- Váltás álló helyzetben
- Egyenes láncvonal, jobb hatásfok
- Markolatváltóval egyszerre több fokozat váltása mindkét irányban
- Gyakorlatilag hangtalan működés mind hajtás, mind hajtás nélküli gurulás alkalmával
- Pontos váltás, nekem állítani még nem kellett
- Gondozásmentes
- Nagyon jó áttételkiosztás, pláne ha ügyelsz az első és hátsó fogaskerekek fogszámára, az enyém hátul 19 elöl 42 fogú. 1-est még soha nem kellett kapcsolnom! Tehát ez a 8 sebesség városban és aszfalton túrázgatásra is elég. Természetesen terepen/hegyikerékpározásnál esetleg kevés lehet.
Ilyet még nem tapasztaltam. Nem versenyző vagyok, akinek minden gramm számít, engem a súlya egyáltalán nem zavar. Tulajdonképpen hétköznapi felhasználó nem is érzi a többletsúlyt.
Nemrég építtettem egy bringát, amit munkábajárásra és kisebb túrákra szántam, csak aszfaltra, semmi terepezés. Ez az első agyváltós bringám. Kár, hogy csak most vettem rá magamat, mert ennél nagyszerűbb dolog kevés van a világon. Először is nem drága! 149 EUR-ért (akkori árfolyamon 45.000 Ft-ért, ebben kb 1500 Ft utalási ktg is benne van) vettem a Rose-tól. Szállítási díjat nem is számoltak fel, a szerelék is az árban volt fogaskerékkel markolatváltóval együtt, 5 munkanap alatt megjött Németországból. Ennyibe egy jó minőségű hátsó váltórendszer is kerül (hátsó fogaskeréksor+kazettás agy+váltó+váltókar), szóval aki azt mondja drága, az nem nézett körül rendesen a webáruházakban. Egy álom használni, azonnal vált, tekerés közben is, bár komolyabb dombon felfelé mindig a pedál alsó holtpontjában váltok egy tizedmásodpercre így nyomaték nélkül. Gyakorlatilag azóta úgy váltok, mintha autót vezetnék, azaz állandóan a sebesség függvényében pakolom kisebb vagy nagyobb fokozatban. Csak ajánlani tudom mindenkinek. Érdemes a Red Band verziót választani (ezen van egy vörös csík a házon körben), mert állítólag ebben már az Alfine technika van szerkezetileg (tűgörgős), emiatt sokkal finomabban dolgozik. Hirtelen megállás nem gond már, csak visszatekerem 4-esbe és usgyi. Nagyon kell fülelni, hogy némi hangot halljunk a váltó felől, gyakorlatilag hangtalanul dolgozik, hajtás nélkül sem kattog vagy darál. Szerintem csak az nem használ ilyet, aki nem próbálta még. Korábban nagyon marokváltó ellenes voltam, de itt értelmet nyer, sőt szerintem agyváltónál csak ennek van értelme, mert sokkal könnyebb egy tekeréssel több fokozatot váltani, mint pöcögtetőssel babrálni.
Városban kötelező! Aszfalton túrázni is tökéletes, bőven elég a 8 sebesség.