Shimano Nexus Inter-3 agyváltó

10 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.9]
  • Modellév:
    2020
    (frissítve: 2020.02.)
  • Listaár: 18.200 Ft

1-10 (10 vélemény)
Rendezés

Dimitri99 avatar
7 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 95%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

szép a hangja

örökélet

3 sebesség (bőven elég)

kontrafék

könnyű kezelés

zsírzólyuk

 

Hátrány

a kontra -8 fok alatt gyenge, 20 méter kell neki (nem nyomom, a pedálon állok)

-10 fok alatt a zsír beáll és nem biztos hogy elsőre átrakja a fokozatokat

nagy terhelés alatt nem vált (amikor súlyból nyomod a pedált

Tapasztalat

A legtöbb láncváltó a közelébe se ér.

1. fokozat: hegymenetre ideális, indulásra is kiváló                                                  indulás 

2. fokozat: normál úton való közlekedés (30 km/h-s utazósebesség tartása)     felszállás

3. fokozat: lejtmenetre, virsligumis NASAbike-ot előzni :)                                         repülés

Erre ajánlom

újsághordás, brutál futár, all terrain, trekking, city, laza mtb, tanya, egyszóval mindenre kivéve BMX, triál, DH és egyéb extrém élvezetek :)

Ennyiért vettem
bringa része volt amúgy kb. 20rugó
Mért tömeg
50000 g
73 olvasó 95%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Dixtroy avatar
3 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 94%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- Pontosan, azonnal vált.

- Könnyű beszerelni.

- Könnyű beállítani.

- Strapabíró. Volt. Esőben, hóban, kánikulában.

Hátrány

- Már a második ilyenem áll be. A kontra egyszercsak beáll, mint  a satufék.

- Elkezd halkan nyávogni, ekkor szedd/szedesd szét, tisztítás, olajozás.

Tapasztalat

Szerettem amíg tönkre nem ment. Állítólag az eső és a hólé megállt benne és a feszes lánc, azért. Másodszorra már csak eső volt, a lánc meg laza. Többet nem kisérletezek vele.

Erre ajánlom

Nagyon jók a fokozatok egy gyors mozgékony biciklinek: 53T tányérkerék, 16T lánckerék, 20" csepel camping/kross 3.0

a fenti konfiggal 1esben felmész a 30°os lejtőn is, a kettesben hamar 20km/h, hármasban sík terepen mentem 37km/h Rákóczi híd vágóhidi lejtőjén 46 km/h is.

Ennyiért vettem
16000
31 olvasó 94%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

jopo83 avatar
30 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 96%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Könnyű beállítani

Kicsi a karbantartás igénye

Ár-érték arányban nem rossz vétel a Nexus Inter-3

Álló helyzetben is lehet vele váltani

A legtöbb fő alkatrész beszerezhető hozzá

Hátrány

Nagy a sebbességi fokozatok közötti átmenet

Kónuszos csapágyazás

Tapasztalat

Nekem a szabadonfutós változat van(SG-3R40),teljesen meg vagyok vele elégedve ezidáig.

Ha nincsenek nagyobb emelkedők egy városi bringára éppen elég ez a három sebesség.

Karbantartást nem nagyon igényel,jól bírja a téli-őszi időjárási viszonyokat is.

A legtöbb fő alkatrészt kapni hozzá,de valahogy  golyóskosarakat nem tudok beszerezni sehonnan sem hozzá.

 

Erre ajánlom

Városi felhasználásra tökéletes.

Ennyiért vettem
14000
27 olvasó 96%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

benedekco avatar
28 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

halk gyors és pontos valtas, igénytelen, karbantartas mentes, idöjaras allo a Shimano Nexus Inter-3, könnyü beallitani(a valtoegységet), többféle féktipussal is megvasarolhato(kontra/görgöfék,tarcsa,abroncs), lehet valtani allo helyzetben, menet közben, hatratekerés közben

Hátrány

konuszos csapagyazas, nehézkes a szerelése az agynak(ha uj és nem barmulsz vele akkor nem kell hozzanyulni a belsörészéhez),

Tapasztalat

Sajnos az enyém egy elégge lehasznalt példany, amit Lyonban szereztünk. Az allatkodast mar nem birta tölem, de arra nem is ajanlom senkinek. Valakinek kevés lehet a 3 sebesség de ez azért nem negativum, mert van belöle 4,7 illetve mar 8 sebességes valtozat is. Nekem böven elég varosi/varosok közti furikazasokra(föleg Magyarorszagon, ahol még nagy emelkedök sincsenek). Sztem felesleges a mama/papa/közértes/sörös/munkaba jaros kerékparokra 24 sebesség.

Erre ajánlom

altalanos mindennapi hasznalatra mindenkinek

Ennyiért vettem
ingyen volt
72 olvasó 79%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Nemfoglalt avatar
72 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 92%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Elég sok előnye van a kanalas váltókkal szemben, karbantartást nem igényel, nincs külső mozgó alkatrész, a lánfeszesség állandó, láncfeszítő illetve váltó nem görbül el esésnél, illetve álló helyzetben is lehet vele váltani.

Hátrány

3 fokozat iszonyúan kevés.

Tapasztalat

Ha valakinek elég a 3 fokozatú verzió, gondozásmentes váltót akar, akkor ez megfelelő a számára.

Erre ajánlom

Város, falu, boltba járós biciklire.

Ennyiért vettem
Gyári tartozék volt
Csatolt képek
Shimano Nexus Inter-3  2009 agyváltó
24 olvasó 92%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

decorempire avatar
137 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 96%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Igénytelen,szinte karbantartást nem igényel
  • Évente egy beállítás és megy mint a karikacsapás
  • Dekoratív ez a Shimano agyváltó
  • A pedál tekerése nélkü is váltja a sebességet
  • Könnyű
Hátrány
  • Ha több lenne a sebességfokozata, jobb lenne.
  • Terepen nem lehet használni!!!
Tapasztalat
  • Meg vagyok vele elégedve. Nem drága de minőségi termék.Városban jól használható.
Erre ajánlom

Városi közlekedésre kiválóan alkalmas !!!

Ennyiért vettem
Kerékpárral kaptam
Mért tömeg
945 g
Csatolt képek
Shimano Nexus Inter-3  2010 agyváltó
1
Shimano Nexus Inter-3  2010 agyváltó
2.
28 olvasó 96%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

rigop avatar
56 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 94%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nem kell karbantartani

Masszív konstrukció

Gyors váltás

Hátrány

Még nem tapasztaltam

Tapasztalat

A Schwinn-Csepel Cruiserünket szerelték ilyen váltóval, tökéletesen illik a bringához. Pont elég a 3 fokozat.

Erre ajánlom

Főként városba

Csatolt képek
Shimano Nexus Inter-3 agyváltó
Shimano Nexus Inter-3 agyváltó
18 olvasó 94%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

draven666 avatar
3 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 97%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- Egyszerű a beszerelés, és a beállítás kb 10-15 perc alatt megvolt

- Megfelelőek az áttételek pedig 44/16-os áttételben használom

- Ár/érték aránya ver mindent

 

Hátrány

- Olyant még nem tapasztaltam

Tapasztalat

Egy Neuzer Apocalypse chopperben használom a Shimano Nexus Inter-3-at, kontrás változatot tettem bele. 1-ben könnyű elindulni, bár nagyobb dombokhoz nem lesz elég. Ez valószínű a hátsó fogaskerék miatt van. A legtöbb helyen úgy olvastam hogy 2:1 áttételt javasolják. Én 44/16 áttételben használom, de lehet később csere lesz hátul 18-ra. Városban és kissebb dombokon ez is tökéletes. Eddig a 2-ik fokozatot használtam a legtöbbet, úgy az átlagsebesség 25 km/h körül mozog. A 3. fokozat szerintem arra kell ha jó hosszú egyenesen 30 km/h felett akarok haladni megerőltetés nélkül :)

Maga a váltó 13.000 volt, a szerelékekkel, bowdennel, váltókarral és fogaskerékkel 18.000. Szerintem ez több mint jutányos ár egy komplett váltóért.

Erre ajánlom

Mindenre.

Ennyiért vettem
18.000
39 olvasó 97%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

wrxtr avatar
77 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 97%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- Nagyon masszív

- Karbantartásmentes

- Közlekedésre jók az áttételek

- Finom váltás, terhelés alatt is

- Jól használható kontra fék

Hátrány

- Bonyolult szerelhetőség, igaz azt szinte sose kell

Tapasztalat

Hihetetlenül strapabíró és megbízható. Azt vettem csak észre, hogy lefelé váltáskor talán érdemes kicsit visszavenni, mert amúgy képes kicsit megragadni. Több bringában használunk ilyeneket, egyel sem volt még semmi gond. Szétszedni nem egy álom, jobb inkább szervízre bízni.

Ennyiért vettem
bringában volt
Csatolt képek
Shimano Nexus Inter-3 agyváltó
Shimano Nexus Inter-3 agyváltó
34 olvasó 97%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

davidadam625 avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 8000 km-en keresztül, brutálfutárként használtam
Előny

Nagyon strapa.

Gondozásmentes.

Egyenes láncvonal, nagyon ritkán kell lánccal foglalkozni.

Álló helyzetben is lehet váltani.

Az áttételek nagyon finoman állíthatók, 16-23-ig vannak lánckerekek hozzá, kemény 400-500 Ft-ért.

Roller, kontra és már tárcsafékkel is lehet használni.

Hátrány

Kicsit messze vannak a sebességek egymástól, de városba szerintem így is tökéletes.

1. sebesség 0,73

2. sebesség 1.00

3. sebesség 1,36

Tapasztalat

Terhelés alatt szerintem nem jó váltani, arra a pillanatra érdemes abbahagyni a hajtást.

Postás kerékpárjainkba szereltek ilyeneket. Maga a bicaj is nehéz, elöl-hátul dobozok vannak rajt.

Napi szinten huszonkiló cuccal meg az én 85-90 kilómmal is megmásztam vele a hegyeket a járásban, és meg se nyekkent. Padkáztam is vele és simán bírja a pedál kicket.

A postás kerékpár a kontrás verzióval van szerelve, és ekkora tömeg mellett néha igen hangosan nyikorgott a kontrája a lejtőn, de normális körülmények között egy bringa nem kell hogy 120-130 kg-t nyomjon...

Ha erősen hajtottam váltás közben, kicsit nyekkent a váltója, de azért váltott. Szerintem ezt nem jó erőltetni, arra a pillanatra nem kell annyira ránehezedni, és akkor nem lesz baj.

Erre ajánlom

Városba, közlekedésre bárkinek. Nagyon jó!!!

Ennyiért vettem
Céges gépbe építették.
83 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-10 (10 vélemény)
Rendezés
 
agytest anyaga:
  • alumínium
  • acél

 
villasaru távolság (mm):
  • 120,4/120,4
  • 126,8
  • 122
  • 120/120
  • 127,4
  • 135

 
küllőfuratszám:
  • 36
  • 32
  • 28

 
fokozatok száma:

3


 
áttételi arány:
  • 186%
  • 158%

 
fék:
  • Tárcsafék
  • Kontrafék
  • Görgős agyfék

 
szín:
  • Fekete
  • Ezüst

tömeg:
  • 885 g (görgős fék, normál)
  • 1315 g (görgős fék, high)
  • 1120 g (kontrafék)
  • 945 g (tárcsafék)

 
további információk:

SG-3R40, SG-3R45

  • Agyváltó rendszer - A váltó működése független a hajtástól
  • Integrált görgős agyfék (SG-3R40)
  • Váltáskönnyítő mechanika
  • Fokozatváltás-támogató mechanika
  • Alumínium agytestű modell (SG-3R45)

SG-3C41

  • Agyváltó a kontrafékes változathoz
  • Beépített kontrafék
  • Fokozatváltás-támogató mechanika

SG-3D55

  • Agyváltó a tárcsafékes változathoz
  • Fokozatváltás-támogató mechanika
  • Alumínium agytestű modell
  • Center Lock féktárcsarögzítés-rendszer

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
Shimano Nexus Inter-3
2 válasz
utolsó: 2014. szept.
Shimano Nexus Inter-3 racsnihangot ad, ez normális?
1 válasz
utolsó: 2012. jún.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano Nexus Inter-3 termékkel kapcsolatban: