Rohloff Speedhub 500/14 agyváltó

11 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.8]
  • Modellév: 1999
  • Listaár: 170.000 Ft

HASONLÓ agyváltó TERMÉKEK



1-11 (11 vélemény)
Rendezés

macgyver_z avatar
8 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

2019.12.05. 6 évet használtam. Eladtam az egész Rohloff és Gates hajtás szettet. Sajnos egyre kevesebbet tudtam bicajozni, így érdemesebb volt átadni másnak, aki jobb hasznát veszi. Továbbra is ajánlom mindenkinek! Megéri a jelentős anyagi befektetést!

2018.07.22.

Sikerült áttérnem Gates Carbon Drive CDX szíjhajtásra. Jól működik és már nem kell drága láncolajat vennem!

50/22 Gates lánckerék most az áttétel.

Hiba nélkül működik.

A markolatváltó gumija elkopott 5 év után, lekoptak a számok, elkopott a gumi. Nagyon jó az új gumi dizájn, sokkal könnyebb váltani vele. Art. n. 8190.

------------------------------------------

2017.09.24.

Pár év alatt elkoptattam a lánckereket. Most 38 - 17 áttétellel használom. Sokat számít az egy fog különbség! Sokkal pörgetősebb lett.

Váltottam egy könnyebb tárcsafékes felnire; 500g. DT Swiss 444d 29er.

Most panasz nélkül működik. Most is mindenkinek mondom, aki agyváltóval akar montizni, ne sajnálja rá a pénzt!

------------------------------------------

2015.01.30.

"Emlékeket gyűjts, ne álmokat!"

Megtörtént az első gyári szerviz.

Sajnos a nem eredeti fogsor leszedő szerszámmal szétcsesztem a fogórészt.

Ezt ne használd: Cyclus Tools snap.in Abzieher SN.22-Z - Rohloff Ritzel

Ezért kötelezően ki kellett cseréltetni a téli ingyenes szimering cserekor.

Szervizelés ügyintézésben Lenkei Úr nagyon segítőkész volt! 5 répa; Ő intézte a gyárba való kiküldést.

Az eddig elviselhetetlenül zörgő és sokkal nehezebben tekerhető 7-es fokozatot tűrhető szintre csökkentették.

Most 38 - 16 áttétellel használom.

----------------------------------------------------------------------------

Agyváltó mániásnak kötelező ez a Rohloff agyváltó!

Amennyiben montizni szeretnél agyváltóval kötelező!

Hátrány

Használtan vásárlás után nem sokkal elkezdett oldal irányban kotyogni. Tehát lehetett látni a féktárcsánál, hogy 1-2 mm-t elmozdul. Ezt a gyári szerviz javította ingyenesen Németországban, csak a kiküldés díját kellett fizetnem. Javaslom ezért biztonságos forrásból beszerezni, mert így lesz rá gyári garancia! Ezt Lenkei Péter intézte. Köszönöm neki!

Ez a legjobb, tehát nincs hátrány.

Nincs konkurense.

15 éve nem vettem meg.

1-7-ig eléggé zörög, belső ellenállása is jelentős, 7-es fokozatban nagyon nagy az ellenállás és nagyon zörög. 8-tól teljesen simán fut, semmi zörgés.

Tapasztalat

Alfine 11 volt előtte, megérte lecserélni.

2020.05.01. Alfine 11 töredéke árban, de nem ajánlott terepen használni. Most visszatértem erre. Ár-értékben jobbnak érzem már.

Erre ajánlom

MTB maraton, túra, földkerülés, munkába járás.

Ennyiért vettem
nemmondommeg
Mért tömeg
1789 g
Csatolt képek
Rohloff Speedhub 500/14 agyváltó
1789g =agy vezérlő 16 fog elfordgát
49 olvasó 78%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

LGee avatar
10 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 97%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Bekopva meg simabb a valtas es kisebb a zaj. Most mar 7 eve hasznalom, kezdi visszahozni az arat ;-) Igaz, az utobbi evekben keveset megyek vele. A 16T lanckerek valtozatlanul jol nez ki, nem nyult szamottevoen.

Hátrány

A legnagyobb hatranya, hogy komolyabb atalakitast csak a gyarban tudnak rajta vegezni, ez pedig idoigenyes. Egyedi tarcsat igenyel. Nekem mindig kicsit ereszti az olajat. A markolat idovel megkopik.

Tapasztalat

4 eve irtam egy velemenyt, ez csak annak a folytatasa, frissitese. Az ar/teljesitmeny ertekre majd 5 ev mulva adok 5-ost ;-)

Update: 2011 nyara ota nem hasznalom, de hosszu tavon tervben van a tarcsasra alakitas.

Erre ajánlom

Tomegerzekeny felhasznalast (verseny, orszagut) kiveve szinte barmire alkalmas, de szerintem foleg maratonokon, turakon mutatkozik meg az elonye.

Ennyiért vettem
210000
38 olvasó 97%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

szml avatar
13 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 97%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nem igényel pontos beállítást. A kosz nem zavarja. Nagyon tartós, elhasználódásnak semmi jelét nem mutatja a Rohloff Speedhub 500/14. A váltórendszer szinte karbantartásmentes. Ha megnyúlt a lánc kevés dolgot kell cserélni. Nincs olyan, hogy elakadsz egy emelkedőn, mert éppen rossz fokozatban vagy, ahová tekerem a markolatváltót oda vált. Álló helyzetben is vált.

Hátrány

Az ára. Két váltóból az egyiket néha bekövetkező megugrás miatt vissza kellett küldeni a gyárba, de megcsinálták, azóta (35-40000 km) jó. Nem egy elterjedt rendszer, így ha valami kell ehhez a Rohloff agyváltóhoz, nem kapod meg bárhol.

Tapasztalat

Két biciklin is használok ilyen agyváltót és a jelenleg kapható megoldások közül egyértelműen továbbra is ezt választanám olyan biciklire, ahol szükség van a nagy áttétel tartományra.

A terhelés alatti váltás nehezen megy, nem szereti, DE ha leveszem egy pillanatra a terhelést az alatt annyi fokozatot vált, amennyit tekerni tudok a markolatváltón.

Sokszor láttam, hogy láncváltóval elakadtak, mert későn próbáltak váltani egy emelkedőn. Ezzel a váltóval ilyen nem fordul elő, nagyon gyorsan sokat lehet vele váltani ha egy pillanatra leveszed a nyomatékot.

Télen is tökéletesen működik ez a Rohloff agyváltó, nem zavarja a dzsuva. Egyedüli probléma fagyos időben, hogy (valószínűleg a kenőolaj besűrűsödése miatt) a racsni néha nem akad be azonnal, hanem van mondjuk egy negyed hajtókar fordulatnyi szabadonfutás előre.

Alkatrész utánpótlás és javítás: a speciális alkatrészek beszerzése nehézkes, de Lenkei Pétertől vagy internetről bármi beszerezhető.

Az agyváltó beszerelésével szokott bajom lenni, mert a bovdenek levágását könnyű elrontani. Érdemes a méretre vágást segítő szerszámokat beszerezni. A karbantartás olajcseréből és a kopott lánckerék cseréjéből/megfordításából áll. Az utóbbihoz érdemes megvenni a célszerszámot, mert az átlag bringaboltnak biztos nincs ilyene. A bovdenek beállítására, nyúlására gyakorlatilag nem érzékeny a Speedhub 500/14, a fokozatok bekattanása az agyban történik.

Sokáig használtam hozzá való vázzal láncfeszítő nélkül, de azon kézileg kellett utánfeszíteni a láncot ha megnyúlt. A láncfeszítős megoldás nem rosszabb és szinte bármilyen vázzal használható.

Ha megfizethető az árkülönbség, akkor a tárcsafékes verziót javaslom, mert az agy élettartama alatt könnyen előfordulhat, hogy mégis tárcsafékre váltasz. A külső váltómechanika egyébként is erősen ajánlott, ha nem kifejezetten az agyhoz való vázat használsz.

Volt olyan problémám, hogy az olajcsere-nyílás záró csavarja mellett szivárgott az olaj. Ezt végül úgy oldottam meg, hogy teflonszalaggal betekertem a zárócsavart mielőtt visszaraktam. A tömítéseknél enyhén szivárog az olaj, de ez csak annyi problémát okoz, hogy koszos lesz a környékük az olajba beragadt portól.

Szerk.:

A második agyváltómon kb. 14000 km után észrevettem, hogy oldalirányban lötyög az agy kb.0,5-1 mm-t. Más problémát nem észleltem, de írtam a gyártónak, hogy mit tegyek. A megoldás az volt, hogy be kellett csomagolnom a kereket és elvinni egy olyan helyre ahonnan az érte küldött futár el tudja vinni munkaidőben. Egy hét múlva jött vissza a kerék a megjavított aggyal. Még az odaszállítás költségét sem kellett kifizetni, a javításét sem. A kerék mellett volt egy levél is, amiben leírták, hogy sajnálják, hogy problémám volt. Mindez a garancia lejárta után kb. 1 évvel történt. Ez is megerősíti, hogy bár az agy nem javítható otthon, de mégis a javítása jól megoldott és a gyártó komolyan veszi, hogy a csúcs árért csúcs minőséget és szolgáltatást adnak. Továbbra is merem ajánlani. A másik agyváltóm 50000 km környékén hibátlanul működik, úgyhogy a lötyögés nem tűnik típushibának.

Erre ajánlom

Túrázás, városi használat (ha biztonságos helyen tudod hagyni). Különösen ha sokat mész.

Ennyiért vettem
235000 Ft
66 olvasó 97%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Mikulasbacsi avatar
1 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 98%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

2012 februárja óta használom a Rohloff váltóval felszerelt trekking kerékpárt. Valamivel több mint 7000 kilométert hajtottam változatos körülmények között, értsd. -10 foktól + 40 fokos hőségig, száraz, poros földutaktól kezdve havas-jeges aszfaltig. Járt az Alföldön és hegyekben (Budai-hg, Börzsöny, Bakony, Vértes, stb.)

Ami nagyon tetszik: elegendő az 525%-os áttételtartomány (főleg ha helyesen választod meg a lánctányérokat elöl és hátul) - gyakorlatilag ugyanazt a tartományt tudja, mint egy 3x9-es láncváltó, ergo tökéletes montihoz hasonló felhasználásra

Nagyon pontosan vált, bármilyen szituációban (akár 4-5 sebességet egy mozdulattal). Hamar hozzá lehet szokni a markolatváltóhoz, ma már nem szeretném rapid-fire tipusú váltóra cserélni :-) Nem kell gondolkodni a váltásnál, csak fel vagy le kell csavarni és kész. Sokszor fogalmam sincs, milyen sebességben vagyok, csak azt tudom, hogy pont abban, amiben kényelmesen tudok hajtani. A váltás pillanatában egy pillanatra leveszem a nyomatékok a pedálról és a másodperc tört része alatt az új sebességben vagyok. Sosem vált mellé, precíz szerkezet. Amióta Rohloffom van, sokkal többet váltok. Álló helyzetben áldás, hogy vissza tudok váltani (pl. piros lámpánál). Rekun mekkora előny lenne ez! :-)

A Rohloff egy igénytelen, karbantartásmentes darab. A gyári előírás szerint évente vagy 5000 km megtétele után kell olajat cserélni.

Eddig semmi baja nem volt, így javításról nincs tapasztalatom.

Gyönyörű, piros a váltó, esztétikailag is szép, feltűnő darab.

 

Bővebben előnyökről/hátrányokról itt olvashatsz: http://corollablog.wordpress.com/2013/02/19/mikulas-irasa-miert-lett-agyvaltos-bordasszijas-trekking-kerekparom/

Hátrány

Gyakorlatilag semmi. +250-300 gramm egy normális láncváltóval szemben, de azt meg visszanyertem a bordásszíjra való átálással :-) Ha már grammozgatunk...

 

Tapasztalat

Nem szivesen hasonlítanám más váltókhoz, főleg nem láncváltóhoz, de azóta ültem egy Shimano XT-vel szerelt montin próbakörön és az nagyon gagyinak tűnt a Rohloff után, pedig tetszett a kerékpár és komolyan gondolkodtam, hogy megveszem. Rá kellett döbbennem, hogy visszalépésként élném meg a láncváltót. Ez nagyképűen hangozhat, de ha ez az igazság???

Erre ajánlom

Gyakorlatilag bármilyen kerékpárra. Trekking, monti, rekumbens. Annak éri meg, aki sokat megy vele. (Amúgy minek is vennél ilyet? :-)) Ha viszont veszel ilyet, hidd el, sokat fogsz menni :-)

Ennyiért vettem
Kerékpárral együtt
Csatolt képek
Rohloff Speedhub 500/14  2008 agyváltó
Bakonyban
Rohloff Speedhub 500/14  2008 agyváltó
Egy "szép " téli napon
Rohloff Speedhub 500/14  2008 agyváltó
Igénybevétel megvolt
61 olvasó 98%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Lőrinatya avatar
7 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Nagyjából mindent elmondtak előttem, csak megerősíteni tudom. Fantasztikus szerkezet, páratlan tulajdonságokkal. Ehhez képest a legmodernebb láncváltó is kb. annyira korszerű találmány, mint a svájcisapka...

Még annyi, hogy igénytelen módon el lehet hanyagolni a külsejét anélkül, hogy valamit is rontana a teljesítményén. Az enyém úgy nézett ki nyáron, hogy minden jóérzésű biciklitolvaj átment az utca másik oldalára, ha meglátta.

Hátrány

Amikor az agyváltók, különösen a Rohloff hátrányairól kérdeznek, mindig a Rols-Royce jut az eszembe. Nagy, drága, nehéz. De aki kipróbálja és megteheti, nehezen bírja mással elképzelni az életét.

Személy szerint még a markolatváltótól idegenkedtem az elején, de be kell látni, hogy ínhüvely gyulladást kapnék, amíg 14 fokozatot végig pöckölnék. 

Kishazánkban nincs képviselete, ha valami kell hozzá, azt csak külföldről lehet beszerezni. 

Drága hozzá az olaj. Jelenlegi Euró árfolyamon számítva több mint 12 000 Ft-ba kerül litere. Igaz, hogy ez a mennyiség 40 évre vagy 200 000 kilométerre elegendő ...

Tapasztalat

Egy teljesen eltérő irányú evolúciót képvisel, mint a többi váltó. Nemigen van hasonló cucc a piacon.  A most megjelenő 11 sebességes Shimano Alfine esetleg egy kicsit megszorongathatja. 

Erre ajánlom
Kerékpárosoknak ajánlom, elsősorban kerékpározásra. Szobadísznek drága.
Ennyiért vettem
100 000+1 rakás XTR kacat
28 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

LGee avatar
LGee
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Mindig valt, nagyon gyors valtas meg terheles alatt is, konnyen szervizelheto, hosszu elettartamu, elviselheto tobbletsuly, zart olajfurdos szerkezet, fokozatok belso pozicionalasa, egyenes lancvonal - hosszabb lanc-elettartam stb. Sarban verhetetlen. Nincs nagy ellenallasa, sprintelni is nagyon jol lehet vele.
Hátrány
Kicsit zajos maszaskor, tobb dologra ugyelni kell a szereleskor (pl bowden-patent megfelelo rogzitesere), tarcsafek-fedel utolagos felszerelese csak a gyarban lehetseges, kicsit szeles valtomarkolat, lanc hajlamos a leesesre, kicsit nehez szerkezet, a bowdenkapocsbol erdemes tartalekot beszerezni.
Tapasztalat
Az XT/XTR lancvaltos szetthez kepest nekem +700g tomeget jelent. A hangjat meg lehet szokni, de igazabol csak a lassabb fokozatokban (7-es alatt) hallhato. Nem csoda, hogy hallhato, hiszen 3 korben forognak benne a kis fogaskerekek. Magyar fizetesekhez kepest meg mindig meglehetosen draga.
Erre ajánlom
XC, maraton, turazas (orszaguton is), freeride
10 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

manó avatar
manó
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, vitrin/garázs bicósként használtam
Tapasztalat
egy ijen agy és a ktm ehez tervezett váza a gyári hidraulikus felni fékkel és az úgy a királyság!
17 olvasó 29%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

oscar avatar
oscar
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 89%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Előny
Csatlakozom az előttem szólóhoz. Nagyon durván bírja a retket, hihetetlen merev kereket ad. Hosszú élettartam. Nem nagyon romlik el.
Hátrány
Kicsit hosszú a bejáratás, alatta nagyoon keményen kell váltani. Remélem utána nem :) Drága.
Tapasztalat
Az előző cucc egy nagyon lelakott deore hajtáslánc volt. Ez egy álom. Érdemes volt ennyit kiperkálni érte. Ha nem vagy grammozós és kell valami abszolút megbízható, nagyon kigondolt rendszer, akkor neked való.
Erre ajánlom
Marathon, kontinensnyi túrák. Vaskos buksza.
9 olvasó 89%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ManÓ avatar
ManÓ
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, csak kipróbáltam, hétvégi/jóidős bringásként
Előny
Nem birtam félre valtani,terhelés alatt is vált,erős hatsó kereket lehet füzni vele.
Hátrány
100 évig kell kuporgatni olyan drága.
Tapasztalat
Jó lenne venni 1et.Van valakinek használt??
Erre ajánlom
Mindenre jó.
9 olvasó 44%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Bojkó Balázs avatar
Bojkó Balázs
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 91%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, versenyzőként használtam
Előny
Hihetetlen találmány, ha van 240 000 Forintod, nehogy XTR-t vegyél! A váltó az apámé, úgyhogy csak néha megyek vele (ha az enyém szervízben van:-) ) A legmegbízhatóbb, sokkal gyorsabban és pontosabban vált, mint az XTR, szóval a japók lemaradtak. Nagyjából ez a jövő. Az XTR szettnél kb. 600 grammal nehezebb (ha leszámítjuk a fölösleges elsőváltót, lánkerekeket), de megéri. A legerősebb DH agynál is strapabíróbb. A sarat kiröhögi.
Hátrány
Picit nehezebb mint a láncváltók, Nagyon drága
Tapasztalat
Erre ajánlom
CC, maraton, túra, DH
11 olvasó 91%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Lenkei Péter avatar
Lenkei Péter
[ az olvasók 92%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 1999, több mint 1 évig, varacskosdisznóként használtam
Előny
- A lanc egyenes futasa miatt kevesbe kopik - A lanc messzebb van a vaztol, a nagy lanckerek sikjaban, kevesebb sar megy ra (negyede) - A lancnak kisebb a szabad mozgasa, kevesbe verodik a lancvillahoz - Az elso lanckerek kevesbe kopik, mert nincs oldaliranyu futasa a lancnak - Elol csak 1 lanckereket koptatsz, nem harmat - Nem szorul be a lanc elol a lanckerekek es a vaz koze - Hatso lanckerek kevesbe kopik, mert magasabbak a fogak es eleg szelesek, nagyobb feluletuek (nem IG) - Ha megis elkopott a hatso lanckerek, megforditod, es koptatod a tuloldalat - A lanc valtaskor nincs kiteve oldaliranyu eroknek mint a lancvaltos rendszereknel, igy a lancszakadas eselye gyakorlatilag 0 - Sokkal konnyebb elol es hatul az 1-1 lanckerek tisztitasa, mint 3-9 lanckereke - A kulloperemek szimmetrikusak, igy stabilabb a kerek, azonos terheles jut a ketoldali kullokre - A kullokre kisebb terheles jut a nagy kulloperem (agy) atmero miatt - Rovidebb kullok kellenek - Mas agyvaltokkal szemben ez gyorszarral van a papucsokhoz rogzitve, gyorsabb defektjavitas - Az agy teljesen zart, garantaltan nem jut bele kosz, es a benne levo olajkenes nagyon hosszu elettartamot biztosit a belso mozgo reszeknek - Ket bowden vezerli, kenyszervezerles - A fokozatok pozicionalasa az agyban tortenik, igy koszos, berohadt bowdenekkel is pontos a valtas - Allo helyben, gurulas kozben, hatra tekerve is tudsz valtani - Teljesen egyenletes a fokozatok kozotti atmenet, 13.6% mig lancvaltos rendszernel ez optimalis valtasnal is 9-17% kozott valtozik - Egy valtokar van, ezzel valthato a teljes atteteltartomany - Nincsenek holt fokozatok, atfedesek mint a lancvaltos rendszernel - Nincs elso valto, igy a teljes telos bringamnal oda rakhattam a forgaspontot, ahol az elso valto bilincse van - Nem valtozik a lanc futasi magassaga, mert elol nincs 3 kulonfele atmeroju lanckerek, ami teljes telos bringaknal a rugozast befolyasolja, emiatt nehez optimalis helyre rakni a forgaspontot, nem ugy mint nalam - A nyomatektamasz lassu fokozatokban, amikor legjobban taposom a pedalt, meggatolja/csokkenti a hatso haromszog hintazasat - Akar tarcsafeket is rakhatnak ra az agyfedel cserejevel - Szep piros szinu:)
Hátrány
- 30-35 deka plusz súly - 7-es fokozatban kicsit zajos - nem lehet triálozni vele
Tapasztalat
Mindig működik, nyakig sárban is
Erre ajánlom
MTB, DH, outi, trekking, fekvőbringa
26 olvasó 92%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-11 (11 vélemény)
Rendezés