Nagyjából mindent elmondtak előttem, csak megerősíteni tudom. Fantasztikus szerkezet, páratlan tulajdonságokkal. Ehhez képest a legmodernebb láncváltó is kb. annyira korszerű találmány, mint a svájcisapka...
Még annyi, hogy igénytelen módon el lehet hanyagolni a külsejét anélkül, hogy valamit is rontana a teljesítményén. Az enyém úgy nézett ki nyáron, hogy minden jóérzésű biciklitolvaj átment az utca másik oldalára, ha meglátta.
Amikor az agyváltók, különösen a Rohloff hátrányairól kérdeznek, mindig a Rols-Royce jut az eszembe. Nagy, drága, nehéz. De aki kipróbálja és megteheti, nehezen bírja mással elképzelni az életét.
Személy szerint még a markolatváltótól idegenkedtem az elején, de be kell látni, hogy ínhüvely gyulladást kapnék, amíg 14 fokozatot végig pöckölnék.
Kishazánkban nincs képviselete, ha valami kell hozzá, azt csak külföldről lehet beszerezni.
Drága hozzá az olaj. Jelenlegi Euró árfolyamon számítva több mint 12 000 Ft-ba kerül litere. Igaz, hogy ez a mennyiség 40 évre vagy 200 000 kilométerre elegendő ...
Egy teljesen eltérő irányú evolúciót képvisel, mint a többi váltó. Nemigen van hasonló cucc a piacon. A most megjelenő 11 sebességes Shimano Alfine esetleg egy kicsit megszorongathatja.