-Kiváló geometria,
-4130as cromo ötvözet,
-könnyű (acélvázhoz képest),
-jó kidolgozás, szépnek mondható hegesztések,
-jól irányítható, gyors, fordulékony,
-szép első villa (muffolás),
-szép hátsófék felfogatás,
-erős papucs,
-magas középrész,
-tartós (nak tűnő) festés, felületkezelés
-aránylag drága (váz),
-nincsenek kulacstartó és sárvédő szemek (ez szubjektív!),
-keresni kell, de nagyon ezeket a vázakat,
-bemélyedés nélküli láncvilla,
-érdekes beállíthatóság,
-első kerék gumiméret
Én csak a vázról írok, kezdeném ezzel, nem akartam az új Csepel royal vázhoz írni a véleményem...
Rövid távú használat és ismerkedés után jellemezném eme remek vázból épített bringám;
Jól irányítható, gyors, fordulékony kis aszfalt betyár lett belőle. Könnyű ahhoz képest, hogy acél, és még merevnek is mondható (legalábbis a régi columbus csöves acél gépemhez képest merevebb). Szépek a varratok és a festése /felületkezelése is. Volt pár bénázásom összerakás közben, amit elég jól tűrt! Az első villa külön tetszik, hogy muffolt és egyenes, jól sikerült a hátsófékhíd is, ügyes kidolgozás. A papucs olyan vastag, hogy egy atomtámadást kibírna... A magas közepe miatt jól dönthető a bringa örökhajtással is, a 170es hajtókar soha a büdös életben nem fog leérni (nincs az a szar út!). Pont emiatt viszont érdekes lett a nyereg magasságának beállítása, ugyanis pipiskedni kell a láblerakásnál.
És amin változtatnék (gondolom az új 4* royaloknál ezeket kiküszöbölték...);
A bemélyedés nélküli láncvilla miatt a 103as monoblokk rövid lett, a hajtásból reszelni kellett volna. A másik, amin változtatnék, az a sárvédő (esetleg kulacstartó) szemek. Városi bringára nem ártott volna... mondjuk ezt ki lehet küszöbölni kis változtatásokkal. Az első kerékre 23as gumit lehet felrakni, esetleg kopott 25öset, de a 28as már nem fér be, és ez a remek M.o.-i utakon kemény megpróbáltatást okozhat. Illetve az ára, 55ezer Ft.-ba került a váz, és csak korm.csapit adtak hozzá.
Csak megjegyezném még azt, hogy a hátsó papucstávolság 120mm, és ha esetleg megunnám az egy sebességet, és szeretnék valami agyváltót beújítani, akkor nem sok választásom lenne ez miatt... de ez csak olyan lábjegyzetbe vagy margóra irt gondolat.
SS/Fixi építésére utcai csapatósnak