Valamelyest növekszik általa a fékezés hatékonysága, és a fékerő is valamivel jobban szabályozható.
Lényeges változást általában nem várhatunk tőle. Nem jár hozzá semmilyen tájékoztatás, jellemzőiről, szereléséről mindent magunknak kell kideríteni.
Anyaga 6061 T6 alumíniumötvözet. Kapható festetlen (ezüst) és feketére festett változata is. A „patkóvas” szélessége 18 mm, vastagsága 6 mm. A külső méretek: szélesség 117 mm, magasság 110 mm. A belső méretek: szélesség 82 mm, magasság 95 mm. A szerelési furatok szélessége 12 mm, középpontjuk távolsága 85 mm (a fékbakok egymástól mért távolsága 80–90 mm lehet). A mellékelt csavarok hosszúsága 30 mm. Súlya kb. 80 g, szerelvényekkel (csavarokkal, távtartókkal és alátétekkel) együtt kb. 120 g. Méretei a legtöbb V fékkel szerelt bringához illenek. (Elvben canti fékkel szereltekhez is, ez ügyben azonban nincsenek gyakorlati tapasztalataim.) Nálam nem okozott gondot sem a sárvédő, sem a széles köpenyek.
A gyártó, ahogy a méreteket nem közli, úgy szerelési útmutatót sem mellékel. Rá lehet jönni a szerelés módjára, de azért a lényeget leírom. A rögzítőcsavarokra a szerelvényeket az alábbi sorrendben kell felfűzni: alátét, a merevítő patkója, a távtartó (lemart része a szerelési furatba illeszkedjen). Egy kis zsír a meneteknek jót tesz. Ezen az egyszerű típuson finombeállításra, illetve az oldalirányú elmozdulás megakadályozására nincsen lehetőség, minden feladat a rögzítőcsavarokra, illetve a távtartókra van bízva. Ebből kifolyólag a működést, illetve a szerelvényeket rendszeresen ellenőrizni kell. Magával a patkóval nem lehet baj. Kellően erős és merev, ahogy egy ilyen szerkezethez illik. A katasztrófákat leszámítva csak a sós víz és a galvanikus korrózió árthat neki. A festett változat e tekintetben talán előnyösebb.
A fékmerevítő feladata, hogy megakadályozza az első villa, illetve a támvilla szárainak szétfeszítését, növelve ezáltal a fékezés hatékonyságát. Ha kellően merevek a villák (számottevő kitérést fékezésnél nem tapasztalunk), és a fékrendszer is rendben van, akkor a merevítővel sokat nem nyerhetünk. Magam is csak szerény eredményt tudok felmutatni, éppen csak annyit, amire azt mondhatom, megérte a befektetést. Leginkább annak látom hasznát, hogy valamelyest csökkent a fékrendszer „nyúlóssága”, finomabban szabályozható a fékerő. A hátsó fék teljesítménye (csak ez kapott erősítést) ezáltal felzárkózott az első hatékonyságához.
Általában akkor érdemes a fékeket ezzel a patkóval erősíteni, ha úgy ítéljük, hogy a villaszárak nem eléggé merevek. A teleszkópos első villákhoz külön támogatás nemigen kell, ezeket a gyártók rendszerint kellően erős merevítővel látják el.
Extrém sportok művelői számára ez a szerkezet valószínűleg nem felel meg, nekik bizonyára ennél erősebb fékmerevítőre van szükségük.