Marzocchi 66 VF2 első teleszkóp

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2006 (frissítve: 2008.07.)
  • Listaár: 170.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




KBalazs avatar
23 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

A formája azzal a színnel és matricaszettel kombinálva szerintem a piacon lévő legszebb szimplavállas FR villát eredményezi. Egyszerűen nem lehet belekötni, minden vázban mindenhogy mindig szép.
A mozgása olyan mint amilyet egy átlagos ssvf-es marzótól elvárunk: szörcsög, működik, jól működik, kimozogja azt amit kell. Amilyen egyszerű a belseje (1 alucső 3 alu gyűrű meg pár apróság) szerintem ez teljesen korrekt, itthon és máshol sem mindig kell több.  170mm-t írnak rá, szerintem inkább 160-165 ami reális rugóút, de azt viszont végig kihasználja. A levegő rásegítéses acél rugós megoldás, a legfelhasználó barátibb amit ezekbe ki lehet találni.
Nem kell félni tőle hogy félbetörik, elhajlik vagy bármerre deformálódik, a fékek sem bántják egyáltalán. A sarat hajlamos begyűjteni de az sem vészes. A fekete anodizált felület kimondottan jól ellenáll az időnek, ha mindig időben cserél olajat az ember akkor fekete is marad és nem kezd el szépen kizöldülni, viszont ha megüti az ember akkor az bizony rögtön meglátszik. Szimeringet elég könnyű bele szerezni, mivel az összes hasonló évjáratos marzóhoz hasonlóan ebben is szabvány méretűek vannak. A perselyezés szerintem hibátlan, 5-8 évet lazán elfut csere szüksége nélkül.
3-4 havonta cserélni érdemes benne az olajat mert el tud koszolódni könnyen. Viszont ezt könnyű kivitelezni mivel pofon egyszerű a felépítése. Csak szétcsavarja az ember, olaj ki, ki kell mosni, meg kell kenni ahol kell és mehet is össze. Ennél jobban nem is érdemes szétszedni, mert felesleges. Autószelep van benne így ha az nem hibás nem ereszt a villa.
Az enyém eta-s kivitel volt ami azóta is nagy kedvencem. Pillanatok alatt át lehet kapcsolni és nagyon megkönnyíti a mászást. Nem csak egy sima lockout, mivel marad még rugóút zárás után is, szóval ha úgy felejti az ember és elkezd lejtőzni akkor sem rázza szét a lelkét. A beállítások, kapcsoló, tekerők mind igényesen vannak kivitelezve, szokás szerint.
Integrált sárvédőtartó.

Hátrány

Kábelvezető az első fékhez, addig működik csak jól amíg új, ha egy kicsit is megnyúlik folyton elengedi a kábelt vagy elfordul mivel csak 1 csavar tartja.
A papucs/tengely befogatás: önkénytelenül néha túlhúzza az ember, de vigyázva nagyon sokáig kitart.
Süllyesztett szelep. Kelletlen és felesleges, egy sima autószelep jobban jönne.

Tapasztalat

Itthoni felhasználásnál kb. mindenhová jó. Igénytelen, szép, kis gondoskodással szinte tönkretehetetlen. A legtöbb vázba bele lehet rakni mivel egy elenyésző mennyiésgű 1,5-es nyakún kívül mind 1/8-os, nincs belőle idétlen taper nyakú sem. De ha mondjuk nem tetszik ami benne van, simán ki lehet cserélni egy másik (35 mm-es becsúszós) 66 belsejére. 2005-ben 3, 2006-ban 8 féle 66 jött ki ezt is beleértve, 2007-ben pedig 7 féle. A belsőségek itt is összecserélhetőek egymással. Annyi féle képpen lehet variálni hogy össze sem tudom most számolni. Kizárt dolog hogy ne tudja valaki összeállítani a neki megfelelő belsőséget. Aztán persze még ott van az egyedi dolgok lehetősége is.

Erre ajánlom

Normál vf2 felállással freeride, esetleg laza lejtőzés ami már majdnem downhillnek mondható.
Etás útállítással ezek mellé még enduro-ra is.

Ennyiért vettem
55000
Csatolt képek
Marzocchi 66 VF2  2006 első teleszkóp
Marzocchi 66 VF2  2006 első teleszkóp
Marzocchi 66 VF2  2006 első teleszkóp
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Marzocchi logó

Marzocchi márka bemutatás

Az olasz motorsport örökségébe olyan nevek tartoznak mint a Ferrari, Lamborghini, Ducati, vagy akár a Marzocchi. A céget 1949-ben hozta létre Stefano and Guglielmo Marzocchi.

A fivérek karrierjüket a Ducati-nál kezdték mint tervezők, de hamar rájöttek, hogy saját útjukat szeretnék járni. A komplett motorkerékpárok tervezése és gyártása után úgy döntöttek, hogy a hidraulikus csillapítások készítése lesz a cég jövője. Az ’50-es évek végén a gyártó olyan márkák beszállítója volt, mint a Ducati, BMW, Cagiva, KTM vagy az Aprilia.

A ’80-as évek végén felvirágzott a hegyikerékpárok piaca. A vásárlóknak igénye támadt az első és hátsó teleszkópokra. Ennek hatására 1989-ben a Marzocchi is bemutatta első teleszkópos villájának prototípusát. A piac fejlődésével a Marzó termékei is fejlődtek, 1995-ben megérkezett a Bomber széria.

2008-ban a cég az autóalkatrészeket gyártó amerikai Tenneco csoport tulajdonába került, és neve Tenneco Marzocchi-ra változott. „Új cég, új kihívás, új kilátások, változatlan küldetés.”

A cég kínálatában egyaránt találhatóak trekking, cross country, all mountain, freeride, dh és dirt jump villák és rugóstagok is, többféle ár és tudásszinten.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Marzocchi 66 VF2 termékkel kapcsolatban: