A telepszkóp a párom bringájában van így jómagam csak időnként próbálom ki a telót, illetve szervizelem azt.
Alapvetően a Dart3-as egy belépő szintű teleszkóp, nem tól vastag becsúszó szárakkal, de ennek ellenére elég merev tud maradni. Használtuk V fékkel is illetve most 160-as tárcsa van rajta, hidrás XT-vel és ez még nem csavarja szét. Piros pont azért, hogy nem IS felfogatás van a tárcsafékhez. (figyelem a gyártó elvben max. 160-as tárcsát javasol hozzá, tehát ez eleve belövi, hogy kb. mire is jó a teló)
A teló útja 100 mm, ebből eddig kb. 70-et sikerült előhozni az én súlyommal. A mozgása egyébként elég tűrhető, olyan mint egy jobb rugósvilláé, hiszen végső soron ez is az :)
Karbantartás. Azt javaslom, hogy ha új a telód akkor azért ha pedig használt akkor azt szedd szét. :) Tapasztalatból mondom, hogy gyárilag nagyon kevés és nagyon kétes minőségű olaj van benne. A lábakat is érdemes jól kimosni mert volt benne kosz bőven. Ha megfelelősen le van zsírozva és megkapja a kellő mennyiségű olajat akkor igen lényeges minőségi változás lesz tapasztalható.
A lock-ja kormányról vezérlehető, ami jó dolog, de így utólag azt mondom, hogy több ezer Ft plussz pénzt nem ér meg az a darab bowden meg a műanyag kapcsoló.
A villa tetején a műanyag zárókupakok. Hát....eleve az, hogy műanyag! :(
Ezért szerelésnél csak óvatosan és ésszel! Összerakásnál a menetet zsírozni!
Írták, hogy a visszaút csillapító műanyagja eltörik?! Ezt nem igazán tudom, hogy miként sikerül összehozni de ez inkább user hiba.... Rendszeresen meg kell mozgatni a kart jobbra - balra, hogy bent a villában a szelep is mozogjon illetve ne pont a végállásban hagyjátok, hanem kicsit mindíg beljebb.
A rugó csattog a szárban, nem árt kicsit berhelni emiatt illetve az előfeszítés tekerentyű is inkább a vicc kategóriája.
A szinte új villa lábaiban nem volt olaj illetve a csillapításban is kevesebb volt. A szimeringnél nincs szivacs gyűrű és a szimmering se tűnik egy örök darabnak.
Túrázgatás, lightos XC nem túl súlyos ridereknek.