Suntour Duro DJ D 20QLC első teleszkóp

17 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2010.12.)
  • Listaár: 45.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




NN avatar
8 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

20 mm átütő tengely ami *nagyon* merevvé teszi

átütőtengely szerszám nélkül kiszerelhető = QLC = quick-lock = gyorszár

100-200 forintos érmével állítható előfeszítés

kézzel tekerhető visszaút-csillapítás

130 mm rugóút, ebből gyárilag 110 mm-t kimozog zúzás közben

fékbowden vezető szem a bal száron

*ezüst* szinű becsúszók, ez évjárattól függ, én sem tudtam hogy fekete jön-e vagy ezüst.

Hátrány

már nem kapni 50.000 Ft alatt?

Tapasztalat

Iszonyat merev, megfelelően mozog alattam. 92 kg vagyok.  Kis teflonos kenést kap használat előtt, este lepucolom a becsúszókat. Mit lehetne mondani róla még: egyszerű tekercsrugós teleszkóp, előfeszítés és visszaút csillapítással, combos becsúszókkal. Minőségi darab ezt érezni rajta.

Gyorszáras teleszkópjaim után egy másik univerzum tárul fel tekerés közben.

Ösvényekre biztosan jó, dirt-re is használják. Simán el tudnék képzelni a Duro-val egy erős össztelóst ami hátul max 140-et mozog.

20 mm tengelyű agyra fűzött kerékhez kellett átütős teleszkópot vennem, de kevés volt rá a keret. Erre futotta és megérte. Ebben az árkategóriában nem kapni mást újonnan és garanciával.

Erre ajánlom

Dirt, 4x, ösvényezés. Állatkodást bírja, a legtöbb amit kap az 4 lépcsősor magas letörés néha. Merev freeride/dirt vázba vagy hátul kb 140 mm-t mozgó össztelós vázba.

Ennyiért vettem
40000
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour Duro DJ D 20QLC termékkel kapcsolatban: