Olcsó: 1440Ft volt a 3-as szett (2018). A miénk Acor AQR501, de ugyanaz, mint az XLC-A01.
Egyből 2db szettet vettünk.
Novatec-ből pl. külön az első, külön a hátsó is vásárolható volt, de nem jött volna ki olcsóbbra + nincs hozzá nyeregcsavar (A Novatec-nek kicsit más is a kinézete).
Ami a hátránya a Tranz-X-el szemben az az előnye is: Bár nem speciális a kulcsnyílás (=könnyebben lopható), de cserébe nem kell kínlódni a hozzá járó játékszerszámmal, egy jó imbuszkulccsal is szerelhető.
- Nyeregcső bilincs kompatibilitás: Azokra a fajtákra nem jó ahol a gyorszár köríves foglalata nem csak a műanyagban, de magában a bilincsben is ki van képezve. Javaslom egyébként az eleve imbuszos nyeregcsőbilincset, 1500-ért már nagyon pofásakat lehet kapni, mi se használtuk a szett eme csavarját emiatt.
- Szerk 18.05.18!!!!!!!!!: Első és Hátsó kerék tengelyszélessége IS gond lehet: Javítanom kell magam, hamarosan megírom a max méreteket amihez jó, addig az a biztos, hogyha aluvázas MTB-hez akkor nem veszel ilyet!!!
- Szerelés: zsírba úsztattam minden elemét (imbusznyílást is beleértve) majd összerakás után le-kitöröltem a felesleget. Mivel szerencsére jó minőségű imbuszkulcsom van, abszolút nem hagyott nyomot a csavaron.
- Elnyalódás: Többen írtátok, hogy elnyalódik a fogazás illetve, hogy erősen kell meghúzni. Többször meghúztam, visszaoldottam, nálam a recéből egyiken pattant meg a festék, a csavar kulcsnyílása is ép. Mondjuk eleve nem húztam meg nagyon és biztos a jó szerszám és a zsír is számított.
- Meghúzási erő: Most lett csak beépítve, tapasztalatom nincs, viszont ha ezt a részt nem szerkesztem, akkor jól csináltam (vagy nincs net az intenzíven... ).
A meghúzással egy darabig kísérleteztem majd inkább utánakerestem. Hasonló gyorszárra 7Nm-t írnak, ami a lent linkelt videó alapján 3/4 fordulatos meghúzásnak feleltethető meg. Amikor a videó után visszaoldottam az érzésre meghúzott csavart szinte ugyanezt kaptam vissza a meglazulásig.
A Youtube link: https://youtu.be/6GLqll3p7Ko?t=103 - Kinézet: Nagyon jó kidolgozású. Mivel csak festett ezért nem olyan tartós, mint egy eloxált.
Csavar anyaga Cr-Mo ötvözet, krómozott. Átmérője a menetmentes köztes szakaszon 4,7mm, a menet M5.
Stimmel bele az Ahead kupak gumi záródugója. Majd megírom hány nap után hagytam el belőle. :)
Ugyan láncos lakattal zárom a hátsó kereket és a vázat, valamint van hurokkábel az első kerékhez, de utóbbit nem mindig szeretném használni, ha rövid időn belül meg kell álljak több boltnál.