíró kialakításút választani. Mivel a villa fix, én valószínűleg már nem cserélem.

 

A másik - és ez sajnos a gyártóra visszavezethető - probléma a garancia. Ugyan a kialakítás minőségi, és egyelőre nem látom hogy mi romolhatna el rajta a következő egy évben, de sajnos a Cross honlapján a garancia résznél a "Lorem ipsum dolor sit amet..." felirat olvasható csupán. A cég központi e-mail címén biztosan ki lehetne deríteni a gariztatás útját-módját, de sajnos sem a kézikönyvben (ennek idevágó része a honlapra irányít), sem a honlapon nem fellelhető kihez is lehetne fordulni, meg mi az útja-módja a dolognak. Egy tesco-s bicónál jobban lehet látni mire számíthat az ember ezen a téren - ez pedig azért mintha egy picit magasabb árkategória lenne...

Erre ajánlom

Városi bicikli, ugyanakkor simán alkalmas hosszabb (30-50 km-es) túrákra is - de csak kifejezetten jó utakon. Egy nap alatt nem ezzel fogod a Balatont körbetekerni... Ha egy jó megjelenésű, kényelmes utazásokra vagy városi használatra alkalmas járgányt szeretnél, bátran veheted - de azért ár-érték arányban ennél jobb választások is vannak mind városi használatra, mind túrákra. Nyilván nem ezzel a designnal és nem ilyen minőségű agyváltóval. Kérdés, hogy ezen két elem megér -e neked ennyit...

Ennyiért vettem
199990
Mért tömeg
14000 g
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

Alumínium


méretek:
  • 48 cm
  • 52 cm
  • 56 cm
  • 60 cm

 
színválaszték:

fekete


villa (merevvilla):

Alumínium


Meghajtás

hajtókar:

Prowheel


lánc:

KMC EPT


középrész:

VP


pedál:

VP


Kerék

felni:

Crosser X14 dupla falú


külső gumi:

Schwalbe Citizen


Irányítás

váltókar:
Shimano Nexus
kormány:

Kalloy


kormányszár:

Kalloy


nyereg:

Selle Royal Essenza


Fék

 
féktest:

Tektro


Kiegészítők

 
első lámpa:

B&M


 
hátsó lámpa:

Hermanns


 
sárvédő:

Aluminium


Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Cross C-Trax Urban termékkel kapcsolatban: