Marzocchi 66 VF2 első teleszkóp

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2006 (frissítve: 2008.07.)
  • Listaár: 170.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK



1-7 (7 vélemény)
Rendezés

KBalazs avatar
23 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

A formája azzal a színnel és matricaszettel kombinálva szerintem a piacon lévő legszebb szimplavállas FR villát eredményezi. Egyszerűen nem lehet belekötni, minden vázban mindenhogy mindig szép.
A mozgása olyan mint amilyet egy átlagos ssvf-es marzótól elvárunk: szörcsög, működik, jól működik, kimozogja azt amit kell. Amilyen egyszerű a belseje (1 alucső 3 alu gyűrű meg pár apróság) szerintem ez teljesen korrekt, itthon és máshol sem mindig kell több.  170mm-t írnak rá, szerintem inkább 160-165 ami reális rugóút, de azt viszont végig kihasználja. A levegő rásegítéses acél rugós megoldás, a legfelhasználó barátibb amit ezekbe ki lehet találni.
Nem kell félni tőle hogy félbetörik, elhajlik vagy bármerre deformálódik, a fékek sem bántják egyáltalán. A sarat hajlamos begyűjteni de az sem vészes. A fekete anodizált felület kimondottan jól ellenáll az időnek, ha mindig időben cserél olajat az ember akkor fekete is marad és nem kezd el szépen kizöldülni, viszont ha megüti az ember akkor az bizony rögtön meglátszik. Szimeringet elég könnyű bele szerezni, mivel az összes hasonló évjáratos marzóhoz hasonlóan ebben is szabvány méretűek vannak. A perselyezés szerintem hibátlan, 5-8 évet lazán elfut csere szüksége nélkül.
3-4 havonta cserélni érdemes benne az olajat mert el tud koszolódni könnyen. Viszont ezt könnyű kivitelezni mivel pofon egyszerű a felépítése. Csak szétcsavarja az ember, olaj ki, ki kell mosni, meg kell kenni ahol kell és mehet is össze. Ennél jobban nem is érdemes szétszedni, mert felesleges. Autószelep van benne így ha az nem hibás nem ereszt a villa.
Az enyém eta-s kivitel volt ami azóta is nagy kedvencem. Pillanatok alatt át lehet kapcsolni és nagyon megkönnyíti a mászást. Nem csak egy sima lockout, mivel marad még rugóút zárás után is, szóval ha úgy felejti az ember és elkezd lejtőzni akkor sem rázza szét a lelkét. A beállítások, kapcsoló, tekerők mind igényesen vannak kivitelezve, szokás szerint.
Integrált sárvédőtartó.

Hátrány

Kábelvezető az első fékhez, addig működik csak jól amíg új, ha egy kicsit is megnyúlik folyton elengedi a kábelt vagy elfordul mivel csak 1 csavar tartja.
A papucs/tengely befogatás: önkénytelenül néha túlhúzza az ember, de vigyázva nagyon sokáig kitart.
Süllyesztett szelep. Kelletlen és felesleges, egy sima autószelep jobban jönne.

Tapasztalat

Itthoni felhasználásnál kb. mindenhová jó. Igénytelen, szép, kis gondoskodással szinte tönkretehetetlen. A legtöbb vázba bele lehet rakni mivel egy elenyésző mennyiésgű 1,5-es nyakún kívül mind 1/8-os, nincs belőle idétlen taper nyakú sem. De ha mondjuk nem tetszik ami benne van, simán ki lehet cserélni egy másik (35 mm-es becsúszós) 66 belsejére. 2005-ben 3, 2006-ban 8 féle 66 jött ki ezt is beleértve, 2007-ben pedig 7 féle. A belsőségek itt is összecserélhetőek egymással. Annyi féle képpen lehet variálni hogy össze sem tudom most számolni. Kizárt dolog hogy ne tudja valaki összeállítani a neki megfelelő belsőséget. Aztán persze még ott van az egyedi dolgok lehetősége is.

Erre ajánlom

Normál vf2 felállással freeride, esetleg laza lejtőzés ami már majdnem downhillnek mondható.
Etás útállítással ezek mellé még enduro-ra is.

Ennyiért vettem
55000
Csatolt képek
Marzocchi 66 VF2  2006 első teleszkóp
Marzocchi 66 VF2  2006 első teleszkóp
Marzocchi 66 VF2  2006 első teleszkóp
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

molnarm avatar
2 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 3 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Oly finom mozgás, hogy a kezem kb. párnán érzem és ha nem ülök rajta csak tolom akkor is kimozogja a kis gyökereket. Nagyon állat ez a villa, nagyon szépen kidolgozott a külseje is. Nagyon erõs darab, és nem kotyogósodik ki, mint pl. a Domainem. Tart mint az állat. Nehéznek se mondanám, volt már nehezebb villám (RST Storm). Én most levegõ nélkül használom, mert elég könnyū vagyok, de így sem lehet felkoppantani, mert az utolsó 0,5-1 cm-en megáll szépen. Elég igénytelen. Nem kell az olajat törölgetni a becsúszóról meg ilyenek.. évente egy olajcsere azt kész. Jó állítási lehetõségek. Erõs festés, ha egy kicsit is vigyázol rá akkor nem is karcolódik.
Hátrány
Ha nagyon akarunk hátrányt is akkor maximum annyi hozható fel, hogy a becsúszó alapozása zöld ezért csúnya LENNE ha lekopna, de remélem nem fog. Nekem csak 5w olaj van benne, úgyhogy a leglassabb visszaút csillapítás is gyors, de bírható..
Tapasztalat
Lassan 10 éve hogy piacra került ez a Marzo és még mindig kiemelkedõ a teljesítménye, aligha akad vetélytársa.
Erre ajánlom
mindeen. de amúgy én merev vázban használom freeridera!
Ennyiért vettem
66 :)
Csatolt képek
Marzocchi 66 VF2  2006 első teleszkóp
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Charley Brown avatar
29 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Nagyon merev

Nagyon tartós a Marzocchi 66 VF2

Szervíz igénye szinte csak az olajcserére és a tisztításra korlátozódik, néha kell 1 olaj és porlehúzó, esetleg szimmering csere.

Ballonos gumi is befér (26" x 2.6" Nokian Gazza Jr.)

PM-es 8"-os tárcsafék konzol

Hátrány

A mozgása nem olyan finom, mint a felsőbb szériának (RC), de pici tuning után még jobb mozgást is tud produkálni.

A gyárilag megadott 170mm rugóút valójában 160mm inkább (befőtes gumi a becsúszó szárra megoldással mérhető).

Szerszám kell a tengely ki és beszereléshez és a levegő ráfújáshoz a gyári adapter.

Aki nem erős és nagyobb testsúlyú, annak nehéznek tűnhet.

Tapasztalat

Nagyon jó teló a Marzocchi 66 VF2, ezért is nem vállok meg tőle. Vannak apróbb hiányosságai, de ezért is nem a csúcs széria, hanem az alatta lévő, de ez az árban is megmutatkozik. A hiányosságai tuningolással orvosolhatók.

Enduro Fork Seals olaj és porlehúzó ajálott hozzá, de a gyári olaj és por lehúzók sem rosszak.

Az új ára jóval több volt, mint 170ezer Ft. Olyan 250ezer Ft körül volt.

Egyszerűen imádom ezt a telót, főleg mióta tuningolva lett (teljesen új egyedi belső és Enduro Fork Seals olaj és porlehúzók), pedig volt már jópár komoly telóm (Boxxer WC, Shiver DH, Dirt Jumper 1, Z150, stb.). Meg lett növelve 180mm-re a rugóút, nagyon széles spektrumban állíthatóvá vállt a csillapítás és a kompresszió.

Gyári állapotában a teljesítményét igen erős 4 csillagra minősítem, de tuningolás után ez már 5 csillagos.

Erre ajánlom

FreeRide, NorthShore, keményebb Enduro, de DownHill-re is használható. Nagy rugóutas mindenes gépbe pl. tuti választás.

6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

topi avatar
17 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 6 hónapig, 4000-8000 km-en keresztül, brutálfutárként használtam
Előny

Nekem a 2007-es VF verzio van meg.

180mm rugóúttal bír a szerkezet, merev, atomtámadást is túléli.

Ez még igazi OLASZ ezutáni évjáratok már Tájvániak.

Szürcsögő csillapítás ahogy dolgozik. 

Hátrány

Talán a súlya.

Tapasztalat

Én simán lenyomok vele 80-100km-t is egy Enduro-FR géppel és mintha frissen ültem volna fel rá az út elején, úgy érzem magam rajta az út végén. 180mm rugóút ide vagy oda. Állítható csili ill levegő ráfújás(azaz keményítés) azt punktum amit tudok rajta állítani ezen a modellen.

Erre ajánlom

AM, FR de szinte bármire a sima aszfalt gurulástól az erdőben való bohóckodásig.

Ennyiért vettem
68000
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

karpatiaa avatar
77 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny
Ez a lehető legjobb teló amit valaha kipróbáltam!!!! nincs olyan göröngy amit ki ne mozogna, mindenre bemozdul, egyszerűen egy álom! A nyaka megerősített :D kicsit baták :P atom merev ....  aki egy ilyentől megválik élete legnagyobb hibáját követi el!
Hátrány
áhh, nincs!!                                                                                                      
Erre ajánlom
nekem, mindenre jó..... 
Ennyiért vettem
felbecsülhetetlen!!!
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

simson avatar
71 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, csak kipróbáltam, varacskosdisznóként
Előny

MINDEN. csak kipróbáltam, de nehéz róla leszállni. A legjobb szimplavállas frx / dh teló. ez a teló kiált a zúzásért. atompuha rohadtmerev.

nem tudok róla, hogy a tulajdonosánag sok gondja lenne vele.

Hátrány
nincs
Erre ajánlom
tökmindegy csak zúzni kell vele.
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Brollybike avatar
208 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

- A mozgása rendkívül finom kisebb orgazmust él át az ember, ha egy ilyennel megy :)

- A 170mm-t maximálisan kimozogja.

- Hidegre szinte teljesen érzéketlen.

- A csillapítása tág határok között kiválóan beállítható

- A sártűrésről csak annyit, hogy a 2,5-ös Mobster simán belefér

- A PM-es felfogatás miatt simán elviseli a 203-as tárcsát is.

- Levegőt abszolute nem ereszt

- A kotyogás?... Felejtős. :D

- Szinte teljesen szervízigénytelen teló

- A beállítócsavarok jó minőségűek és kesztyűben is jól tekerhetőek.  

Hátrány
Egyesek szerint kicsit nehéz (nekem nem). Több hátránya sztem nemigen lehet :)
Tapasztalat
Szerintem messze ez az egyik legjobb szimplavállas FR teló. Szép, erős, vajpuhán mozog kell ennél több?
Erre ajánlom
Egy megfelelő vázzal szerintem ez a teló mindenre jó. Jó-jó CC-re nem a legjobb. 
Ennyiért vettem
100000 Ft
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-7 (7 vélemény)
Rendezés
Marzocchi logó

Marzocchi márka bemutatás

Az olasz motorsport örökségébe olyan nevek tartoznak mint a Ferrari, Lamborghini, Ducati, vagy akár a Marzocchi. A céget 1949-ben hozta létre Stefano and Guglielmo Marzocchi.

A fivérek karrierjüket a Ducati-nál kezdték mint tervezők, de hamar rájöttek, hogy saját útjukat szeretnék járni. A komplett motorkerékpárok tervezése és gyártása után úgy döntöttek, hogy a hidraulikus csillapítások készítése lesz a cég jövője. Az ’50-es évek végén a gyártó olyan márkák beszállítója volt, mint a Ducati, BMW, Cagiva, KTM vagy az Aprilia.

A ’80-as évek végén felvirágzott a hegyikerékpárok piaca. A vásárlóknak igénye támadt az első és hátsó teleszkópokra. Ennek hatására 1989-ben a Marzocchi is bemutatta első teleszkópos villájának prototípusát. A piac fejlődésével a Marzó termékei is fejlődtek, 1995-ben megérkezett a Bomber széria.

2008-ban a cég az autóalkatrészeket gyártó amerikai Tenneco csoport tulajdonába került, és neve Tenneco Marzocchi-ra változott. „Új cég, új kihívás, új kilátások, változatlan küldetés.”

A cég kínálatában egyaránt találhatóak trekking, cross country, all mountain, freeride, dh és dirt jump villák és rugóstagok is, többféle ár és tudásszinten.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Marzocchi 66 VF2 termékkel kapcsolatban: