Összesen 3 db ilyen CST Standard belső gumit szereztem be 26×1,75-2,125" méretben, presta szeleppel . Schwalbe Smart Sam 2,25", Maxxis Rendez 2,1", Maxxis Xenith 1,5" külső gumikkal használtam. A CST Standard belső gumi nagyon jól tartja a levegőt. Mindig a külső gumikon feltüntetett maximális nyomást használom amelyet akár hetekig is megtart.
Az első ('12 modell):
Egy defektjavítás során, melyet egy akáctüske okoztott, a lyuk keresése közben,külső nélkül átlagosva, rutinszerűen felfújva egyszerűen a szúrás helyétől kiindulva egyszerűen elhasadt. Azonnal selejteztem.
A második ('13 modell):
A héten azonban komolyan megijjedtem, ugyanis munkába igyekezve, menet közben a hátsó CST Standard belső megadta magát, és pár másodperc alatt leeresztett, ami miatt kis híján egy kamion alá borultam. Szerencsére az út mellett volt egy tujabokor és abba estem bele (persze kollégáim látták ezt, majd jódrabig ezen röhögtek...). A nyomás kb. 4 bar lehetett. A hőmérséklet kb. 25 fok. A külsőt levéve, először azt nézem át mindig, hibát nem találtam, tehát ki nem szúrta semmi, nem hasadt ki...stb. A CST Standard belső, belső oldalán a felniszalag felől egy kb. 2 cm.es hasadás volt az illesztési részen. A hasadás előtt egy kicsi nyoma volt a felniszalag bemélyedésének, de a felnin ott érdemben nem találtam semmit sem. A hasadással ellentétes oldalon volt egy ragasztás, egy szintén tüske miatti defekt végett, de kétlem, hogy annak köze lenne a dologhoz.
A másik két belső gumi felszerelése az esetek megtörténte előtt kb. 1, ,1-5 hónappal történt.
A harmadik ('13 modell):
A második eset kedden történt, ez csütörtökön: Ebédidőben a kollégáim mondták, hogy nagy robajjal megadta magát az első kerekem. Szétszedtem ezt is, itt ami okozhatta a defektet álló helyzetben az az volt, hogy a tűző napon a felni felhevült, a felniszalag (Altrix flniszalag, ami elég vékony és gagyi műanyagból van) megolvadhatott (bár ennek jelét nem igazán találtam), s az egyik a felni belső peremén túlérő küllő vége megsértette a kb. 4 bar nyomás alatt lévő és felforrósodott CST Standard belsőt, majd az első esethez hasonlóan szimplán továbbhasadt. Szerencsére mindez állóhelyzetben történt.
(Zárójeles megjegyzés: másnap tesztet végeztem, más (megegyező méretű B'Twin) belsőkkel elöl, s hátul is. A külső gumi maradt Smart Sam, a felniszalagok is maradtak, s szerencsére a hőmrséklet még magasabb volt. 6 bar nyomással tűző napon nem történt semmi hasadás, eldurranás...stb sem, agy az olvadt felniszalag miatti sérelem is kétséges.)