Anyaga 6061 T6 alumíniumötvözet. Kapható festetlen (ezüst) és feketére festett változata is. A „patkóvas” szélessége 18 mm, vastagsága 6 mm. A külső méretek: szélesség 117 mm, magasság 110 mm. A belső méretek: szélesség 82 mm, magasság 95 mm. A szerelési furatok szélessége 12 mm, középpontjuk távolsága 85 mm (a fékbakok egymástól mért távolsága 80–90 mm lehet). A mellékelt csavarok hosszúsága 30 mm. Súlya kb. 80 g, szerelvényekkel (csavarokkal, távtartókkal és alátétekkel) együtt kb. 120 g. Méretei a legtöbb V fékkel szerelt bringához illenek. (Elvben canti fékkel szereltekhez is, ez ügyben azonban nincsenek gyakorlati tapasztalataim.) Nálam nem okozott gondot sem a sárvédő, sem a széles köpenyek.
A gyártó, ahogy a méreteket nem közli, úgy szerelési útmutatót sem mellékel. Rá lehet jönni a szerelés módjára, de azért a lényeget leírom. A rögzítőcsavarokra a szerelvényeket az alábbi sorrendben kell felfűzni: alátét, a merevítő patkója, a távtartó (lemart része a szerelési furatba illeszkedjen). Egy kis zsír a meneteknek jót tesz. Ezen az egyszerű típuson finombeállításra, illetve az oldalirányú elmozdulás megakadályozására nincsen lehetőség, minden feladat a rögzítőcsavarokra, illetve a távtartókra van bízva. Ebből kifolyólag a működést, illetve a szerelvényeket rendszeresen ellenőrizni kell. Magával a patkóval nem lehet baj. Kellően erős és merev, ahogy egy ilyen szerkezethez illik. A katasztrófákat leszámítva csak a sós víz és a galvanikus korrózió árthat neki. A festett változat e tekintetben talán előnyösebb.
A fékmerevítő feladata, hogy megakadályozza az első villa, illetve a támvilla szárainak szétfeszítését, növelve ezáltal a fékezés hatékonyságát. Ha kellően merevek a villák (számottevő kitérést fékezésnél nem tapasztalunk), és a fékrendszer is rendben van, akkor a merevítővel sokat nem nyerhetünk. Magam is csak szerény eredményt tudok felmutatni, éppen csak annyit, amire azt mondhatom, megérte a befektetést. Leginkább annak látom hasznát, hogy valamelyest csökkent a fékrendszer „nyúlóssága”, finomabban szabályozható a fékerő. A hátsó fék teljesítménye (csak ez kapott erősítést) ezáltal felzárkózott az első hatékonyságához.