UMF Freddy 2 DH/FR össztelós

9 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
  • Modellév:
    2010
    (frissítve: 2010.09.)
  • Listaár: 349.000 Ft

HASONLÓ DH/FR össztelós TERMÉKEK




AtiBoa avatar
7 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1000-2000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

+ jo ar/ertek arany

+ jo alkatreszosszeallitas

+ elerheto aru kezdo FR gep

+ massziv teremtes

+ megbizhato

Hátrány
- nehez (de tenyleg az!): gyari adat szerint 19.8 kg - gyarilag a kormanycsapagybol kisporoltak egy golyot (ez nem modell-hiba, egyszeruen en igy jartam) - UMF logo-val ellatott "no name" alkatreszek - 1.5" fejcso / 1.5 - 1.1/8" villanyak - rosszul megoldott bowdentarto szemek (az elso valtohoz kivezeto szem olyan helyen van, hogy a kerek az osszes dzsuvat rapakolja + a valtobowdenhazakat a lengokar alig fel ev alatt a fem belsoreszig koptatta)
Tapasztalat
Hajtas+valto rendszer: bar olcso + kozepkategorias (Alivio valtokarok/ SLX hatso, Sram X7 elso valto) darabokbol all, nem vevodik rajta eszre a sporolas. A hajtomu a Truvativ legszerenyebb peldanya az exreme-kedesre szant palettanak, Howitzer monoblock-al. Ezen elemek egesz szepen osszedolgoznak. Fekek: elejen kicsit ovatosan fogalmaztam veluk kapcsolatban, hisz nem ismertem a markat, sosem probaltam meg Tektro fekeket, de igy fel eves hasznalat utan batran ki merem mondani: ebben az arszegmensben vannak olyan jok mint konkurencia termekei (Hayes, Shimano), sot! Igy 203-as pizza-kkal nem kell felned az elotted hirtelen, a foldbol kinovo gombaktol; lesz eselyed megallni :) Hogy megis valami rosszat is irjak roluk, meg kell jegyeznem, hogy a tarcsak (esetleg csak a nagy meretuknel fogva) nem eleg merevek oldaliranyban, igy kanyarodas kozben, vagy gyokeres szakaszon iszonyuan ciripelnek. Sorozatos allitgatas utan, sikerult a minimalisra csokkenteni a jelenseget, viszont igyis elertek a gyartok, hogy plusz sulyt nem kell magunkkal cipelni -> a csengore nem lesz szukseg. Rugozo elemek: leven egy neves gyarto termekeirol beszelunk, nem csoda, hogy kifogastalanul mukodnek. Sokan olyan becsmerlno kijelenteseket tettek a Marzocchi villakkal kapcsolatban, amik a leendo vasarlokat mas cegek fele huztak. Egy okbol kifolyolag: Made in Taiwan. Nos, en szemely szerint meg vagyok elegedve mind teljesitmeny, mind minoseg szempontjabol is. Igaz, regebbi villaknal erezhetoen “darabos” volt a mozgas (2007-es 66-os villat volt szerencsem kiprobalni), de ugy tunik ezt 2010-re sikerult megoldainuk. Allithatosagok: a villa vallain 2 nagymeretu pirosra eloxalt tekerentyu segitsegevel allithatunk az elofeszitesen, mig a bal oldali kulsoszar aljan a csillapitassal varialhatunk (eleg tag hatarok kozott). A villanyak a vallaknal 1.5”, mig felfele haladva 1.1/8”-osra vekonyodik. Igy fejcsapagyat nem lesz konnyu talalni hozza :( A rugostag elvegorafujas illetve a rugo tekergetesevel “elofeszitheto” + a csillapitast egy kis mutyurrel allithatjuk a rugostag egyik vegen. Kerekek: nem epp konnyuek, cserebe strapabiroak, es szepek :D Az Alexrims Supra FRX felniket fekete kullok kotik ossze a 32 lyukas feher (mindent a design oltaran) Joytech agyakkal. Hatul sima golyoscsapagyazast talalunk, mig elol 2 db ipari csapagy dolgozik. Semmi extra, teszik a dolgukat. Ugyanezt mondanam el a kiegeszitokrol is. Sok ugymond “no name” cucc van a bringan gyarilag. Amig mukodnek jok, aztan vagy garancialis dolog, vagy mehet a kukaba, es beszerzunk 1-1 jobb minosegu alkatreszt. Vaz: Mivel nem egy Santa Cruz, GT, vagy Nikolai csucsmodellrol beszelunk, velemenyem szerint nem is varhatunk el valami forradalmi ujitast. Viszont amit a penzunkert kapunk az egy korrekt modon osszeallitott csoszett (vannak HFS-el kialakitott elemek), jo csapagyazassal (bar 2x elofordult, hogy kilazul a fo forgaspont csavarja, de ez menetrogzitovel konnyeden megoldhato), tovabba olyan (mostasnara egeszen preciz, stabil es merev) csusztatopapuccsal, ami lehetoseget ad a tengelytav allitasara is! A nekunk megfelelo rugouthosszt 150 illetve 170 mm kozul kell kivalasztanunk. Bar sokak allitasa szerint “szamarat kell masznunk” mire feljutunk a nyeregbe, hisz nagyon magasan van a monoblock-haz, es mivel nem egy profi DH vazrol beszelunk, igy szamomra ez egyaltalan nem volt zavaro (idovel megszokhato).
Erre ajánlom
kezdo FR/All Mountain/Enduro bico, korrekt aron, ehez igazitott alkatreszekkel. Versenytzesre masik modellt kell valasztani, mas felszerteltseggel, mas aron ...
Ennyiért vettem
350k
28 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (freeride):
UMF Freddy 2
méretek:
  • 15"

  • 17"


 
színválaszték:

türkiz


villa (teló):
Marzocchi 55 RV
 
hátsó rugóstag:

Marzocchi Roco Coil R


Meghajtás

hajtókar:

Truvativ Ruktion 2.0


fogaskoszorú:

Shimano CS-HG40, 8 sebesség


első váltó:
Shimano Alivio
hátsó váltó:
Shimano SLX
pedál:

Wellgo


Kerék

első agy:

Joytech


hátsó agy:

Joytech


külső gumi:

Maxxis High Roller 2.35


Irányítás

váltókar:
Shimano Alivio
kormány:

UMF OV RISE


kormányszár:

UMF OV RISE


kormánycsapágy:

FSA Gravity 3 1.5-1-1/8”


nyereg:

UMF


nyeregcső:

UMF


Fék

tárcsafék:
Tektro Auriga
 
féktárcsa:

203 mm


UMF logó

UMF márka bemutatás

UMF- Everybody Freeride

Az UMF gyökerei még a Merida neve alatt fejlődtek ki, 1998-ban. Akkortájt kezdett az amerikai freeride hullám betörni Európába. A bringásokat már nem csak a versenyek és a show-k mozgatták, hanem egy teljes életstílus kifejezésére vágytak. Ezt lovagolta meg a Merida az UMF (United Merida Freeriders) megalapításával. 2003-ban jelentek meg az első bringák ezen a néven, a világ talán leggyorsabban növekvő kerékpáros ágazatában.

Az UMF palettája minden szakágat lefed, amit a mókára vágyó kerékpárosok űznek- a bmx-től a trükk-fixin át a downhill-ig. A komplett kerékpárokon és vázakon kívül kiegészítők, és a freeride életstílushoz passzoló ruházat is szerepel a márka kínálatában.

A cég célja, hogy minden bringásnak, minden lehetséges felhasználásra tudjon kerékpárt kínálni, a belépő szintű, barátságos árazású gépektől a versenyeken is bizonyítani képes DH szörnyekig. A kerékpárok tervezése, tesztelése, fejlesztése Németországban zajlik, az UMF csapattal együttműködve, törekedve a lehető legjobb végeredményre, szem előtt tartva a megfizethető árat is- a cég egyik fő célja a kiváló ár-érték arány megteremtése.

1-4 (4 kérdés)

Kérdések Statisztika
UMF Freddy 2 váznak milyen hosszú a felsőcsöve?
2 válasz
utolsó: 2014. márc.
UMF Freddy 2-t vagy Specialized BigHit FSR-t ajánljátok jobban?
2 válasz
utolsó: 2013. jan.
UMF Freddy 2 2008-ba jó az 1,5"-ös fejcsövű RS Domain?
5 válasz
utolsó: 2012. okt.
UMF Freddy 2-be mekkora tag kell?
4 válasz
utolsó: 2011. ápr.
1-4 (4 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű UMF Freddy 2 termékkel kapcsolatban: