Merida Speeder i8 városi/cruiser/fitnesz

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.6]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2012.12.)
  • Listaár: 269.000 Ft

HASONLÓ városi/cruiser/fitnesz TERMÉKEK




trek1400 avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nem igaz, hogy "nehezebb" lenne a Speeder i8, mint bármely, a hasonló kategóriában lévő láncváltós kerékpár; érzésre biztosan nem nehezebb. Azért azt itt kell megjegyezni, hogy ha mérlegen ki is lehetne mutatni 0,5-1,5 kg többletet, azon emberek többsége, aki ilyen vagy erre a kerékpárra ül, nagy valószínűséggel saját magán is meg tudja találni ennek a súlytöbbletnek az "ellensúlyozási lehetőségét" ! ;-) (Ezért ül rá, nem ?)

Más előnyei : tényleg nem nagyon kell foglalkozni vele, ha jól be sikerült állítani. Megbízható kerékpár a Merida Speeder i8, jól tűri a gödröket, útvágásokat.

Hátrány

A magasságom szerinti méret (56-os; 183 cm magas vagyok) -nek nekem rövidnek tűnik a felsőcsöve.

Igényel némi gyakorlást a hátsó keréken a gumicsere, nagyon nem javallott az út mentén nekifogni elsőre, a féket is és a váltót is "műfogással" kell lekapcsolni, szóval az általam javasolt sorrend : 1. alkalom szakszervízben figyelni ! FIGYELNI !  2-3. alkalom otthon az összes rendelkezésre álló szerszámmal és csak utána szabad hosszabb útra indulni, válogatott úti szerszámzattal

A vázon nincs lehetőség semmilyen más rendszerű fék felszerelésére, és ez közvetve. de erősen korlátozza a Speeder i8 fék és váltórendszeri átépíthetőségét (nem lehet másfajta agyváltóra sem átszerelni!)

Tapasztalat

Szerintem az adott 8 áttételfokozat elegendő az átlagosnál még erőteljesebb kerékpározáshoz (mind sebességben, mind a domborzatra való tekintettel)

Azonban a gyárilag szerelt fogaskerék áttétel arány, tapasztalatom szerint nem annak a célcsoportnak lett kialakítva (42/16) akinek a gépet eredetileg tervezték, ez messze erősebb a gyári agyváltó ajánlott szerelési áttétel arányánál, ami  2:1-hez (pl : 40/20, vagy 36/18) ! Így aztán annak, aki nem az Alföldön használná, módosítani kell, különben bele fog törni a bicskája egy átlagos emelkedőbe is, és szégyen szemre tolni fogja a kerékpárt.

A gyári nyereg nekem hosszú távon sem tört; a kormány végére viszont szereltem szarvakat, hogy lehessen fogásmódot váltani.

A fékek működési sajátosságát meg kell szokni, (kicsit késve/késlekedve fog a V vagy patkó fékhez képest) de a megszokás után biztonságosan, időjárásfüggetlenül, teszi a dolgát, lassít.

Erre ajánlom

Tartós mindenes.

Ennyiért vettem
90000
12 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (trekking):

Speeder-I-D-Single


anyag:

6061 Alumínium


méretek:

Férfi

  • 47 cm
  • 50 cm
  • 52 cm
  • 54 cm
  • 56 cm
  • 59 cm

Női

  • 47 cm
  • 52 cm
  • 56 cm

 
színválaszték:

barna


villa (merevvilla):

Speeder Lite Disc


Meghajtás

hajtókar:

City Single 44T AL-CG


lánc:
KMC Z410
fogaskoszorú:

Shimano Alfine 18T


középrész:

Cartridge Bearing


 
fokozatok száma:

8


pedál:

Alumínium


Kerék

felni:

Merida Pro D-Pair


külső gumi:
Maxxis Detonator,

32 60


Irányítás

kormány:

Merida Comp OS

  • Egyenes
  • 600 mm széles

markolat:

Merida Double


kormányszár:

Merida Comp 1 OS

  • 31,8 mm befogó
  • 10° emelkedés

kormánycsapágy:

FSA No.11p Neck


nyereg:

Merida Pro Stripe


nyeregcső:

Merida Comp

  • SB12
  • 31,6 mm

Fék

tárcsafék:

Shimano M505


 
féktárcsa:

160 mm


Kiegészítők

 
további kiegészítők:

SC60 35 Allen ST nyeregcsőbilincs


tömeg:

9,9 kg (M/L)


Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Speeder i8 termékkel kapcsolatban: