Rubena klasszikus belső gumi

9 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.1]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.5]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2011.07.)
  • Listaár: 700 Ft

HASONLÓ belső gumi TERMÉKEK



1-9 (9 vélemény)
Rendezés

rcs2003 avatar
78 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-Viszonylag olcsó, "neves" termék

-Jó a tömege, ~170 gramm egy 27.5/2.1-es példány, viszont talán ebből is fakad a hátránya?

Hátrány

A szelep környékén kimondottan szeret kilyukadni. Lásd alább.

Tapasztalat

Mitas/Rubena MTB(27.5-2.1) belsőről van szó, auto szeleppel.

 

Egy este fújni akartam az első kerékbe és a második pumpálásnál szépen elkezdett ereszteni. Kivettem a gumit. A szelep tövénél és 1-2 cm-rel odébb a belső oldalon keletkezett egy aprócska lyuk.  Mivel csak ilyen belsőm van itthon ezért ugyanezt a márkát raktam be helyette. Ráadásul pótbelsőként is ilyet szoktam vinni magammal. A hátsó kerékben is ez van és párnaponta veszít a nyomásból 0.2-0.3 bart, de már nem is merem kivenni...

Nem valami megnyugtató felállás, hm? :)

Nem ez volt az első Rubena/Mitas belső amivel hasonlóan jártam. Amilyen jók az mtb külsőik, annyival rosszabbak a belsőik... összességében csalódás.

Erre ajánlom

Ha kiszolgál akkor kiszolgál, de a defekt pallosa mindig ott lebeg a fejed felett. Ennek tudatában lehet bármire használni.

3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

K.I. avatar
9 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 2000-4000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Annyi ideig nem tudtam használni, hogy ez kiderüljön.

Hátrány

A szelep használhatatlan.

Tapasztalat

Februárban vettem két db Rubena Classic presta szelepes országúti belsőt. Hátra be is raktam az egyiket, mert nem kezdem a szezont foltozott belsővel. Simán beraktam, bírta 10 bar nyomást. Már a következő pumpálásnál furcsa volt, hogy a kitekert szelepet visszanyomva alig enged ki levegőt. Pumpáláskor nem is akarta beengedni a levegőt, csak egy idő után. Szóval a pumpa már 12 bart mutatott mire katt és kinyílt a szelep. Gondoltam szívás, de ez legyen a legnagyobb bajom. Így használtam április végéig, persze utáltam, hogy ilyen. A halálát az hozta el, hogy egy idő után, a pumpálást követően amikor visszatekertem a szeleptűrögzítő-anyát elkezdte engedni a levegőt. Ok, csere, bekerült a másik, ez meg a kukába. A másikat ma reggel nem tudtam lezárni, pumpálás után jött ki a levegő, ha tökig visszacsavartam az anyát akkor is, csak engedte ki a levegőt. Még szerencse, hogy már nem bíztam benne és vettem egy új belsőt, amit be tudtam tenni a helyére.

Erre ajánlom

A presta szelepest annak, csak annak, aki szereti gyakorolni a belsőcserét. Másnak komolyan semmire.

Ennyiért vettem
1000 Ft/db
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Piszriváj_suvomi avatar
17 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Egész olcsó ez a Rubena belső gumi
Jól tartja a levegőt
Könnyű felrakni
2-4 BAR-t simán megtartja
Jó sokáig húzza a Rubena
Nem hajlamos a defektre
Bírja az ütéseket
Ha defektes is lesz, könnyű foltozni
Hosszú szelepcső (relatív)

Hátrány

Semmi defektvédelem, úgyhogy üvegen meg egyéb szilánkon nem jó ötlet vele tekeregni. De hát melyikkel csinál ilyet az ember.

Tapasztalat

kb 4000km óta nyúzom a Rubena belsőt, igen még mindig :D ez idő alatt csak az 1ik kapott defektet, igaz 2x, de azért ez azért mégis csak figyelemre méltó, ha azt vesszük, hogy országút mellett megyek vele, ahol minden szir-szar elvan dobálva. Mentem már bele (véletlenül) üvegtörmelékbe, rozsdás fém darabokba.

Egyik se okozott kárt benne.

Ami viszont kilukasztotta a Rubena klasszikus belső gumit, az rózsatövis. :D 1. alkalommal, a MÁV állomásról mentem kifele amikor a hátsó kerék bekapott egy ilyet, le is eresztett. Utána át lett téve előre, hogy a súlyommal ne bizgassam a heget. Padkázni meg egyéb ilyen ütéstől alapból kímélem a gépet, úgyhogy egész jól bírta 1 évig, aztán megint elkaphattam egy rózsa tüskéjét, igaz a humiból csak a hegye állt ki, a többi valszeg letört és lassan ette be magát a belsőig.

Eddig egy Rubena V78 Neptune külsővel használtam, most egy CST C1391 van, meglátjuk mit teljesít így.
Szerintem egész strapabíró, még csak a festék egy alig jelentékeny része kopott le amivel a különböző adatokat pingálták fel rá. Remélem még vagy ugyanennyi ideig kiszolgál.

Erre ajánlom

Aszfalton tekeregni
Könnyű terepen túrázni

Ennyiért vettem
bringával együtt
Csatolt képek
Rubena klasszikus  2008 belső gumi
4 olvasó 25%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

stellaz1 avatar
39 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

nincs

Hátrány

megbízhatatlan termék a Rubena klasszikus belső

 

egy 3 hét hazsnálat után széthasadt hosszában ez a Rubena belső gumi, többnek pedig nem túl jó a szelepe

a kidolgozása nem jó, a szelepnél akkora bumszli van, hogy öröm nézni

nem menetes a szelepszár, ezért ha nincs benne nyomás, alig lehet felfújni, mert beesik a felnibe

Tapasztalat

nem egy megbízható termék, nem érdemes ilyet venni, annyira azért nem olcsó

 

Erre ajánlom

ha éppen nincsen minőségibb belső a boltban és ilyet adnak, akkor el kell használni, de amúgy jobb elkerülni

3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Vilmos23 avatar
376 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Elég olcsó

Viszonylag erős 2,5-3 bart szereti

Ha jó a szelepe akkor sokáig megtartja a nyomást bár nekem már sikerült szart is vásárolni.

Tartósnak mondható a Rubena klasszikus belső(éveket is kibír)

Könnyű szerelni

Felütéseket bizonyos szintig tűri a nagyon erőset nem

Bárhol megvásárolható nem egy ritkaság, viszont minőségnek mondható.

 

Hátrány

Hátránya hogy nem szereti a szilánkokat:D

Vadulni nem szabad vele mert igazából sima kerékpározásra tervezték.

Tapasztalat

Alapjaiba véve nem rossz kis gumi.

Erre ajánlom

Városi használat és túrákra

Ennyiért vettem
730
Csatolt képek
Rubena klasszikus  2009 belső gumi
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

atane avatar
8 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • könnyű
  • könnyen foltozható
  • 4 bar alatt sokáig tartja a nyomást
  • hosszú, erős szelepszár
Hátrány
  • ránézésre elég vékonyka és érzékeny az anyaga
  • 4 bar felett a nyomást hamar elereszti a Rubena klasszikus belső
Erre ajánlom

Általános felhasználásra teljesen megfelelő.

Ennyiért vettem
biciklihez volt
Csatolt képek
Rubena klasszikus  2011 belső gumi
Rubena A05
Rubena klasszikus  2011 belső gumi
szelepszár
Szerinted hasznos?

NyilasMisi avatar
92 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Olcsó, könnyű. Defekt még nem volt Rubena külsővel. Eddig komolyabb gond nem volt vele, öregedésről még korai lenne írni.

Hátrány

Hamar leenged, nem szereti a nagy nyomást. Kiindulva a rubena külső gumikból kicsit jobb minőségre számítottam.

Erre ajánlom

Alacsony nyomású gumikhoz, de érdemesebb kicsit drágább belsőt venni.

Csatolt képek
Rubena klasszikus  2012 belső gumi
Belül van
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Minősége, tartóssága árához illő, nagyjában-egészében megüti a szükséges mértéket. Olcsó és eléggé megbízható. Megfelelően tartja a levegőt.

Hátrány

Anyaga némileg műanyagszerű, nem eléggé rugalmas: melegben nyúlik, hidegben merev. A szelepház rövid, gumírozott: a dupla falú kerékabroncsok többségéhez kényelmetlen ilyet használni. Valami miatt nem jól ragadnak rá a foltok.

Tapasztalat

Előző bicajomat ilyen tömlőkkel felszerelve vásároltam, és tartalékként is használtam ezt a gyártmányt. Sajnos egyik belső sem bírta egy évnél tovább. Az igazsághoz tartozik, hogy ebben része volt a köpenyeknek, illetve a nagyszámú defektnek is. Alacsony profilú, „defekttűrő” Rubena külsőimmel egy év alatt kb. 20 szúrt defektet kaptam. Előfordult, hogy egyetlen úton négy tüske fúródott a gumikba egyszerre. Felütéses defektet viszont sem ezekkel, sem más tömlőkkel nem szereztem.

Sajnos egyik belsőnek sem volt ideje a végsőkig szolgálni. Háromtól azért kellett megválnom, mert összevissza volt már foltozva, a negyediknek meg, egy nagyobb zökkenőnél, eltörött a szelepháza. Úgy emlékszem rájuk, mint derék napszámosokra: megtették, amit kellett, de semmi több. Pedig vigyáztam rájuk, amennyire lehetett. Szerelésnél beporoztam őket, hogy ne ragadjanak a köpenyekhez, ne dörzsölődjenek ki stb.

Javításnál mindig különös gondosságot igényeltek. Többek között nem akart megragadni rajtuk a folt. Kicseréltem a gumiragasztó készletet, présbe szorítottam a gumit, zsírtalanítószerrel próbálkoztam… Többnyire segített, néha azonban nem. Nyomoztam, de nem jutottam semmire. A Rubena nagyjából ugyanolyan műgumiból dolgozik, mint a többi gyártó. (A kiindulási anyag butadién, következésképpen a végtermék nehéz felfogású gumi?) Valószínűleg a töltőanyagok vagy a lágyítószerek között keresendő a bűnös.

A rövid, röviden menetes, gumírozott szelepházakkal is sok bajom volt: szerelésnél legtöbbször megakadtak a szeleplyukban, pumpálásnál néha visszanyomódtak az abroncsba.

Bizonyos nyomás fölött ezek a tömlők is hamar eleresztik a levegőt. Szinte minden eddig használt belsőmnél tapasztaltam ezt a jelenséget: a 4,5 barra fújt gumikban pár nap után már csak 4 bar körüli a nyomás, ez után azonban már csak lassan eresztenek.

Erre ajánlom

Teherbírása városi közlekedéshez, rövidebb túrákhoz megfelelő.

Ennyiért vettem
500; kettő a bringa tartozéka volt
Csatolt képek
Rubena klasszikus  2009 belső gumi
Mert ez műanyag...
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

soup86 avatar
8 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- aránylag könnyű

- a bordázásnak köszönhetően nem mozdul el

- jól tartja a nyomást

Hátrány

- fém szelepszár (nem kedvelem, többletsúly)

Tapasztalat

Kettőt vettem kemping bringába, az egyik már az első kilóméternél szétrobbant (ez látható a képen), valószínűleg gyártáshibás volt.

Erre ajánlom

Ennyiért vettem
400
Csatolt képek
Rubena klasszikus  2004 belső gumi
bumm ...
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-9 (9 vélemény)
Rendezés
 
méret:
  • 10x1,75-2"
  • 12x1,75-2,25"
  • 12x2,25-2,5"
  • 14x1,3/8"
  • 16x1,5-2,1"
  • 16x2,1-2,5"
  • 18x1,8-2,1"
  • 20x1,5-2,1"
  • 20x2,1-2,5"
  • 24x1"
  • 24x1,5-2,1"
  • 24x2,1-2,5"
  • 26x1,5-2,1"
  • 26x2,1-2,5"
  • 700x18/25c
  • 27x1"
  • 28x1,1/4"
  • 28x1,75"

 
szeleptípus:
  • Autó (35-40 mm)

  • Presta (33-47 mm)

  • Normál (26 mm)


 
tömeg (g):

175 g (26x1,75-2,1")


 
további információk:
  • 0,9 mm falvastagság
  • Dobozos kiszerelés

Rubena logó

Rubena márka bemutatás

A mai Rubena 1999-ben alakult két különálló cseh cég a Rubena, és a Gumokov egyesüléséből.

A Rubena városában, Náchod-ban nagy hagyománya van a gumiiparnak, már 1908-ban gyártott kenőanyagokat és tömítéseket Josef Kudrnáè. 1928-ban partnerével kerékpár külsők és belsők gyártásába kezdtek, 1929-ben pedig legyártották az első cseh autó abroncsot és belsőt. A második világháború után a céget államosították, és 1947-ben a Rubena nevet kapta. 1960-ban kezdték a befecskendezéses préselési technológiával készülő technikai gumik gyártását. 1989-ben a cég visszanyerte függetlenségét az államtól, 1996-ban pedig a CGS társaság része lett.

A Gumokov cég Hradec Králové-ben alakult 1928-ban, eredendően a Hakauf család tulajdonaként. 1930-ban a Gumovka nevet vette fel. A termelés a második világháború alatt sem szakadt meg. A háború után azonban az eredeti tulajdonosok nem tértek haza, így államosították a céget, és összeolvasztották a náchodi céggel. 1953-ban ismét önállóvá vált, majd 1990-ig külön is működött. 1900-ben az államosítások során megalakult a Gumokov, amely 1997-ben szintén a CGS csoport tagja lett. 2 évvel később összeolvasztották a Rubena-val.

A Rubena 2007-ben indított egy, a kormányzat által is támogatott, komoly fejlesztési programot, melynek célja, hogy a vállalat erősödni tudjon a rugalmasság terén, és felvehesse a küzdelmet a világpiacon.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Rubena klasszikus termékkel kapcsolatban: