Hajtas+valto rendszer: bar olcso + kozepkategorias (Alivio valtokarok/ SLX hatso, Sram X7 elso valto) darabokbol all, nem vevodik rajta eszre a sporolas. A hajtomu a Truvativ legszerenyebb peldanya az exreme-kedesre szant palettanak, Howitzer monoblock-al. Ezen elemek egesz szepen osszedolgoznak.
Fekek: elejen kicsit ovatosan fogalmaztam veluk kapcsolatban, hisz nem ismertem a markat, sosem probaltam meg Tektro fekeket, de igy fel eves hasznalat utan batran ki merem mondani: ebben az arszegmensben vannak olyan jok mint konkurencia termekei (Hayes, Shimano), sot! Igy 203-as pizza-kkal nem kell felned az elotted hirtelen, a foldbol kinovo gombaktol; lesz eselyed megallni :)
Hogy megis valami rosszat is irjak roluk, meg kell jegyeznem, hogy a tarcsak (esetleg csak a nagy meretuknel fogva) nem eleg merevek oldaliranyban, igy kanyarodas kozben, vagy gyokeres szakaszon iszonyuan ciripelnek. Sorozatos allitgatas utan, sikerult a minimalisra csokkenteni a jelenseget, viszont igyis elertek a gyartok, hogy plusz sulyt nem kell magunkkal cipelni -> a csengore nem lesz szukseg.
Rugozo elemek: leven egy neves gyarto termekeirol beszelunk, nem csoda, hogy kifogastalanul mukodnek. Sokan olyan becsmerlno kijelenteseket tettek a Marzocchi villakkal kapcsolatban, amik a leendo vasarlokat mas cegek fele huztak. Egy okbol kifolyolag: Made in Taiwan. Nos, en szemely szerint meg vagyok elegedve mind teljesitmeny, mind minoseg szempontjabol is. Igaz, regebbi villaknal erezhetoen “darabos” volt a mozgas (2007-es 66-os villat volt szerencsem kiprobalni), de ugy tunik ezt 2010-re sikerult megoldainuk. Allithatosagok: a villa vallain 2 nagymeretu pirosra eloxalt tekerentyu segitsegevel allithatunk az elofeszitesen, mig a bal oldali kulsoszar aljan a csillapitassal varialhatunk (eleg tag hatarok kozott). A villanyak a vallaknal 1.5”, mig felfele haladva 1.1/8”-osra vekonyodik. Igy fejcsapagyat nem lesz konnyu talalni hozza :( A rugostag elvegorafujas illetve a rugo tekergetesevel “elofeszitheto” + a csillapitast egy kis mutyurrel allithatjuk a rugostag egyik vegen.
Kerekek: nem epp konnyuek, cserebe strapabiroak, es szepek :D
Az Alexrims Supra FRX felniket fekete kullok kotik ossze a 32 lyukas feher (mindent a design oltaran) Joytech agyakkal. Hatul sima golyoscsapagyazast talalunk, mig elol 2 db ipari csapagy dolgozik. Semmi extra, teszik a dolgukat.
Ugyanezt mondanam el a kiegeszitokrol is. Sok ugymond “no name” cucc van a bringan gyarilag. Amig mukodnek jok, aztan vagy garancialis dolog, vagy mehet a kukaba, es beszerzunk 1-1 jobb minosegu alkatreszt.
Vaz: Mivel nem egy Santa Cruz, GT, vagy Nikolai csucsmodellrol beszelunk, velemenyem szerint nem is varhatunk el valami forradalmi ujitast. Viszont amit a penzunkert kapunk az egy korrekt modon osszeallitott csoszett (vannak HFS-el kialakitott elemek), jo csapagyazassal (bar 2x elofordult, hogy kilazul a fo forgaspont csavarja, de ez menetrogzitovel konnyeden megoldhato), tovabba olyan (mostasnara egeszen preciz, stabil es merev) csusztatopapuccsal, ami lehetoseget ad a tengelytav allitasara is! A nekunk megfelelo rugouthosszt 150 illetve 170 mm kozul kell kivalasztanunk.
Bar sokak allitasa szerint “szamarat kell masznunk” mire feljutunk a nyeregbe, hisz nagyon magasan van a monoblock-haz, es mivel nem egy profi DH vazrol beszelunk, igy szamomra ez egyaltalan nem volt zavaro (idovel megszokhato).