XLC QR-A01 gyorszár-imbusz szett egyéb cuccok

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2011.09.)
  • Listaár: 1.700 Ft

HASONLÓ egyéb cuccok TERMÉKEK



1-3 (3 vélemény)
Rendezés

EM83D. avatar
7 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2018, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Olcsó: 1440Ft volt a 3-as szett (2018). A miénk Acor AQR501, de ugyanaz, mint az XLC-A01.

Egyből 2db szettet vettünk.

Novatec-ből pl. külön az első, külön a hátsó is vásárolható volt, de nem jött volna ki olcsóbbra + nincs hozzá nyeregcsavar (A Novatec-nek kicsit más is a kinézete).

Ami a hátránya a Tranz-X-el szemben az az előnye is: Bár nem speciális a kulcsnyílás (=könnyebben lopható), de cserébe nem kell kínlódni a hozzá járó játékszerszámmal, egy jó imbuszkulccsal is szerelhető.

 

Hátrány
  • Nyeregcső bilincs kompatibilitás: Azokra a fajtákra nem jó ahol a gyorszár köríves foglalata nem csak a műanyagban, de magában a bilincsben is ki van képezve. Javaslom egyébként az eleve imbuszos nyeregcsőbilincset, 1500-ért már nagyon pofásakat lehet kapni, mi se használtuk a szett eme csavarját emiatt.
  • Szerk 18.05.18!!!!!!!!!: Első és Hátsó kerék tengelyszélessége IS gond lehet: Javítanom kell magam, hamarosan megírom a max méreteket amihez jó, addig az a biztos, hogyha aluvázas MTB-hez akkor nem veszel ilyet!!!

 

Tapasztalat
  • Szerelés: zsírba úsztattam minden elemét (imbusznyílást is beleértve) majd összerakás után le-kitöröltem a felesleget. Mivel szerencsére jó minőségű imbuszkulcsom van, abszolút nem hagyott nyomot a csavaron.
  • Elnyalódás: Többen írtátok, hogy elnyalódik a fogazás illetve, hogy erősen kell meghúzni. Többször meghúztam, visszaoldottam, nálam a recéből egyiken pattant meg a festék, a csavar kulcsnyílása is ép. Mondjuk eleve nem húztam meg nagyon és biztos a jó szerszám és a zsír is számított.
  • Meghúzási erő: Most lett csak beépítve, tapasztalatom nincs, viszont ha ezt a részt nem szerkesztem, akkor jól csináltam (vagy nincs net az intenzíven... ).
    A meghúzással egy darabig kísérleteztem majd inkább utánakerestem. Hasonló gyorszárra 7Nm-t írnak, ami a lent linkelt videó alapján 3/4 fordulatos meghúzásnak feleltethető meg. Amikor a videó után visszaoldottam az érzésre meghúzott csavart szinte ugyanezt kaptam vissza a meglazulásig.
    A Youtube link: https://youtu.be/6GLqll3p7Ko?t=103
  • Kinézet: Nagyon jó kidolgozású. Mivel csak festett ezért nem olyan tartós, mint egy eloxált.
    Csavar anyaga Cr-Mo ötvözet, krómozott. Átmérője a menetmentes köztes szakaszon 4,7mm, a menet M5.
    Stimmel bele az Ahead kupak gumi záródugója. Majd megírom hány nap után hagytam el belőle. :)
Erre ajánlom

Ugyan láncos lakattal zárom a hátsó kereket és a vázat, valamint van hurokkábel az első kerékhez, de utóbbit nem mindig szeretném használni, ha rövid időn belül meg kell álljak több boltnál.

Ennyiért vettem
1440
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

airborne avatar
36 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 92%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • nagyon olcso, mar 1500 forintert megkapod
  • szep, egyszeru szerkezet ezert olcso
  • megfelelo minoseg, (bar en jobbat is elfogadnek)
  • letisztultabb kinezete lesz a kerekparnak
  • termeszetesen sokkal kevesebb tolvaj (vagy alkalmi tolvaj) jarkal 5mm-es imbuszkulccsal a zsebeben, mint a sajat kezevel, amivel egy hagyomanyos gyorszarat moka es kacagas kioldani es ellopni a manapsag 10 ezer forintot is elero vagy konnyen meghalado elso, vagy hatso kereket
  • es amiert megvettem KONNYU (63g az elso es hatso), viszont STABIL, nem csuszkal sehova, meg talan stabilabban is tartja a kereket
Hátrány
  • Nem 5 lapfeju imbuszkulccsal lazithato (mint bizonyos biztonsagosabb tesoi), igy viszonylag nagyobb az esely ra, hogy ellopja a kereket valami szemetlada, viszont fele annyiba sem kerul, mint azok
  • Eleg erosen meg kell huzni, hogy  biztonsagosan rogzitsen, bar lehet, csak en huzom meg tul erosen, de az elsonek mar szinte teljesen elnyaltam a fejet (ez nem a termek hibaja, kicsit ovatosabban is eleg es akkor nem nyalodik el)
  • Azert meg lehetett volna kicsit szejjelebb faragni mind az alu darabokat, mind az acel tengelyt (bar ez csak az en grammaniam, igy is eleg konnyu, foleg, hogy 1500 ft)
  • Az aluminium reszek hatuljan levo barazdak nem valami hatarozottak, amikor huzod ra, szepen elnyalodik
  • Ahol meg kell huzni idovel elkezdhet kicsit rozsdasodni, dehat ilyenek a vasbol keszult dolgok
Tapasztalat

En a biciklinek arrol az oldalarol tekerem be, amelyik amugyis kozelebb van a falhoz/racshoz, amihez zarom, igy tovabb nehezitve a vallalkozo szellemuek dolgat a nehezebb hozzaferhetoseggel. Szemely szerint nem szeretem a gyorszarat, hacsak nem versenyzo az ember, es nem cserelgeti fel orankent a tobb szazezer forintos kerekeket, az eg vilagon semmi ertelme nincs, foleg nem munkabajaros biciklin. Amugy sem tudom, mi ertelme kifurni egy rudat es ennek oromere beledugni egy masik rudat? Nekem ez nem logikus, csak nehezebb lesz tole az agy. En shimano agyakhoz jaro gyorszarak kivaltasara vettem, ami szep es jo, viszont folosleges a gyorszar, es meg a legdragabb modell is 120g/par sullyal rendelkezik. :S Koszonheto ez a vastag tengelynek es a testes belso mechanikanak (ami amugy remekul mukodik). Nagy oromet okozott, amikor rajottem, hogy mennyivel konnyebb titan kulso mechanikas gyorszarakat is arulnak par ezerert, vettem is gyorsan 2 parat, csak kicsit feluno volt, hogy nem eppen a legstabilabban rogzit. Ott vannak a titan es acel tengelyes kcnc gyorszarak is, melyek mar stabilabbak, viszont aruk az xlc sokszorosa, es elhanyagolhato a sulykulonbseg is, raadasul az xlc biztonsagosabb is es konnyebben elerheto az atlag kerekparosnak. En azert vettem meg, mivel olcso, es 63 grammos sulyaval ugyanolyan jo konnyitesnek is, mint a 49 grammos titan gyorszar. Adnak hozza nyeregcso rogzitesre alkalmas imbuszos zarat is, de mivel en rendes nyeregcsobilincset hasznalok, ez nekem felesleges. Ennek nem tudom hol lehet jelentossege, mivel szerintem, ha mar gyorszaras egy kerekpar gyarilag, akkor az kicsit magasabb szintet feltetelez, amihez altalaban nem az egyszeru integralt nyeregbilincs jar. Van belole egy XLC es egy Acor papirkaval forgalombakerult tipusom is, tokre ugyanaz mind2, tipusszamuk egy betuvel ter el, az XLC kromozasa kicsit sotetebb es 5mm-el hoszabb a hatso tengely.

Erre ajánlom

Varosi kerekparba, Tura MTB, trekking, hobbi outi, a DH, freeride-ba ugysem ilyen kell.

Ennyiért vettem
1500
Mért tömeg
63 g
Csatolt képek
XLC QR-A01 gyorszár-imbusz szett  2014 egyéb cuccok
12 olvasó 92%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 95%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Csak megfelelő szerszámmal lehet a kerekek, illetve a nyereg rögzítését kioldani, ezáltal valamivel nehezebb ezeket a szerelvényeket eltulajdonítani.

Hátrány

Körülményesebb kezelni, mint a hagyományos gyorsszorítót, habár itt éppen ez volt a cél.

Tapasztalat

Ugyanezt a terméket a kereskedők különböző gyártók neve alatt forgalmazzák. Meg is lepődtem, amikor egy másik példány csomagolásán az Acor cég nevét olvashattam. A vasak tökéletesen megegyeznek, annak ellenére, hogy a gyártó és a típusjelzés különbözik. Nyilvánvaló: az alkatrészek ugyanabból a forrásból származnak. Nem járunk tehát sem jobban, sem rosszabbul, bármelyiket is választjuk, legfeljebb az árakban tapasztalhatunk némi eltérést. Ami azonban lényegesebb: két különböző tartalmú készlet van forgalomban. Az egyikből hiányzik a nyereg rögzítésére szolgáló darab, a másikban benne foglaltatik.

Valamennyi szerkezet krómozott acél szárból és a hozzájuk tartozó rugókból, valamint festett alumínium csavarokból áll. A nyeregrögzítőhöz rugó helyett fogazott alátét tartozik. Színek tekintetében elvben van választék, nálunk azonban többnyire csak fekete csavaros szerkezet kapható. Az első tengelyhez való szár hasznos hosszúsága 110 mm, a hátulsóé 145 mm, a nyeregrögzítőé 30 mm. A három darab együttesen kb. 80 g súlyú.

A minőséggel kapcsolatban nem merülhet fel kifogás. A teherbírással nincsen semmi gond. A szárak és a rugók krómozása, a szorító- és átmenőcsavarok festése tökéletes. A menetek szilikonzsírral kezelve érkeznek, tehát a kenéssel sem lesz egyhamar gond. Rövid ideje nyúzom, tartósságáról még nem tudok érdemben nyilatkozni.

Kilazításához, illetve megszorításához ötös imbuszkulcs szükséges. Csakis jó minőségű szerszámot használjunk, megszorításához (leginkább a hátsó száréhoz) ugyanis eléggé nagy erő szükségeltetik. Látszatkulcsocskák ekkora erő hatására valószínűleg formájukat vesztik vagy eltörnek. A meneteket időnként jó minőségű zsírral kell finoman bekenni.

Erre ajánlom

Csőtengelyes első és hátsó agyakhoz, illetve nyeregrögzítő bilincsekhez készül. A gyártó szerint mezei bringásokon kívül versenyzők is hasznát vehetik. Bizonyára igaz, de kétlem, hogy akadna versenyző, aki ilyen szerkezettel bíbelődne. Még ha a terhelést bírná is, kezelése nehézkes, nem versenyekre való.

Ennyiért vettem
1250
Csatolt képek
XLC QR-A01 gyorszár-imbusz szett  2011 egyéb cuccok
Fekete csavarok
XLC QR-A01 gyorszár-imbusz szett  2011 egyéb cuccok
kék háttéren
19 olvasó 95%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-3 (3 vélemény)
Rendezés
 
anyag:

Cr-Mo, Alumínium


 
színválaszték:

Fekete - ezüst


 
további információk:

Imbuszkulccsal rögzíthető


XLC logó

XLC márka bemutatás

Az XLC egy fiatal, magas technikai szinten dolgozó, nemzetközi márka. A márkanév 2003-ban mutatkozott be, mint a Haibike és Winora kerékpárok alapfelszereltsége, főleg kormányok, kormányszárak és nyeregcsövek terén.

2005-ben az Acell Group tulajdonában lévő XLC márkát a csoport leányvállalata, a Winora gondozásába adták. Innentől világszerte ismertté válik a név. A cég 100 éves tapasztalatából táplálkozva megalkotott alkatrészek a legkeményebb teszteket kell, hogy kiállják, mielőtt mindennapi a használatba bocsátják őket.

A XLC minden féle kerékpáros stílushoz és igényhez kínál kiegészítőket, alkatrészeket és ruházatot. Ezeket több teljesítményszintre osztva segítik a választást, hogy azt kapd a pénzedért, amire vágysz.

A kínálat alján áll a Basic Line, amely a kényelmet és tartósságot kereső szabadidős bringásoknak készült. Sportosabb felhasználásra ajánlott a Comp széria, amelyhez duplán húzott 6061-es alumíniumot használnak. A Pro szett profikat is kielégítő minőséget kínál, de olyan áron, hogy még a további álmodozásaidat is valóra tudd váltani. A Pro SL széria pedig már országúti, xc, vagy marathon versenyigényeket is kielégít, és magas minőségű és könnyű 7075-ös és 2014 T6, 3D formázott alumínium alapanyagból készül.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű XLC QR-A01 gyorszár-imbusz szett termékkel kapcsolatban: