Rubena klasszikus belső gumi

9 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.1]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.5]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2011.07.)
  • Listaár: 700 Ft

HASONLÓ belső gumi TERMÉKEK




XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Minősége, tartóssága árához illő, nagyjában-egészében megüti a szükséges mértéket. Olcsó és eléggé megbízható. Megfelelően tartja a levegőt.

Hátrány

Anyaga némileg műanyagszerű, nem eléggé rugalmas: melegben nyúlik, hidegben merev. A szelepház rövid, gumírozott: a dupla falú kerékabroncsok többségéhez kényelmetlen ilyet használni. Valami miatt nem jól ragadnak rá a foltok.

Tapasztalat

Előző bicajomat ilyen tömlőkkel felszerelve vásároltam, és tartalékként is használtam ezt a gyártmányt. Sajnos egyik belső sem bírta egy évnél tovább. Az igazsághoz tartozik, hogy ebben része volt a köpenyeknek, illetve a nagyszámú defektnek is. Alacsony profilú, „defekttűrő” Rubena külsőimmel egy év alatt kb. 20 szúrt defektet kaptam. Előfordult, hogy egyetlen úton négy tüske fúródott a gumikba egyszerre. Felütéses defektet viszont sem ezekkel, sem más tömlőkkel nem szereztem.

Sajnos egyik belsőnek sem volt ideje a végsőkig szolgálni. Háromtól azért kellett megválnom, mert összevissza volt már foltozva, a negyediknek meg, egy nagyobb zökkenőnél, eltörött a szelepháza. Úgy emlékszem rájuk, mint derék napszámosokra: megtették, amit kellett, de semmi több. Pedig vigyáztam rájuk, amennyire lehetett. Szerelésnél beporoztam őket, hogy ne ragadjanak a köpenyekhez, ne dörzsölődjenek ki stb.

Javításnál mindig különös gondosságot igényeltek. Többek között nem akart megragadni rajtuk a folt. Kicseréltem a gumiragasztó készletet, présbe szorítottam a gumit, zsírtalanítószerrel próbálkoztam… Többnyire segített, néha azonban nem. Nyomoztam, de nem jutottam semmire. A Rubena nagyjából ugyanolyan műgumiból dolgozik, mint a többi gyártó. (A kiindulási anyag butadién, következésképpen a végtermék nehéz felfogású gumi?) Valószínűleg a töltőanyagok vagy a lágyítószerek között keresendő a bűnös.

A rövid, röviden menetes, gumírozott szelepházakkal is sok bajom volt: szerelésnél legtöbbször megakadtak a szeleplyukban, pumpálásnál néha visszanyomódtak az abroncsba.

Bizonyos nyomás fölött ezek a tömlők is hamar eleresztik a levegőt. Szinte minden eddig használt belsőmnél tapasztaltam ezt a jelenséget: a 4,5 barra fújt gumikban pár nap után már csak 4 bar körüli a nyomás, ez után azonban már csak lassan eresztenek.

Erre ajánlom

Teherbírása városi közlekedéshez, rövidebb túrákhoz megfelelő.

Ennyiért vettem
500; kettő a bringa tartozéka volt
Csatolt képek
Rubena klasszikus  2009 belső gumi
Mert ez műanyag...
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
méret:
  • 10x1,75-2"
  • 12x1,75-2,25"
  • 12x2,25-2,5"
  • 14x1,3/8"
  • 16x1,5-2,1"
  • 16x2,1-2,5"
  • 18x1,8-2,1"
  • 20x1,5-2,1"
  • 20x2,1-2,5"
  • 24x1"
  • 24x1,5-2,1"
  • 24x2,1-2,5"
  • 26x1,5-2,1"
  • 26x2,1-2,5"
  • 700x18/25c
  • 27x1"
  • 28x1,1/4"
  • 28x1,75"

 
szeleptípus:
  • Autó (35-40 mm)

  • Presta (33-47 mm)

  • Normál (26 mm)


 
tömeg (g):

175 g (26x1,75-2,1")


 
további információk:
  • 0,9 mm falvastagság
  • Dobozos kiszerelés

Rubena logó

Rubena márka bemutatás

A mai Rubena 1999-ben alakult két különálló cseh cég a Rubena, és a Gumokov egyesüléséből.

A Rubena városában, Náchod-ban nagy hagyománya van a gumiiparnak, már 1908-ban gyártott kenőanyagokat és tömítéseket Josef Kudrnáè. 1928-ban partnerével kerékpár külsők és belsők gyártásába kezdtek, 1929-ben pedig legyártották az első cseh autó abroncsot és belsőt. A második világháború után a céget államosították, és 1947-ben a Rubena nevet kapta. 1960-ban kezdték a befecskendezéses préselési technológiával készülő technikai gumik gyártását. 1989-ben a cég visszanyerte függetlenségét az államtól, 1996-ban pedig a CGS társaság része lett.

A Gumokov cég Hradec Králové-ben alakult 1928-ban, eredendően a Hakauf család tulajdonaként. 1930-ban a Gumovka nevet vette fel. A termelés a második világháború alatt sem szakadt meg. A háború után azonban az eredeti tulajdonosok nem tértek haza, így államosították a céget, és összeolvasztották a náchodi céggel. 1953-ban ismét önállóvá vált, majd 1990-ig külön is működött. 1900-ben az államosítások során megalakult a Gumokov, amely 1997-ben szintén a CGS csoport tagja lett. 2 évvel később összeolvasztották a Rubena-val.

A Rubena 2007-ben indított egy, a kormányzat által is támogatott, komoly fejlesztési programot, melynek célja, hogy a vállalat erősödni tudjon a rugalmasság terén, és felvehesse a küzdelmet a világpiacon.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Rubena klasszikus termékkel kapcsolatban: