Gepida Reptila 400 városi/cruiser/fitnesz

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2012.11.)
  • Listaár: 195.000 Ft

HASONLÓ városi/cruiser/fitnesz TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

Adama77 avatar
11 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Minőségi kerékpár agydinamóval, elöl-hátul dobfékkel, defektvédős fényvisszaverő gumival, duplafalú felnivel, nagyon jó nyereggel, hátsó kerékre biztonsági zárral, teljesen zárt láncvédővel.

Látványos, kényelmes városi kerékpár, hatalmas kézreálló kormánnyal, kellemes motoros üléspozícióval.

Gyors váltások akár álló helyzetben is az agyváltónak köszönhetően.

Hatásos fékek, az első dobfék nem akar orra buktatni.

1-3 fokozat emelkedők legyűrésére, 4-6 kényelmes tempóhoz, 7-8 gyorsabb (25-30 km/h) haladáshoz.

 

Hátrány

- nehéz, biztonsági lánccal, lakattal simán 25 kg fölé mehet a tömege

- terebélyes kormánya miatt nehéz betolni ajtókon és a közlekedésben is vigyázni kell a szűk kerékpárutakon

- beállítási pontatlanságok az első sárvédőnél, korrigálni kellett és biztosabb csavarkötéssel elérni, hogy a sárvédő ne lazulhasson ki

- egyszerű elemes hátsó lámpa, nincs bekötve az agydinamóhoz

- az első lámpa elhelyezése nem szerencsés

- hiányos leírás, beállítási útmutató a típusra vonatkozóan (pl. láncvédő szerelése, váltó beállítása, dobfék stb.)

- a 2010-es modellnél még nincs kulacstartó felfogató hely

- az első teleszkóp előnyét nem érzékelem

- A váltó beállítására nagyon kényes, a hőmérséklet ingadozást is megérzi. A váltás után a legváratlanabb pillanatban időnként még erőset kattan és ugrik egyet, többnyire az 5-6 fokozatokban. Gyakran utána kell állítani a bowden feszítést, ami sokszor csak egészen pici elfordítást jelent a váltó tövénél.

Tapasztalat

Rendkívül jó kerékpár, egyedül a súlyával nem vagyok kibékülve és a váltó szokott felbosszantani.

Nem tudom a hetes agyváltók hogyan működnek, de ez nem tűnik még teljesen kiforrottnak.

Ezek ellenére nem tudok elképzelni magamnak jobb kerékpárt városi közlekedésre, bár néha a pocsék utak miatt elkelne egy ballonosabb külső.

Ha a váltó kifogástalanul működik, ad egy robogós fílinget (gyorsít-vált, gyorsít-vált ...).

Nem merem otthagyni sehol, de valahogy nem is áll meg a hagyományos kerékpártartókban, csak támasztani lehetne korláthoz, lámpaoszlophoz.

Erre ajánlom

Elsősorban városi közlekedésre, illetve azoknak, akik a kényelmet részesítik előnyben a száguldással szemben. Felépítése miatt ritkábban kell karbantartani, így azoknak, akik nem szeretnek ilyesmivel bíbelődni.

Ha gyakran cipelni is kell, gyengék inkább mellőzzék ezt a típust.

Ennyiért vettem
115 ezer akcióban
80 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (trekking):

Gepida Hydroforming 6061 Alu


anyag:

6061 Alumínium


méretek:

Női:

  • 46 cm
  • 49 cm
  • 52 cm
  • 54 cm

Férfi:

  • 49 cm
  • 51 cm
  • 54 cm
  • 57 cm

 
színválaszték:
  • barna (férfi)
  • fehér (női)

villa (teló):

Suntour CR8R


Meghajtás

hajtókar:

Prowheel 38T/170 mm


középrész:

FAG 116 Monoblock


 
fokozatok száma:

8


Kerék

felni:
Beretta Alu MT-240,

dupla falú 36 lyuk


hátsó agy:

Shimano Inter 8


külső gumi:
Schwalbe Road Cruiser,

Reflective 700x40


 
agyváltó:
Shimano Nexus 8

Irányítás

váltókar:
Shimano Revoshift,

8


kormány:

Gepida City Alu 595 mm


kormányszár:

Gepida Alu állítható


kormánycsapágy:

Gepida integrált


nyereg:

Selle Royal Nuvola


nyeregcső:

Post Modern Suspension 27,2x300 mm


Fék

 
féktest:

Shimano Roller Brake


fékkar:

Gepida LM-48 Alu


Kiegészítők

 
első lámpa:

Basta "Sprint"


 
hátsó lámpa:

Gogle


 
további kiegészítők:
  • Kitámasztó
  • Csomagtartó
  • Teljes láncvédő
  • Sárvédő
  • Csengő

tömeg:

19.3 kg


Gepida logó

Gepida márka bemutatás

Az első Gepida kerékpárok 90-es évek elején, Hódmezővásárhelyen készültek. Nevüket egy ókori nép után kapták, melynek sírjait a város környékén tárták fel. A márka sikeres volt, kerékpárjait importálták is, 1996-ra azonban az ületi kapcsolatok megszakadása miatt a gyártó cég tönkrement.

A Gepida nevet 1998-ban vásárolta meg a fővárosi Olimpia Kft, amely ugyanebben az évben, a kelet-európai kerékpárgyártók közül elsőként bevezette az ISO 9002 minőségbiztosítási rendszert, és a tömeggyártásról átállt a komolyabb fejlesztésre és minőségi termelésre.

2005-re többek között Hollandia, Belgium, Horvátország, Németország, Svédország, Ausztria, Luxemburg, Oroszország, Szerbia, Finnország, Szlovákia, Románia utcáin is futnak Gepida bringák, az eladott kerékpárok 80%-a exportra kerül.

A Gepida kínálatával jól igazodik a piaci igényekhez, mind az országúti, mind a terepkerékpárok terén akad választék, a legkisebbektől a legnagyobbakig mindenkire gondolva. Található köztük divatos fixi is, és 2008-tól az elektromos kerékpárok piacán is jelen van a cég. Vázaira örök garanciát vállal.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Gepida Reptila 400 termékkel kapcsolatban: