A cruisert városi gurulgatásra és munkábajárásra használom sima sík terepen, 98%-ban aszfalton sok úthibával. Nagyon kényelmes vele közlekedni és ár/érték arányban nem igen van jobb vétel a kategóriájában.
A felszereltségére sem lehet panasz, egy két dolgot kell rajta cserélni, amin gyárilag spóroltak és hosszú évekig megbízható cruisered lesz.
Kisebb túrákra is elmentem vele (30-50km esekre), nagyobb távon is kényelmes a Schwinn-Csepel Cruiser Neo 26" N3 és a súlya (kb18 kg) ellenére nagyon jól lehet vele haladni, akár öltönyben is ráülhet az ember. A sárvédői tökéletesek, nem sima pálcás, így kellően merev, többször volt alkalmam bokáig érő tócsákban közelkedni vele.
Sajnos ennek az árkategóriának ugyanakkor vannak árnyoldalai:
Kb az ülés 8.000, az agyváltó 12.000 - ergo ez kiteszi a kerékpár árának majdnem a harmadát, így a maradékból kellett megoldani minden mást:)
- Nekem a kenda flame nem jött be, száraz sima aszfalton meglepően gyorsan lehet vele haladni, egész ballonons, nyeli az ütéseket. De 1,5 év után a hátsóban szálszakadás lett, nedves úton csak visít és csúszik;) Szubjektív, de ez a mintázat nekm kicsit komolytalan.
- A hajtókar folyamatosan lazult az úthibák rázásától, kb 4 naponta kellett útánahúzni. Végül egy útkereszteződés közepén megadta magát a jobbos karnak az a része, ami belekap a lánctányérba. Cseréltem egy bmx-es Z hajtókarra, kb 4 ezer forintos tétel azóta minden ilyen probléma megszűnt.
- A lámpatartó sem bírta a rázást, mivel a srávédőhöz szegeccsel van erősítve nem lehett utánahúzni, kotyogott csörgött. Újra szegecseltettem, új csavarokat raktam rá, de végül egy rozsdamentes acél lemezre kellett cserélni;)
- A támasztó és az első V fék (vmi saccon márka) hosszútávon szintén csereérett, de egyenlőre teszik a dolgukat.
A gyengepontok cseréjét követően szerintem elpusztíthatatlan, a céljára tökéletesen megfelel!